اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ارتش آمریکا: پرتاب‌‌ موشکی کره شمالی تهدید فوری نیست

به دنبال تازه‌ترین پرتاب موشکی کره شمالی، ارتش آمریکا اعلام کرد که این موشک پرانی‌ تهدید فوری علیه نیروهای این کشور و متحدان ایالات متحده محسوب نمی‌شود.

ارتش آمریکا: پرتاب‌‌ موشکی کره شمالی تهدید فوری  نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه کره شمالی اقدام به پرتاب موشک در روز چهارشنبه کرد ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موشک پرانی تهدید فوری علیه نظامیان آمریکا و متحدانش این کشور محسوب نمی‌شود.

رسانه‌ها روز چهارشنبه از شلیک مجدد یک موشک قدرتمند توسط کره شمالی به سمت شرق خبر دادند. ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پرتابه شلیک ‌شده توسط کره شمالی، احتمالا موشک بالستیک بود. گارد ساحلی ژاپن نیز با تایید این خبر گفت که کره شمالی موشک بالستیک نامشخصی را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پس از شلیک دستکم یک موشک بالستیک از سوی کره شمالی به دریا، فرماندهی هند و اقیانوسیه ارتش ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده در حال رایزنی نزدیک با متحدان خود در مورد این پرتاب های موشکی کره شمالی است.

ارتش آمریکا اعلام کرده که پرتاب جدیدترین موشک بالستیک کره شمالی در روز چهارشنبه تهدید فوری برای نظامیان ایالات متحده یا متحدان این کشور ایجاد نمی‌کند.

 

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی صبح جهارشنبه به وقت تهران اعلام کرد که این موشک از نوع بالستیک کوتاه ‌برد بود و از منطقه «سوک‌چون» در جنوب استان «پیون‌گان» پرتاب شد.

کره شمالی بارها اعلام کرده که مخالف برگزاری رزمایش کشورهای غربی در منطقه است و به همین دلیل معمولا به این نوع رزمایش‌ها واکنش نشان می‌دهد. این کشور در روزهای گذشته به تمدید رزمایش مشترک هوایی کره جنوبی و آمریکا واکنش نشان داد. «پاک جونگ چون» دبیرکل کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی گفت: «گزارش شده که آمریکا و کره جنوبی رزمایش هوایی مشترک به اسم "طوفان هوشیار" را تمدید کرده است.»

این مقام کره شمالی در واکنش به تمدید برگزاری این رزمایش، آن را «انتخابی بسیار خطرناک و اشتباه» توصیف کرد.

در روزهای گذشته نیز بیش از ۱۸۰ فروند جنگنده کره شمالی در نمایش قدرت به کره جنوبی و  آمریکا نزدیک مرز کره جنوبی پرواز کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول