اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

وزیر آموزش و پرورش: مدرسه هنوز خاستگاه اصلی سرود است

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار فارس گفت: سرود یکی از فعالیت‌های جدی دانش‌آموزان بوده و مدرسه هنوز هم خاستگاه اصلی سرود است.

وزیر آموزش و پرورش: مدرسه هنوز خاستگاه اصلی سرود است

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با حضور در تحریریه خبرگزاری فارس ضمن بازدید از این رسانه، در پاسخ به سوال خبرنگار موسیقی مبنی بر چگونگی رویکرد دولت جدید به مقوله سرود گفت: سرود یکی از فعالیت‌های جدی دانش‌آموزان بوده و مدرسه هنوز هم خاستگاه اصلی سرود است.

نوری افزود: همواره مدرسه و سرود موجب بالندگی دانش‌آموزان بوده و این فعالیت در دوره جدید با جدیت و برنامه‌ریزی جدید در حال پیگیری است. لازم به ذکر است که سرود مدرسه یکی از مهم‌ترین نقطه‌های رشد و پیشرفت دانش‌آموزان بوده و هنرمندان مشهور و نامداری همچون «سالار عقیلی» که در همکاری با کانون‌های سرود هستند. بسیاری از هنرمندان شاخص امروز جامعه برآمده از اردوها و کانون‌هاس رودی هستند که شرایط رشد و بالندگی آن‌ها در همین گروه‌های سرود مدارس فراهم آمده و امروزه به هنرمندان شناخته شده‌ای در سطح ملی تبدیل شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بی‌شک، همچنان مدرسه مهم‌ترین جایگاه فعالیت سرودی در کشور محسوب می‌شود لیکن مشکل اینجاست که اطلاع‌رسانی در این خصوص به شکل مطلوب صورت نمی‌گیرد مادامیکه ما اخیرا چندین رویداد و اجرای شاخص سرودی در مدارس داشته‌ایم که در جدیدترین مورد از آن یک سرود بسیار فاخر و ماندگار توسط یکی از مدارس اجرا شد که در نوع خود قابل تحسین است. اما همانطور که گفتم فعالیت سرود در سطح مدارس کشور در سطحی بالاتر از گذشته در حال انجام است که این بخش از فعالیت‌های فرهنگی مدارس کمتر در رسانه‌ها منعکس می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول