اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

شرایط ساماندهی قبول‌‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، شرایط سازماندهی و امضای قرارداد «استخدام پیمانی قبول‌شدگان آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰» و «مشمولان قانون تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی» را به استان‌ها ابلاغ کرد.

شرایط ساماندهی قبول‌‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای که امروز خطاب به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده، تصریح کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و اتمام دوره‌های مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با توجه به موارد ذیل، نسبت به ساماندهی نیروهای مشمول اقدام شود. 

الف - قبول‌شدگان آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰

در اجرای مجوزهای استخدامی شماره ۷۲۷۶ مورخ ۱۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ و باقی‌مانده مجوز شماره ۹۳۱۶۷ مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و مکاتبات ارسالی در خصوص سازماندهی تأییدشدگان دوره‌های مهارت‌آموزی قبول‌شدگان آزمون سال ۱۴۰۰ و جاماندگان از دوره مهارت‌آموزی استخدام پیمانی سنوات قبل، خواهشمند است دستور فرمایید در به‌کارگیری، صدور ابلاغ تدریس و حکم استخدام پیمانی قبول‌شدگان نهایی آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۱ به بعد، در صورت احراز شرایط ذیل اقدام شود:

- ملاک استخدام پیمانی افراد، قبولی در دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است.

- به استناد تصویب نامه  مورخ  ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ ابلاغی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و با توجه به ماده واحده سوگندنامه معلمی مصوب جلسه ۳۰  فروردین ۱۳۹۵ شورای عالی آموزش و پرورش، ادای سوگندنامه معلمی، امضا و اثر انگشت آن الزامی است.

- مطابق مقررات مربوط و آگهی استخدام پیمانی سال ۱۴۰۰، نوع استخدام افراد فوق به صورت پیمانی است.

- مدارکی که باید در پرونده پرسنلی افراد درج شود:

الف- تأییدیه شورای پزشکی از نظر تندرستی جسمی و روحی

ب- تصاویر آخرین مدرک تحصیلی مورد پذیرش، کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان

ج- معرفی‌نامه از سازمان بهزیستی (برای معلولین استفاده کننده از ۳ درصد سهمیه معلولین)

د- معرفی نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران (برای مشمولین سهمیه ایثارگران)

ه- داشتن گواهی عدم سوء پیشینه کیفری موثر

و- تأییدیه انفرادی گزینش، سوگندنامه امضا شده با اثر انگشت، تعهدنامه محضری

ز- تصویر مجوز آزمون استخدامی مربوط، نتیجه قبولی آزمون استخدامی و موفقیت در پودمان‌های مهارت‌آموزی

ح- ارائه اصل گواهی مهارت‌های هفتگانه (ICDL) صادره از مراکز و مؤسسات مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور و اصل گواهی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای داوطلبان دارای دین اسلام

- اخذ امضای قرارداد استخدام پیمانی و تعهد ضمیمه آن بر اساس مفاد بخشنامه نهم آبان ۱۴۰۱ معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت متبوع صورت گیرد. به کارگیری افراد صرفاً در شغل محل قبول شده در آزمون استخدام پیمانی سال ۱۴۰۰ و جاماندگان از دوره مهارت آموزی آزمون‌های استخدامی سنوات قبل در محل پذیرفته شده سال‌های مذکور که قبلاً تعیین شده است، صورت پذیرد.

- در شرح حکم قبول‌شدگان نهایی استخدام پیمانی سال ۱۴۰۰، اشاره به شماره مجوز استخدامی ۷۲۷۶ مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰(تصویر پیوست) الزامی است، ضروری است تصویری از مجوز مربوط و نتیجه فرد در آزمون استخدامی در پرونده پرسنلی افراد نگهداری شود.

- در صورت انصراف یا فقدان شرایط استخدام نفر اصلی (شرایط مندرج در آگهی استخدام) برای جایگزینی فرد جدید نسبت به مکاتبه با مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری اقدام تا بررسی و اعلام نظر شود.

- در صورتی که مدارک افراد مغایر با شرایط مندرج در آگهی استخدام پیمانی سال مربوط باشد، فرد هیچگونه حق اعتراضی ندارد و براساس مفاد آگهی موردنظر فرد پذیرفته شده در هر مرحله از مراحل استخدام حذف خواهد شد.

ب- مشمولان قانون تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

به استناد قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب سال ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی (الحاقات و اصلاحات بعدی قانون) و در اجرای تفاهم نامه منعقده فی‌مابین سازمان‌های اداری و استخدامی کشور، برنامه و بودجه کشور و وزارت متبوع در اسفندماه سال ۱۴۰۰، به استحضار می‌رساند تمامی نیروهای مشمول که پودمان اول دوره مهارت آموزی را با موفقیت طی کرده‌اند، با رعایت ضوابط و مقررات اعم از اخذ تأییدیه گزینش و نامه دانشگاه فرهنگیان می‌توانند به صورت حق‌التدریس سازماندهی و به‌کارگیری شوند.

بدیهی است پس از گذراندن دوره مهارت‌آموزی و آزمون جامع با موفقیت، نیروهای صدرالاشاره تبدیل وضعیت خواهند شد.

ج- قبول‌شدگان اصلی آزمون فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر

به استناد بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و در اجرای مجوز شماره ۳۸۹۹۵۷ مورخ ۱۵ بهمن  ۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور طبق ضوابط و مقررات و پس از اخذ تاییدیه گزینش نسبت به صدور احکام ایشان از محل مجوز فوق اقدام کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول