اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شعار سال، پاشنه آشیل کشور را مورد خطاب قرار داده است/ رتبه کشور در فناوری به ۵۳ رسید

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: پیش از این بسیاری از فعالیت های پژوهشی کاربردی نمی شد یعنی علم تولید می شود اما تبدیل به ثروت نمی شود، اما شعار سال در واقع پاشنه آشیل کشور را مورد خطاب قرار داده است.

شعار سال، پاشنه آشیل کشور را مورد خطاب قرار داده است/ رتبه کشور در فناوری به ۵۳ رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا قربانی، رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی صبح امروز در نخستین رویداد ملی سرمایه گذاری سلامت در استان با اشاره به اینکه کشور ایران از نظر علمی رتبه یک منطقه و از نظر فناوری طی سال گذشته رتبه ۷۳ در دنیا را داشته است، اظهار کرد: این در حالی است که در سال جاری از زمان اعلام شعار سال و عملیاتی شدن آن، در کمتر از یک سال رتبه کشور در فناوری به ۵۳ رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش از این خیلی از فعالیت های پژوهشی کاربردی نمی شد، گفت: علم تولید می شود اما تبدیل به ثروت نمی شود، اما شعار سال که مقام معظم رهبری اعلام کردند در واقع پاشنه آشیل کشور را مورد خطاب قرار داده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: هر کالایی که بخواهید وارد کشور کنید به راحتی انجام می شود اما قطعا اجازه واردات دانشش را به راحتی نخواهید داشت و اگر دانشی را از کشورهای دیگر وارد می کنید مربوط به سال های قبل است که عملا به درد نمی خورد.

قربانی با اشاره به اینکه اگر خودمان روی پای خودمان نایستیم و دانش تولید نکنیم، پیشرفتی نیز نخواهیم داشت، گفت: قطعا زمانی که فشار باشد و احساس نیاز شود، به سمت دانش برویم، می توانیم به موفقیت های قابل قبولی برسیم چرا که ارزش دانش خیلی فراتر از قیمت گذاری است و پایه و اساس هر کشوری به دانش وابسته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایران از نظر نظامی جزو پنج کشور برتر دنیا می باشد، گفت: این در حالی است که در زمان جنگ تحمیلی کشور سیم خاردار نیز وارد می کرد، اما همین احساس نیاز و مقاومت صادرات از سمت سایر کشورها باعث شدکه کشور در عرصه نظامی به استقلال برسد.

وی یادآور شد: در برخی از بخش ها باتوجه به اینکه امکان واردات وجود داشته، پیشرفت محدود بوده که این رویدادها یعنی برای رفع تحریم ها باید متکی به خودمان باشیم و با حمایت از ایده های داخلی از کشورهای بیگانه بی نیاز شویم.

قربانی افزود: در خراسان شمالی علاوه بر رویداد ملی سرمایه گذاری سلامت، موضوع تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) نیز مطرح است، که ۲۸ مسئله مورد نیاز خراسان شمالی در حوزه سلامت احصا و در سامانه کشوری ثبت شد و تاکنون ۱۸ تفاهم نامه امضا شده که منتهی به قرارداد خواهد شد.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول