اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یک آمار نگران کننده در کهگیلویه و بویراحمد/آقای مدیر بانک؛ 3 قفله کردن تسهیلات به چه قیمت!؟

در یکی از نشست های استانی در کهگیلویه و بویراحمد به موضوعاتی اشاره شد که بیان آن ها بسیار سخت و نگران کننده است و اگر تا دیر نشده فکری برای آن نکنیم گرفتار بحران خواهیم شد.

یک آمار نگران کننده در کهگیلویه و بویراحمد/آقای مدیر بانک؛ 3 قفله کردن تسهیلات به چه قیمت!؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یکی از مشکلات بزرگی که اکنون کشور و همه استان‌ها و علی الخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند موضوع فرزندآوری و پیری جمعیت است.

موضوعی که در سالهای اخیر توسط مقام معظم رهبری بر آن تاکید فراوانی شده و از مسئولان خواستند تا در تسهیل در امر ازدواج و فرزندآوری و همچنین ارائه مشوق‌های لازم اقدام کنند.

اما یکی از مشکلات دیگر بر سر راه فرزندآوری و جلوگیری از پیری جمعیت موضوع ناباروری زوجین بوده که مشکلی بزرگ در این راه به شمار می رود یعنی که هم اکنون با دو مشکل یکی گره در امر ازدواج و دیگری ناباروری زوجین دست و پنجه نرم می‌کنیم.

مشکلاتی که اگر مسئولان به کمک مردم نیایند در سال های آینده به عنوان بزرگترین و بحرانی‌ترین مشکل کشور تبدیل خواهد شد.

در یکی از نشست های استانی در کهگیلویه و بویراحمد به موضوعاتی اشاره شد که بیان آن ها بسیار سخت و نگران کننده است و اگر تا دیر نشده فکری برای آن نکنیم گرفتار بحران خواهیم شد.

به گزارش فارس؛ محمد ملک‌زاده در ششمین کمیته خانواده و جوانی جمعیت که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، آمار نگران کننده‌ای از زاد و ولد ارائه کرد و گفت: در یکی از روستاهای استان که یک هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت دارد ۲۴ نفر نازا هستند و نگران کننده‌تر از همه آمار تولد در این روستا بود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال تاکنون در این روستا فقط ۵ نوزاد به دنیا آمده است.

وی با بیان اینکه خانواده و جوانی جمعیت اولویت اول کشور است، گفت: علی‌رغم اینکه در زمینه خانواده و جوانی جمعیت جلسات متعددی گرفته شده اما آمار فرزندآوری مطلوب نیست و باید بررسی کنیم که سیاست‌های حمایت از جوانی جمعیت به خوبی اجرا شده یا خیر؟

این مسئول آمار نگران کننده دیگری هم ارائه کرد و گفت: تعداد کل زنان نابارور ثبت شده در سامانه سیب ۲۰ هزار و ۷۴۷ نفر است این در حالی است که آمار نازایی در مردان ارائه نشده و زنان نازای دیگری هم هستند که هنوز مراجعه نکردند.

ملک‌زاده با بیان اینکه از هر ۱۰۰ زوج ۲۰ نفر نابارور هستند، گفت: این آمار برای کهگیلویه و بویراحمد۷۱۳ هزار نفری آمار بالایی است که ۲۰ درصد جمعیت  نابارور باشند.

اما در این بین وظیفه بانکها و بیمه‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط این است که بروکراسی اداری و کاغذ بازی را کنار گذاشته و خود نمک بر روی زخم ناباروری زوجین نپاشند.

هر چند در این بین مدیرکل بیمه سلامت وعده‌های بسیار خوبی برای کمک به زوجین نابارور داده و در جلسات متعدد مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بر این حمایت ها تاکید کرده اما از سوی دیگر بانک ها به عنوان ارائه کننده تسهیلات باید اولویت اول خود را ارائه تسهیلات ناباروری و همچنین ازدواج داشته باشند.

در سال‌های اخیر به کرات شنیده‌ایم که بانک‌های استان در زمینه‌های مختلف و البته موضوعات حساس با وسواس بسیار زیاد تسهیلات را ارائه کرده و گاها راه بروکراسی اداری و سختگیری را در پیش گرفته‌اند که امیدواریم برای این یک موضوع حساس چنین رویکردی را نداشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول