اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات روس: اوکراین و لهستان قصد درگیر کردن روسیه و ناتو را داشتند

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که مقامات کی‌یف و ورشو با استفاده از حادثه برخورد موشک به شرق لهستان، سعی کردند به شروع درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه دامن بزنند.

دیپلمات روس: اوکراین و لهستان قصد درگیر کردن روسیه و ناتو را داشتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «واسیلی نبزنیا» نماینده روسیه در سازمان ملل هدف از نمایش مقامات اوکراینی و لهستانی به بهانه برخورد موشک به این کشور را آغاز درگیری بین مسکو و ناتو اعلام کرد.

نبنزیا شامگاه چهارشنبه طی نشست شورای امنیت درباره وضعیت اوکراین گفت که اوکراین و لهستان با استفاده از حادثه برخورد موشک به شرق این کشور، سعی کردند به شروع درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه دامن بزنند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «اگر این نشست [شورای امنیت] برنامه‌ریزی نشده بود، باید برای بحث در مورد تلاش‌های اوکراین و لهستان برای ایجاد درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو تشکیل می‌شد. اظهارات کاملا غیرمسئولانه توسط سران این دو کشور را نمی‌توان به شکل دیگری تعبیر کرد».

این دیپلمات روس اظهار داشت، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین که روسیه را مقصر این حادثه اعلام کرده، نمی‌تواند از این موضوع مطلع نباشد که موشک‌های پرتاب شده توسط اوکراین به خاک لهستان اصابت کرده است.

نبنزیا تاکید کرد: «این بدان معناست که فقط اطلاعات نادرست نیست، بلکه تلاشی آگاهانه برای درگیر کردن ناتو که در حال جنگ نیابتی با روسیه در اوکراین است، در رویارویی مستقیم با کشور ما است».

طبق این گزارش، وی با بیان اینکه پدافند هوایی اوکراین دائماً رسوایی به بار می‌آورد، توضیح داد: «در ماه‌های گذشته، ما مرتباً فیلم‌هایی از پیامدهای حمله پدافند هوایی اوکراین به ساختمان‌های مسکونی را می‌بینیم که پشت آنها این سامانه‌ها را در شهرهای مختلف پنهان کرده‌اند».

به نوشته ریانووستی، نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین افزود: «آنها به طرز ناشیانه‌ای سعی می‌کنند پیامدهای حملات روسیه را که با سلاح‌های دقیق و نقطه‌زن به تأسیسات نظامی و زیرساخت‌های حیاتی وارد می‌شود، نادیده بگیرند، در حالی که در خفا می‌گویند که اگر چنین سلاح‌هایی به ساختمان‌های مسکونی اصابت کند، دیگر اثری از آنها باقی نمی‌ماند».

عصر چهارشنبه بود که رسانه‌های لهستانی ادعا کردند موشک شلیک شده توسط روسیه به روستایی در جنوب شرق این کشور برخورد کرده و بر اثر آن دو نفر جان خود را از دست دادند.

با این حال، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر تداوم حمایت واشنگتن از اوکراین، گفت فارغ از اینکه موشک برخورد کرده به لهستان توسط چه کسی شلیک شده بود، مسئولیت آن حادثه برعهده روسیه است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول