اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش قیمت جهانی نفت به دنبال انفجار نفتکش یک میلیاردر صهیونیست

به دنبال ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر حمله پهپادی به یک نفتکش مرتبط با یک میلیاردر صهیونیست در سواحل عمان، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

افزایش قیمت جهانی نفت به دنبال انفجار نفتکش یک میلیاردر صهیونیست

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، به دنبال ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر حمله پهپادی به یک نفتکش مرتبط با یک میلیاردر صهیونیست در سواحل عمان، رویترز نوشت که قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

به نوشته رویترز، هر بشکه نفت برنت با 65 سنت افزایش 94.51 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 35 سنت افزایش 87.27 دلار در هر بشکه معامله شد.

 هر دو شاخص نفتی بیش از یک دلار در ساعات اولیه معاملات کاهش یافته بود.

فرمانده تیموتی هاوکینز به رویترز گفت، ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده از حادثه امروز در خلیج عمان در ارتباط با یک کشتی تجاری مطلع شده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده است، یک نفتکش با پرچم لیبریا که تحت مدیریت «کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی» مستقر در سنگاپور قرار دارد، در یک حمله پهپاد در آب های خلیج عمان مورد اصابت قرار گرفته است.

بنا بر اعلام اپراتورهای خط لوله نفت در مجارستان و اسلواکی، پس از اینکه عرضه نفت به بخش هایی از اروپا از طریق خط لوله دروژبا به طور موقت متوقف شد، قیمت نفت روز گذشته افزایش یافت.

این اختلال به دنبال انفجار در شرق لهستان در نزدیکی مرز اوکراین اتفاق افتاده است، اما افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در چین مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شده است.

استفان اینس، تحلیلگر بازار نفت گفت: «رشد تقاضا برای نفت در چین به علت اعتقاد سرسختانه به سیاست تعداد مبتلایان صفر و ضعف اقتصادی آسیب دیده است.»

آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی کرد، رشد تقاضا برای نفت از 2.1 میلیون بشکه در روز در سال جاری به 1.6 میلیون بشکه در روز در سال آینده خواهد رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک نیز دیروز پیش بینی خود برای رشد تقاضای نفت در جهان در سال 2022 را برای پنجمین بار از ماه آوریل تاکنون کاهش داد و با اشاره به چالش‌های اقتصادی فزاینده نظیر تورم بالا و افزایش نرخ بهره، پیش بینی سال آینده را نیز کم کرد.

آمارهای صنعتی نیز نشان داد که ذخایر نفت آمریکا بیشتر از انتظار کاهش یافته است که این خود از عوامل تقویت کننده نفت به شمار می رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول