اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

قبل از خرید بلیط هواپیما به چه نکاتی باید توجه کرد؟

گاهی اوقات درسی که از سفر یاد می‌گیریم این است که چگونه مسافر باهوش‌تری باشیم.

قبل از خرید بلیط هواپیما به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سفر، یک تجربه برای یادگیری است. گاهی اوقات درسی که از سفر یاد می‌گیریم این است که چگونه مسافر باهوش‌تری باشیم. هر پرواز جدید فرصت دیگری برای بهبود صرفه جویی در هزینه و یافتن پرواز چارتر مناسب برای سفرتان است. حال، قبل از خرید بلیط هواپیما به چه نکاتی باید توجه کرد؟ وقتی نکات مهم برای رزرو بهترین پرواز را بلد باشید می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. در این مطلب نکاتی را می‌خوانیم که به شما کمک می‌کنند پرواز بعدی خود را رزرو کنید.

 

هنگام انتخاب صندلی در کنار پنجره به مسیر پرواز خود فکر کنید!

هیجان انگیزترین نکته در مورد پرواز، ماجراهای ناگفته‌ای است که در مقصد در انتظار شماست. اما خود پرواز نیز تجربه‌ای است که باید از آن لذت برد. هنگام انتخاب صندلی خود، به این فکر کنید که به کجا پرواز می‌کنید و کدام سمت یا بخش از هواپیما می‌تواند بهترین تجربه را در طول پرواز ارائه دهد. پرواز در یک بعد از ظهر گرم و آفتابی تابستانی؟ انتخاب سمتی از هواپیما که در معرض نور مستقیم خورشید نباشد، ممکن است سفر راحت‌تری را برای شما رقم بزند. یک پرواز شبانه با پتانسیل تماشای شفق شمالی؟ انتخاب سمتی از هواپیما که در بیشتر طول سفر رو به شمال باشد، ممکن است بیشترین شانس را برای مشاهده شفق قطبی داشته باشد. پس به هنگام خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت، صندلی خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

مهلت کوتاه ایرلاین‌ها برای اصلاح اشتباهات رزرو بلیط

حتی مسافران حرفه‌ای نیز باید اطلاعات رزرو بلیط هواپیما خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند آن‌ها را به درستی وارد کرده‌اند. گاهی اوقات، در عجله برای رزرو یک پرواز عالی، انگشتان بیش از حد هیجان‌زده شما می‌توانند نام‌ها را اشتباه بنویسند. تاریخ‌های نادرست را تایپ کنند یا پروازها و مقصدهای اشتباه را انتخاب کنند. اما نترسید. بسیاری از خطوط هوایی و سایت‌های رزرو آنلاین به شما این امکان را می‌دهند که اگر فوراً اقدام کنید، رزرو خود را لغو کنید، تغییر دهید یا تصحیح کنید. بنابراین می‌توانید با بررسی اطلاعاتتان، از ضرر جلوگیری کنید.

درخواست خدمات رفاهی اضافه را زودتر رزرو کنید

این روزها، بسیاری از خطوط هوایی امکانات رفاهی و هزینه‌های بلیط هواپیما را جدا می‌کنند و به شما آزادی بیشتری می‌دهند تا فقط ویژگی‌هایی را که می‌خواهید رزرو کنید. این می‌تواند به این معنا باشد که مسافران باید مواردی مانند وزن چمدان، وعده‌های غذایی در پرواز و حتی امکان حمل چمدان دستی را انتخاب کنند. این موضوع ممکن است در هنگام تهیه بلیط هواپیما، هنگام ورود، هنگام سوار شدن یا در پرواز اتفاق بیفتد. اگر می‌دانید که مثلا می‌خواهید در مسیر یک بالش یا نوعی نوشیدنی در پرواز بخرید، در اولین فرصت ممکن با بهترین قیمت آن را در فرآیند رزرو انتخاب کنید.

 

برای بررسی گزینه‌های موجود، سفرمارکت را بررسی کنید

اگر بودجه‌ خاصی در ذهن دارید و قصد سفر دارید، موتور جستجوی سفرمارکت می‌تواند راه خوبی برای کشف گزینه‌های شما باشد. در سفرمارکت شما می‌توانید مبدا، مقصد و زمان سفر خود را وارد کنید. همچنین تعداد مسافران، ایرلاین انتخابی و تعداد توقف هواپیما در مسیر نیز قابل فیلتر است. با انتخاب گزینه‌های مد نظرتان، سفرمارکت لیستی از بلیط‌های موجود به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید در این لیست قیمت‌ها را مقایسه کنید و بلیت هواپیما مد نظر خود را بدون جستجو در هزاران سایت خریداری کنید. علاوه بر اینها می‌توانید از سرویس اجاره ویلا (https://safarmarket.com/stays) در سایت استفاده کنید.

ترجیحا پرواز خود را در ارزان‌ترین زمان ممکن رزرو کنید

قیمت پروازها بسته به زمان رزرو و زمانی که در حال سفر هستید به طور قابل توجهی در نوسان است. اما ابزارهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که در بهترین زمان از نظر اقتصادی پرواز و خرید می‌کنید.

 

هنگام شروع جستجو، چندین گزینه جستجوی سفرمارکت به شما امکان می‌دهد تقویم‌های بلیط هواپیما را نگاه کنید. این موتور جستجو به شما نشان می‌دهد که کدام تاریخ‌ها در طول دوره سفر مورد نظر شما ارزانترین بلیط هواپیما را دارند. همچنین می‌توانید خروجی‌های لیست را بر اساس قیمت از ارزانترین گزینه فیلتر کرده و مقایسه خود را راحت‌تر کنید. هنگام جستجوی پرواز بعدی خود، این کار را امتحان کنید.

در نظر داشته باشید که میزان بار مجاز در همه ایرلاین‌ها یکسان نیست

زینه اندازه و وزن چمدان در هر ایرلاین متفاوت است. در برخی از خطوط هوایی ارزان قیمت، ممکن است مجبور باشید برای چمدان دستی فراتر از یک کوله پشتی کوچک یا کیف دستی، هزینه اضافی بپردازید. حتما محدودیت‌های خطوط هوایی خود را دوباره بررسی کنید و از اندازه‌گیری و وزن اقلامی که در پرواز با خود می‌آورید غافل نشوید. ناخوشایندترین چیز این است که جلوی دروازه متوقف شوید و برای چمدان سنگین یا بزرگتان هزینه اضافی بپردازید. شما قطعا از چک کردن چمدان خود ناراحت می‌شوید!

رزرو دو بلیط یک طرفه را در نظر بگیرید

هرچه در یک پرواز صرفه جویی بیشتری داشته باشید، بیشتر می‌توانید بودجه خود را صرف سایر تجربیات هیجان‌انگیز در سفر کنید. یکی از راه‌های خلاقانه برای یافتن فرصت‌هایی برای صرفه‌جویی، رزرو دو پرواز یک طرفه با خطوط هوایی مختلف، به جای یک پرواز برگشت با همان ایرلاین است. به این ترتیب می‌توانید مقرون به صرفه‌ترین گزینه را برای هر مسیر دریافت کنید. البته معمولا سفرهای رفت و برگشت، هزینه کمتری نسبت به دو پرواز یک طرفه دارند. اما اگر این دو بلیط را به گونه‌ای خریداری کنید که یکی از آن‌ها از یک ایرلاین ارزانتر باشد، برد کرده‌اید! اینگونه تعطیلات مناسب بودجه شما حتی مقرون به صرفه‌تر می‌شود. لذا هنگام تلاش برای یافتن یک بلیط هواپیما ارزان، مقایسه گزینه‌های موجود همیشه هوشمندانه است.

هزینه رفت و آمد به فرودگاه را در نظر بگیرید

سفر از طریق فرودگاه‌های جایگزین می‌تواند راهی عالی برای صرفه جویی باشد. این امر به ویژه در شهرهای بزرگ با گزینه‌های فرودگاهی زیادی مانند لندن صادق است. اما هنگام محاسبه پس‌اندازتان، در نظر بگیرید که رسیدن به آنجا چقدر هزینه دارد. آیا پرواز مقرون به صرفه‌تری کسب می‌کنید اما مجبور هستید برای رسیدن به فرودگاه کرایه تاکسی گران‌تری بپردازید؟ در این شرایط پرواز گران‌تر با رفت ‌و آمد سریع و آسان ممکن است انتخاب بهتری باشد.

اگر نگران تاخیر هستید، یک پرواز صبح زود رزرو کنید

پیش‌بینی تأخیر پروازها آسان نیست. اما اگر در مسیرهایی با تأخیر زیاد یا در زمان‌هایی از سال سفر می‌کنید که آب و هوا ممکن است متغیر باشد، یک پرواز صبح زود را انتخاب کنید. به ‌ویژه اگر مجبور به سفر برای یک جلسه کاری هستید. اینگونه استرس آن که جلسه خود را از دست بدهید نخواهید داشت. فقط لازم است مواظب باشید خواب نمانید!

به قوانین ایرلاین و قوانین هوایی کشور آگاه باشید

تأخیرها، کنسل‌ها و گم شدن چمدان چیزهایی نیستند که بخواهید در رویاپردازی در مورد سفر آینده خود روی آن تمرکز کنید. اما ممکن است اتفاق بیفتد. وقتی این اتفاق‌ها توسط شرکت هواپیمایی رخ می‌دهد، مهم است که بدانید آیا این شرکت به شما غرامت بدهکار است یا خیر. هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما، قرارداد حمل و نقلی را امضا کنید که اغلب برنامه خطوط هوایی را برای نحوه رسیدگی به این موقعیت‌های نگران‌کننده سفر مشخص می‌کند. اما، بیایید صادق باشیم، ما همیشه همه کلمات را در صفحه نمی‌خوانیم (ما خیلی هیجان‌زده هستیم که آن پرواز را رزرو کنیم). بنابراین در زمان‌هایی که کار خاصی ندارید و قصد سفر هم ندارید، بد نیست نگاهی به این قوانین بیندازید.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول