اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

فارس من| لزوم ساخت سریال‌هایی با موضوع خانواده و حجاب

کاربران سامانه «فارس من» در پویشی با عنوان «لزوم ساخت سریال‌هایی باموضوع خانواده و حجاب» به مواردی از جمله بازنمایی نامناسب موضوع حجاب در برخی آثار نمایشی، عدم نمایش چارچوب عرفی جامعه ایران در خصوص پوشش بانوان و عادی سازی مسئله طلاق اشاره داشته‌اند.

فارس من| لزوم ساخت سریال‌هایی با موضوع خانواده و حجاب

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، کاربران سامانه «فارس من» در پویشی با عنوان «لزوم ساخت سریال‌هایی باموضوع خانواده و حجاب» به مواردی از جمله بازنمایی نامناسب موضوع حجاب در برخی آثار نمایشی، عدم نمایش چارچوب عرفی جامعه ایران در خصوص پوشش بانوان و عادی سازی مسئله طلاق اشاره داشته‌اند. (اینجا بخوانید)

مروری بر آثار نمایشی و سریال‌های تلویزیون در دهه‌های گذشته نشان می‌دهد که پوشش بانوان با الگوهای متعارف سطح پوشش و حجاب جامعه ایران همخوان بوده است؛ به تصویر کشیدن بانوانی که علیرغم فعالیت اجتماعی، نسبت به پوشش متعارف فرهنگ جامعه ایران نیز مقید‌ هستند.

لذا مسئله پوشش و حجاب دینی در آثار تولیدی صداوسیما تعارضی با عرف جامعه ایرانی ندارد، اما در برخی آثار سینمایی سال‌های گذشته محتواهایی در تعارض با هنجارهای عرفی جامعه ایران به تصویر کشیده شده است. محتواهایی که با چارچوب کلی فرهنگ و سنت‌های ایرانی همخوانی ندارد و نسبتی با حقیقت زیست روزمره مردم ایران نیز برقرار نمی‌کند و تنها به ظاهری از هنجارهای این فرهنگ پایبند است.

در این میان رسانه ملی با توجه به مقبولیت و گستره مخاطبان خود در میان عموم مردم جامعه، می‌تواند در جایگاه پیشتازی برای ترویج سبک زندگی متناسب با فرهنگ و حقیقت دین در میان جامعه عمل کند. فرهنگ‌سازی مسئله عفاف و حجاب و تحقق شناخت کافی جامعه از عناصر هویت بخش فرهنگ دینی و ملی خود هدفی است که در همکاری سازمان صداوسیما، متولیان فرهنگی و نهادهای مسئول در امر عفاف و حجاب می‌توان بدان دست یافت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول