اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سیاست «به صفر رسانی» پویای چین و نقش رهبران مذهبی در مبارزه با همه گیری

«ما لی رونگ» رئیس مرکز تحقیقات سازمان همکاری اسلامی وزارت آموزش و پرورش چین یادداشتی با «سیاست به صفر رسانی پویای چین و نقش رهبران مذهبی در مبارزه با همه گیری» منتشر کرد.

سیاست «به صفر رسانی» پویای چین و نقش رهبران مذهبی در مبارزه با همه گیری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ما لی رونگ» رئیس مرکز تحقیقات سازمان همکاری اسلامی وزارت آموزش و پرورش، رئیس مرکز تحقیقات استراتژی جاده ابریشم دانشگاه مطالعات بین الملل شانگهای و سردبیر مجله « مطالعات راه ابریشم نوین» است که یادداشت ذیل را منتشر کرد.

«سلام به همگی، عنوان مقاله من سیاست به صفر رسانی پویای چین و نقش رهبران مذهبی در مجتمع های مبارزه با همه گیری است. ارائه من به سه بخش تقسیم می شود، که شامل این موارد است:  سیاست " به صفر رسانی پویای چین، تحلیل نمونه هایی از حضور محافل مذهبی چین در مجتمع های مبارزه با همه گیری ، نقش آفرینی رهبران مذهبی در  مسیر چین.

اجازه بدهید بخش اول- سیاست به صفر رسانی پویای چین را شروع کنیم.

اول از همه، اجازه بدهید درباره ی مفهوم این سیاست صحبت کنم. در هفتم دسامر2021، سون چون لَن معاون نخست وزیر شورای دولتی چین اظهار کرد که ما سیاستی بنام  سیاست" به صفر رسانی پویا " تبیین کرده ایم، که در طول شیوع بیماری کوید با کم ترین بهاء به بیشترین نتیجه  مثبت دست پیدا کرده ایم،بنابراین باید آن را ادامه دهیم. پس، سیاست" به صفر رسانی پویا" چیست؟ به معنای به صفر رسیدن آلودگی نیست، بلکه به محض پیدا شدن بیماری، با تشخیص سریع مکان آن، زنجیره انتقال را قطع کرد، تا تعداد مبتلایان جامعه به سمت صفر شدن پیش رود، با کمترین بها بیشترین سود را برای جامعه ارائه می دهد. اگر سیاست " به صفر رسانی پویا" را دنبال نکنیم، تعداد مبتلایان جامعه پیوسته افزایش خواهد یافت، که باعث برگشت همه گیری در مقیاسی بزرگ تر خواهد شد، به جامعه و اقتصاد ضرر بزرگ تری وارد خواهد کرد. بنابراین، چین باید الگو های انتقال کوید را دنبال کند و بر اساس آن اقدامات صحیحی را به اجرا در آورد، با بکارگیری " چهار اقدام سریع " یعنی  ردیابی سریع، گزارش سریع، قرنطینه سریع، درمان سریع، زنجیره ی انتقال بیماری را قطع کند.

 پروفسور جِنگ لِی استاد دانشگاه فودان، سیاست " به صفر رسانی پویا" را از منظر پویاشناسی سیستم ها درک کرده است: پویا به مرحله و حالتی از وارد شونده و خارج شونده اشاره دارد، درست مانند مسئله ریاضی " مخزن زه کشی آب " است. در شرایطی که نتوان شیر آب را بست، نکته ی کلیدی، در کاهش میزان آب ورودی و افزایش میزان آب خروجی، برای کنترل مقیاس آب انباشتی است. " به صفر رسانی پویا"  دقیقا سیاستی است که در صورت ورود آب، بتوان آن را تخلیه کرد، تا از مقیاس بزرگ بیماری مثل سرریز شدن آب انباشتی مخزن جلوگیری کرد.

سیاست " به صفر رسانی پویا" براساس قاعده ی " مخزن زه کشی آب" قابل توضیح است. آب ورودی را باید کاهش داد، هم زمان باید آب را تخلیه کرد، به عبارتی باید سعی کرد از ایجاد مبتلایان جلوگیری وهمچنین  مبتلایان را درمان کرد. این یک پروسه ی پویا است، آب وارد می شود و خارج می شود، باید مقیاس آب انباشتی را کنترل کرد، تا از سرریز شدن مبتلایان جلوگیری کرد.

هفت سپتامبر 2022، چانگ جی لُو معاون رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری چین، در کنفرانس مطبوعاتی اشاره کرد: ما باید با استفاده ازعزم استراتژیک محکم و قاطعی، روابط بین کلی و جزئی، کوتاه مدت و بلند مدت را حل و فصل کنیم، بر اساس زمان  و مکان اقدامات و سیاست های کنترلی و پیشگیرانه را بی وقفه بهینه سازی کنیم، به طور موثری کنترل کوید را با توسعه ی اقتصاد جامعه هماهنگ کنیم. این نه تنها لازمه اساسی عمل به  رفتار علمی و روحیه ی علمی است، بلکه انتخابی واقع گرایانه در پیروی از قواعد علمی است.

به طور خلاصه، سیاست " به صفر رسانی پویای چین" یک سیستم باز است، نیاز دارد بی وقفه غنی شود و تکامل یابد، این واقعیتی تعیین شده از سوی بزرگ ترین همه گیری است که بشر در صد سال اخیر با آن مواجه شده است.

در ادامه، نگاهی به علت اجرای سیاست " به صفر رسانی پویا" بیندازیم. سیاست " به صفر رسانی پویا" بازتابی واقعی از فرهنگ سنتی چین است. زندگی انسان بالاتر از همه چیز است، در انتخاب بین زندگی مردم و سود اقتصادی، قطعا زندگی بالاتر است، چین ماموریت ارتقای درصد درمان بالا، کاهش درصد مرگ و میر را در اولیت قرار داده است، سیاست " به صفر رسانی پویا" در بالاترین حد ممکن حق سلامت و زندگی مردم را تضمین می کند، این بهترین تجسم تفکر اخلاقی " اهمیت  بالای امور مربوط به جان انسان " در تمدن چینی است.

سیاست " به صفر رسانی پویا" انتخابی ارج است که با شرایط کشور چین همخوانی دارد. چین کشوری پر جمعیت با میزان بالای پیری جمعیت است. میزان منابع درمانی چین کافی نیست، توسعه مناطق نامتوازن است، اگر پیشگیری و کنترل نکند، باعث ابتلای میزان بالایی از جمعیت خواهد شد، دچار وضعیت وخیم و مرگ و میر بالایی خواهد شد، روی توسعه اقتصاد و زندگی جامعه تاثیر خواهد گذاشت. دقیقا به خاطر اتخاذ سیاست " به صفر رسانی پویا"، چین توانسته است در مقابل هجوم موج های همه گیری کوید ایستادگی کند، تقریبا به نحو احسن توانسته است رابطه ی بین " نجات مردم " و " نجات تجارت " را مدیریت کند، و در آخر باعث شده است چین در توسعه اقتصادی، پیشگیری و کنترل همه گیری در صدر جهان قرار بگیرد.

سیاست " به صفر رسانی پویا" استراتژی مهمی است که برتری نظام سیاسی چین را برجسته می کند. در طول سه سال اخیر، چین سیستم فرماندهی واحد و موثر، سیستم پیشگیری و کنترل سخت گیرانه با مشارکت تمام مردم ایجاد کرد، فعالانه جبهه ی وسیعی از نیروی انسانی، تدارکات، پشتیبانی علمی و فنی، جنبش منابع را گسترش داد، در زمانی کوتاه با تمرکز بیشترین نیرو، انتقال همه گیری را قطع کرد، که برتری نظام سیاسی چین در هنگام  مقابله با بزرگ ترین همه گیری که بشر در صد سال اخیر با آن مواجه شده است را ثابت می کند، دقیقا تحت حمایت قوی این نظام سیاسی واحد کل کشور، سیاست " به صفر رسانی پویا" به " کلید سحر آمیز" پیروزی چین در مقابله با همه گیری تبدیل شده است.  

سیاست " به صفر رسانی پویا"  انتخابی لازم برای تثبیت موقعیت اولیه مجتمع های مبارزه با همه گیری در چین است. چین در مقابله با همه گیری دارای دو جبهه است، یکی جبهه ی بیمارستان برای نجات زندگی، و دیگری جبهه ی مجتمع های مبارزه با همه گیری هستند، به منظور به کارگیری نیروی ملی در مقابله با بیماری، باید  نقش مهم مجتمع ها در همه گیری را پر رنگ کرد، از مشارکت تمام مردم در مجتمع های کنترل همه گیری حمایت کرد، هم زمان با تقویت پیشگیری و کنترل همه گیری، در امنیت و به ترتیب فعالیت های اقتصادی و اجتماعی را بازگشایی کرد، تا عملیات منظم اجتماعی اقتصادی  سازگار با پیشگیری و کنترل همه گیری ایجاد شود. بنابراین، سیاست به صفر رسانی پویا به انتخابی لازم برای تثبیت موقعیت اولیه مجتمع های مبارزه با همه گیری در چین تبدیل شده است.

تاثیر سیاست به "صفر رسانی پویا " چگونه است؟ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، تا ماه مه ۲۰۲۲، کل مبتلایان قطعی جهان به ۵۲۱ میلیون ،کل افراد فوت شده به بیش از شش میلیون ، نرخ مرگ و میر به ۱.۲ درصد رسیده است، که نشان می دهد نه تنها اروپا و آمریکا که دارای منابع درمانی نسبتا غنی هستند، بلکه کشور های جنوب شرقی که کمبود منابع درمانی دارند نیز مکان هایی هستند که وضعیت همه گیری وخیم دارند.

جدول ۱ جدید ترین داده های کشورهای مربوطه است که سازمان بهداشت جهانی تا مه ۲۰۲۲ اعلام کرده است را نشان می دهد. مشخص است که درصد مرگ و میر جمعیت چین کمتر از 0.01 است.

داده های کشورهای مربوطه

چین نه تنها در مبارزه با همه گیری، بلکه در احیای اقتصاد نیز در جهان سرآمد بوده است.آپریل ۲۰۲۲ سازمان صندوق مالی بین المللی داده هایی را اعلام کرد، رشد اقتصادی جهانی در سال ۲۰۲۱ شش درصد بوده است، رشد اقتصادی چین تقریبا ۸ درصد، رشد واردات و صادرات آن ۲۱.۴ درصد بوده است، روند توسعه اقتصادی چین همچنان پایدار و مثبت است، که به احیای اقتصاد جهان کمک شایان کرده است.

چین حامی ایجاد راه ابریشم سالم است، در تلاش برای پیشبرد همکاری جهانی در مبارزه با همه گیری است. ۲۶ مارس ۲۰۲۰، رئیس جمهور شی جین پین در سخنرانی اش در اجلاس گروه 20 " چهار ابتکار" در رابطه با کمک به دنیا در مبارزه با همه گیری و احیای اقتصادی مطرح کرد. 18 مه 2020، رئیس جمهور شی جین پین در افتتاحیه هفتادو سومین مجمع سازمان بهداشت جهانی " شش پیشنهاد را مطرح کرد، و " پنج اقدام" چین در حمایت از مبارزه جهانی علیه همه گیری را نیز اعلام کرد.

" پنج اقدام" شامل این موارد است: چین ظرف دو سال مبلغ دو میلیارد دلار کمک بین المللی ارائه خواهد داد. چین با همکاری سازمان ملل متحد در چین انبار و مرکز اضطراری بشر دوستانه بین المللی تاسیس خواهد. چین 30 مکانیسم همکاری که به طور تخصصی با یمارستان های چینی در آفریقا مطابقت دارند ایجاد خواهد کرد. چین پس از اتمام تحقیق و استفاده از واکسن کوید، آن را به عنوان کالای عمومی جهانی ارائه خواهد داد، تا به دسترسی و تهیه ی واکسن در کشورهای در حال توسعه کمک کند. چین با اعضای گروه 20 ابتکار تعلیق موقت پرداخت بدهی فقیرترین کشورها را اجرا خواهد کرد، تا میزان حمایتش از این کشورها در  مبارزه با همه گیری را افزایش دهد.

تا جون ۲۰۲۲، چین به بیش از ۱۲۰ کشور و سازمان بین‌المللی بیش از ۲.۲ میلیار دوز واکسن کرونا ارائه داده است، بیش از صد کشور استفاده از واکسن کرونای ساخت چین را تایید کرده اند، که باعث شده به کشوری تبدیل شودکه بیشترین واکسن را به خارج از کشور ارائه داده است. تا جون 2022، دولت چین  4.2 میلیار لباس محافظتی، 8.4 میلیارد کیت تشخیص کرونا، 372 میلیارد ماسک،  و 2.2 میلیارد دوز واکسن کوید 19 به کشورهای مختلف عرضه کرده، به 34 کشور 37 گروه متخصص پزشکی اعزام کرده ، در بیش از 180 کشور و سازمان بین المللی تجربیات خود در زمینه پیشگیری و مبارزه با همه گیری به اشتراک گذاشته است. به غیر از آن، چین در بیش از 10 کشور خط تولید مشترک واکسن کرونا ایجاد کرده؛ از معافیت حق مالکیت فکری واکسن کرونا در کشورهای درحال توسعه حمایت کرده است؛ با بیش از 30 کشور طرح شراکت واکسن " یک کمربند یک راه" را راه اندازی کرده؛ و بزرگ ترین جنبش بشردوستانه جهانی از تاسیس چین جدید تا کنون را آغاز کرده است، و غیره

روزنامه وال استریت در نوزدهم فوریه 2022  مقاله ای چاپ کرد که سیاست مبازره با همه گیری چین را تایید شده خواند،این مقاله معتقد است سیاست " به صفر رسانی پویا" دو هدف به حداقل رسانی مرگ و میر، و موانع اقتصادی را محقق کرده است. طبق تحلیل مقاله علت تفاوت نتیجه ی مبارزه با همه گیری در کشورهای مختلف به اعتماد مردم نسبت به دولت بستگی دارد. در این میان، میزان اعتماد مردم چین نسبت به دولت چین بالا است، میزان اعتماد مردم آمریکا نسبت به دولت کم است.

ششم جون 2022، روزنامه دیلی تلگراف مقاله ای از متیو لین چاپ کرد: " چیزی جلوی پیشرفت چین را  نمی تواند بگیرد." او گفته است، " اقدامات چین در پیشگیری و کنترل همه گیری ضامن سیستم بهداشتی  و درمانی آن در مقابل هجوم بیماری است، و چین با کنترل همه گیری به استقبال رشد اقتصادی خواهد رفت. چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است، اتفاقاتی که در چین رخ می دهد بر روی مناطق و کشورهای دیگر تاثیر می گذارد. پیشرفت چین و اقتصاد قدرتمند آن همچنان داستان مهم قرن 21 است.

در آخر، همان طور که چین در ماه جون 2020 در دفتر سفید « عملکرد چین در مبارزه با همه گیری کوید 19» اعلام کرد: چین به عنوان کشور بزرگ مسئول همیشه طرفدار ایده ی سرنوشت مشترک بشریت بوده است، فعالانه در همکاری بین المللی در زمینه ی سلامت و بهداشت شرکت می کند، تلاش می کند برای ایجاد سلامت و بهداشت مشترک بشریت سهم بیشتری داشته باشد.

در ادامه نگاهی به بخش بعدی بیندازیم. تحلیل نمونه های مشترک محافل مذهبی چین در مجتمع های مبازره با همه گیری. دهم مارس 2020، رئیس جمهور شی جین پین در هنگام بازدیداش از ووخن به طور ویژه اشاره کرد: " چین در مبارزه با همه گیری دارای دو جبهه است، یکی جبهه ی بیمارستان که افراد درحال مرگ را نجات می دهد، دیگری جبهه ی مجتمع های پیشگیری و کنترل هستند، باید ایفای نقش مهم مجتمع های پیشگیری و کنترل همه گیری را تقویت کرد، از مشارکت تمام اعضا در مجتمع های مبارزه با همه گیری حمایت کرد. بنابراین، به طور ویژه سه نمونه از گروه های مذهبی چین که در مجتمع های مبارزه با همه گیری شرکت داشته اند را برای تحلیل انتخاب کرده ام.

نمونه 1 مشارکت محفل مذهبی شین جیانگ در مجتمع های مبارزه با همه گیری است. در مدت ژانویه تا فوریه 2020،  انجمن اسلامی چین اطلاعیه هایی اعم از « اطلاعیه امور مربوط به پیشگیری و کنترل کوید 19»، « توسعه ی سنت حسنه ی اسلام، به منظور کمک به پیروزی در مبارزه با همه گیری»، « همبستگی و کمک به یکدیگر—طرح انجام صحیح پیشگیری و کنترل همه گیری» و غیره صادر کردند، مجتمع های اسلامی تمام مناطق و نیروهای مساجد را برای همکاری در پیشگیری و کنترل همه گیری فراخواندند. عمدتا شامل این موارد است: برگزاری فعالیت های مذهبی به دو شیوه ی حضوری و مجازی.  دعوت مسلمان ها به مشارکت در مجتمع های مبارزه با همه گیری. توسعه ی کمک های نقدی و غیر نقدی.


(شهر اورومچی در شین جیانگ، 2020.2.11)


(شهرچانگ جی در شین جیانگ، 2022.8.19)

اثرات مثبت به تدریج بروز می کنند. در طول سه سال اخیر، چندین موج همه گیری در مقیاس کوچک در شین جیانگ رخ داد،که همگی تحت کنترل بودند. بازار گردشگری- فرهنگی در شین جیانگ شتاب خوبی را حفظ کرد: " سال 2019 میزان گردشگران داخلی و خارجی در کل منطقه  برای اولین بار از 200 میلیون فراتر رفت، به 209 میلیون رسید، که درآمد گردشگری 345.265 میلیارد یوانی با افزایش 41.6 درصد و 40.4 درصد را محقق کرد." " سال 2020، کل شین جیانگ پذیرای 158 میلیون گردشگر بود، که درآمد گردشگری 99.212 میلیارد یوانی را محقق کرد." " سال 2021، پذیرای 191 میلیون گردشگر با افزایش 20.52 درصد بود، که درآمد گردشگری حاصل از آن 141.569 میلیارد یوان با افزایش 42.69 درصد بود. " " شین جیانگ در تلاش است تا خدمات گردشگری را ارتقا دهد، تلاش می کند در سال 2022 پذیرای 250 میلیون گردشگر باشد.  

نمونه 2 مشارکت محفل مذهبی بودیسم تبت در مجتمع های مبارزه با همه گیری است. در مدت سال 2021 تا 2022،  انجمن بودیسم چین اطلاعیه هایی اعم از « اطلاعیه امور مربوط به تقویت پیشگیری و کنترل کوید 19»، «طرح انجام صحیح پیشگیری و کنترل همه گیری از سوی نمایندگان محافل بودیسم تبتی در تبت»،« اطلاعیه مربوط به گسترش جدی فعالیت های معبد عاری از همه گیری» و غیره صادر کردند، معابد بودیسم تمام مناطق را برای همکاری در پیشگیری و کنترل همه گیری فراخواندند. عمدتا شامل این موارد است: برگزاری فعالیت های معبد عاری از همه گیری. برگزاری فعالیت های مذهبی به دو شیوه ی حضوری و مجازی. توسعه ی کمک های نقدی و غیر نقدی.


( شهر لین جی تبت، 2022.8.25)

در طول سه سال اخیر، چندین موج همه گیری در مقیاس کوچک در تبت رخ داد،که همگی تحت کنترل بودند. بازار گردشگری- فرهنگی در تبت دستاورد چشمگیری داشته است: " سال 2019 کل تبت پذیرای 40.1215 میلیون گردشگر داخلی و خارجی با افزایش 19.1 درصدی مشابه سال گذشته بود، که درآمد گردشگری 55.928 میلیارد یوان با افزایش 14.1 درصدی مشابه سال گذشته را محقق کرد." " نوامبرسال 2020، کل تبت پذیرای 34.988 میلیون گردشگر داخلی و خارجی بود، که درآمد گردشگری 35.827 میلیارد یوان به دست آورد." " سال 2021، پذیرای 41.5 میلیون گردشگر بود، که درآمد گردشگری حاصل از آن 44.1 میلیارد یوان بود. " "از یک فوریه تا 30 جون سال 2022، تبت پذیرای 17.174 میلیون گردشگر داخلی و خارجی شد، که در این بین پذیرای 5126 گردشگراز خارج از کشور،17.1689  میلیون گردشگر داخلی بود، که درآمد گردشگری 17.625 میلیارد یوانی به دست آورد."

نمونه 3 مشارکت محفل مذهبی چواَن جُو در مجتمع های مبارزه با همه گیری است. در مدت ژانویه تا مارس 2020،  کمیته قومی مذهبی چواَن جُو اطلاعیه هایی اعم از « اطلاعیه ی اضطرای امور مربوط به انجام صحیح پیشگیری و کنترل کوید 19»، « اطلاعیه ی انجام تبلیغات اجتماعی مذاهب در پیشگیری و کنترل صحیح همه گیری»، «  اطلاعیه ی اجرای "تعلیق دوگانه"[1] در مکان های مذهبی » و غیره صادر کرد، پنج ادیان بزرگ بودیسم، دائویسم، اسلام، کاتولیک، مسیحیت را برای همکاری در مجتمع های پیشگیری و کنترل همه گیری فراخواند. عمدتا شامل این موارد است: برگزاری فعالیت های مذهبی به دو شیوه ی حضوری و مجازی.  دعوت پنج ادیان به همبتسگی و مشارکت در مجتمع های مبارزه با همه گیری. توسعه ی کمک های نقدی و غیر نقدی.

تصویر سمت چپ مربوط به اقدامات پیروان بودا در مجتمع های پیشگیری و کنترل همه گیری است. تصویر سمت راست که در تاریخ پانزدهم مارس 2020 گرفته شده است مربوط به اهدای کمک نقدی از سوی پیروان مسیحیت است.

31 جولای 2020 اقدامات پیشگیرانه و کنترل همه گیری در عید قربان مسلمانان چواَن جُو به شرح زیر است:

کنترل منطقی افراد شرکت کننده در مراسم.
کنترل شدید فرایند ورود به مراسم.
کاهش مدت زمان خطبه های عید " قربان".
تعلیق موقت انجام مراسم ذبح در مسجد چینگ جینگ.
تعلیق موقت ورود گردشگران در مسجد چینگ جینگ در روز عید.

در طول سه سال، پیشگیری و کنترل همه گیری در چواَن جُو به طور کلی پایدار و قابل کنترل بوده است. در جولای 2021، پروژه ی" چواَن جُو: مرکز تجارت دریایی سلسله سونگ چین" با موفقیت در " فهرست میراث جهانی" ثبت شد، که این باعث می شود چواَن جُو مشهور به " موزه ادیان جهان"، به مکانی پربازدید برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود، و بازار گردشگری فرهنگی چواَن جُو در آیند روند رو به رشدی داشته باشد.

سال 2019 تعداد گردشگران داخلی و خارجی چواَن جُو رشد 17.1 درصدی نسبت به سال مشابه داشت. در این بین، تعداد گردشگران داخلی رشد 17.6 درصدی، تعداد گردشگران خارجی کاهش 1درصدی ، کل درآمد گردشگری سال رشد 20.5 درصدی داشت.  سال 2020، کل گردشگران داخلی و خارجی نسبت به سال مشابه 33.7 درصد کاهش داشتند. در این بین، تعداد گردشگران داخلی32.6 درصد، گردشگران خارجی 80 درصد، درآمد گردشگری کل سال 43.1 درصد کاهش داشت. سال 2021 کل گردشگران داخلی و خارجی نسبت به سال قبل رشد 6.6 درصدی داشت. در این بین، گردشگران داخلی 7 درصد رشد، گردشگران خارجی 70.3 درصد کاهش، کل درآمد گردشگری6.2 درصد رشد داشته است.  در مدت عید بهاره 2022، گردشگران چواَن جُو  نسبت به زمان مشابه رشد 4.5 درصدی داشته است، که درآمد گردشگری869 میلیون یوانی با افزایش 22.4 درصد نسبت به سال قبل به دست آورده است.

پس از بررسی سه نمونه متوجه شدیم: دستاورد سیاست " به صفر رسانی پویا" در مجتمع های مبارزه با همه گیری چشمگیر بوده است. رهبران مذهبی در مجتمع های مبارزه با همه گیری نقش برجسته ای داشته اند.

در ادامه به بررسی بخش آخر یعنی : ایفای نقش رهبران مذهبی در " مسیر چین" می پردازیم.

تدوین اقدامات اساسی روزانه علیه همه گیری در مکان های مذهبی: از طریق عمل به سیاست تدوین شده ی  ضد همه گیری " یک خط مشی- یک معبد"، اجرا و بررسی مبارزه اضطراری تا عادی گرو های مذهبی علیه همه گیری، نقش تصمیم گیرنده رهبران مذهبی  برجسته می شود.
توسعه ی فعالیت های مذهبی به دو شیوه حضوری و مجازی: با ترکیب دو شیوه حضوری و مجازی، برای انجام فعالیت های مذهبی روزانه، مراسمات اعیاد، و دیگر مراسمات مذهبی غیر مترقبه، نقش سازماندهی رهبران مذهبی پر رنگ می شود.
هماهنگی گروه های مذهبی برای همکاری با مجتمع های مبارزه با همه گیری: در بررسی ادغام گروه های مذهبی در مجتمع های مبارزه با همه گیری و تشکیل ساختار جدید همکاری محافل مذهبی و مجتمع های مبارزه با همه گیری، نقش هماهنگ کننده رهبران مذهبی برجسته می شود.

بنابراین، نتیجه گیری بدین شرح است: اولا ، سیاست به صفر رسانی پویای چین نتیجه تلفیق اصول فرهنگی سنتی چین با جبهه ی اصلی مجتمع های چینی پیشگیری و کنترل همه گیری است. همچینین انتخاب واقع گرایانه ای است که چین در مقابل شرایط همه گیری ایجاد کرده که موافق شرایط کشور چین  بوده و از مزایای نظام سیاسی چین به خوبی استفاده کرده است، و با طرح  ایجاد "راه ابریشم سالم" از سوی چین و پیشبرد آن در داخل و خارج، پیوندی موثر ایجاد کرده است، و باعث شده چین با مبارزه موثر علیه همه گیری در داخل و خارج از کشور، در مبارزه جهانی علیه همه گیری سهیم باشد.

دوما، نمونه محافل مذهبی در مبارزه با همه گیری همچون شین جیانگ، تبت، چواَن جُو و دیگر مناطق: بازتابی از ایفای نقش مهم پنج گروه بزرگ دینی چین در اجرای سیاست به صفر رسانی پویا هستند، و نقش مهم رهبران دینی در مجتمع های چینی مبارزه با همه گیری را برجسته می کنند. شتاب خوب سه مکان بازار گردشگری فرهنگی، دقیقا دستاورد واقعی و عملی بودند که دقیق بودن نهاد های چینی مبارزه با همه گیری، انعطاف پذیری هدف های مبازره با همه گیری، پیوند مکانیسم های مبارزه با همه گیری به برای آن ها ارمغان آورده بودند.

در آخر، مشارکت محافل مذهبی چین در مجتمع های مبارزه با همه گیری به تدریج " مسیر چین " را شکل داد، نقش تصمیم گیرنده، سازمان دهنده، هماهنگ کننده رهبران مذهبی را برجسته کرد، باعث شد در مجتمع های چینی هماهنگی بین رابطه ادیان، هماهنگی بین رابطه مذهبی و غیر مذهبی، ثبات زندگی اجتماعی، کنترل همه گیر کوید به دستاورد چشمگیری برسد. در حال حاضر، چین به اجرای سیاست " به صفر رسانی پویا" ادامه می دهد، و در زمینه پیشگیری و کنترل همه گیری، توسعه اجتماعی و اقتصادی با جامعه بین الملل همکاری خواهد کرد.

از این پس، چین بیش از پیش نقش مهم جبهه ی اصلی مجتمع های مبارزه با همه گیری را ایفا خواهد کرد، نقش رهبران مذهبی در مجتمع های مبارزه با همه گیری پیوسته پر رنگ خواهد شد، به امید چشم اندازی نوید بخش.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول