اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نیمی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عضو بسیج هستند

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه نیمی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عضو بسیج هستند، گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۶ میلیارد ریال خدمات به مردم ارائه شده است.

نیمی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عضو بسیج هستند

رضا منصوری، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در توضیح ساختار بسیج جامعه پزشکی، اظهار کرد: یک سازمان مرکزی در تهران داریم که یکی از اقشار سازمان بسیج مستضعفین محسوب می‌شود و در استان‌ هم سازمان بسیج جامعه پزشکی یکی از ۲۲ قشر بسیج است که در کرمانشاه مشغول به خدمت است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج جامعه پزشکی در قالب یک هیأت اندیشه‌ورز، یک مجمع عالی و ۳۱ کانون در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی در حال ارائه خدمت است.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: ۵۰ درصد از جمعیت تقریبا ۱۷ هزار نفری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عضو سازمان بسیج جامعه پزشکی هستند.

وی در توضیح فعالیت‌های جامعه پزشکی، تصریح کرد: در قالب سه مبحث درمانی، فرهنگی و آموزشی به صورت رایگان در مناطق محرم، کم‌برخوردار و محروم در حال فعالیت هستیم.

منصوری در توضیح مباحث درمانی، اضافه کرد: برپا کردن بیمارستان‌های ثابت و سیار؛ اعزام تیم‌های تک‌تخصصی و چند تخصصی؛ اعزام تیم‌های پزشکی به سرای سالمندان و مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، شیرخوارگاه و زندان‌های مرادن و نسوان؛ طرح شهید رهنمون؛ حضور در سالگرد عملیات بازی‌دراز در منطقه سرپل‌ذهاب؛ حضور در اربعین حسینی با برپا کردن اورژانس‌های فعال؛ انجام تس‌ت‌های غربالگری (فشار خونف قند خون، ویزیت رایگان) ادارات و سازمان‌های مختلف؛ تأمین داروی نیازمندان؛ طرح شهید سلیمانی از جمله فعالیت‌های انجام شده از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوده است.

وی یادآور شد: طرح شهید رهنمون الان نزدیک به پنج سال است که در کشور و استان کرمانشاه اجرا می‌شود، در کرمانشاه در چهارشنبه‌های اول هر ماه ۱۷ تا ۲۰ تیم (یک پزشک، یک پرستار، یک کارشناس محیط و یم روانشناس) به صورت مرتب به ۲۰ منطقه کم‌برخوردار مشخص (۹ منطقه در شهر کرمانشاه، مابقی در دیگر شهرستان‌های استان) عمدتا به مساجد محل برای ویزیت اعزام می‌شوند که ضمن درمانی سرپایی افرادی که نیاز به درمان تخصصی‌تر داشته باشند برای انجام درمان تکمیلی به سازمان معرفی می‌شوند.

منصوری گفت: طرح شهید رهنمون در شهر کرمانشاه در مناطق آقاجان، ملاحسینی، مرادآباد، ده‌پهن، حکمت‌آباد، باغ ابریشم، آناهیتا، شهرک جهاد و کرناچی و در شهرستان‌های صحنه، اسلام آبادغرب، کنگاور به صورت دو تیم و در دو محله، و در شهرستان‌های دالاهو، هرسین، پاوه، ثلاث باباجانی و گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین به تناوب به یک منطقه خاص مراجعه می‌کنند.

وی خدمات ارائه شده طی ۶ ماهه اول سال جاری را بیش از ۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طرح شهید رهنمون، طرحی کاملا موفق است و چنانچه محله و منطقه‌ای نیاز به حضور همکاران باشد در صورت اعلام حضور خواهیم یافت.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول