اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کاروان‌های با ظرفیت کم‌تر در دور جدید اعزام عتبات راه‌اندازی شد

با وجود اینکه برخی از دفاتر زیارتی از اعزام زائران به عتبات به دلیل بالا رفتن نرخ دلار منصرف شدند، برخی دیگر از شرکت‌های مجری سفر به عتبات، زائران را در قالب کاروان‌های محدودتری راهی کربلا می‌کنند.

کاروان‌های با ظرفیت کم‌تر در دور جدید اعزام عتبات راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفر به عتبات در اواخر آبان‌ماه با وجود اینکه هزینه سفرها بیش‌تر شده، با استقبال خوبی در حال انجام است و برخی از شرکت‌های مجری سفرهای زیارتی فعال‌تر از گذشته به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

البته در کنار فعالیت و پویایی برخی از شرکت‌های مجری اعزام زائران به عتبات، برخی از دفاتر به دلیل مشکل اختصاص پیدا نکردن ارز متشکل، از اعزام زائران منصرف شده و همچنان اعزامی به عتبات ندارند.

بین‌الحرمین ـ قبل از اذان ظهر

با انصراف برخی از دفاتر اعزام، شرکت‌هایی که فعالیت مناسبی دارند و حتی با توجه به بالا رفتن نرخ دلار و متضرر شدن حاضر نیستند که زائران از این سفر معنوی بازمانند، سفرهای متنوعی را برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ به طوری که برخی از این شرکت‌ها ظرفیت جدیدی ایجاد کردند تا مشتاقان زیارت عتبات بتوانند با آنها راهی کربلا شوند.

برهمین اساس، برخی از دفاتر اعزام زائران به عتبات به جای اینکه کاروان‌های ۴۰ تا ۴۵ نفره تشکیل دهند تا ظرفیت یک اتوبوس استاندارد تکمیل شود، اتوبوس‌های با طرفیت کم‌تر کرایه کرده‌اند تا بتوانند زائران را در قالب کاروان‌های ۲۵ نفره هم عازم عتبات کنند.

علاوه بر این، با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد سازمان حج و زیارت بسته‌های زیارتی متنوع را اجرایی کند، اما همچنان خبری از تنوع بسته‌های زیارتی نیست و برخی دلیل اجرایی نشدن آن را مشکل در تأمین مسکن زائران عنوان کرده‌اند؛ به طوری که معتقدند بسته کوتاه مدت مثلاً سه روزه می‌توان سفر به عتبات را با مشکلاتی همراه کند و از طرفی هم مدیران هتل‌ها حاضر نیستند که زائران فقط مثلاً یک یا دو روز در کربلا اسکان یابند. چرا که به این روش برنامه اسکان متحول شده و ممکن است در برخی روزها بعضی از اتاق‌ها خالی مانده و به ضرر هتل تمام شود.

به گزارش فارس، سفر به عتبات به صورت زمینی و هوایی تا بیستم آذرماه صورت می‌گیرد که هزینه سفر عتبات در این دوره بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و سفر زمینی عتبات نیز بین پنج تا پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول