اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید 900 هزار اصله نهال در سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تولید 900 هزار اصله نهال در نهالستان‌های این استان خبر داد.

تولید 900 هزار اصله نهال در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عصر امروز در جلسه شورای معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر اینکه کارشناسان باید با تکیه بر قانون و اشرافیت به آن وظایف محوله را به‌درستی پیگیری کرده و از شکست نهراسند، اظهار کرد: امکان خطا در امور اجرایی وجود دارد که باید آن را به حداقل برسانیم و باید تلاش کنیم کارهای مردم را با دقت پیگیری و به سرانجام برسانیم.

مرادی‌حقیقی عنوان کرد: جلساتی با مراکز دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در هفته پژوهش برگزار شود و دعوت از اساتید باتجربه در جلسات مدنظر قرار گیرد تا از طرح‌های دانش‌بنیان در موضوعات منابع طبیعی استقبال و دانش‌پژوهان حمایت کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با توجه به دور دوم سفر هیأت دولت و رئیس‌جمهور به استان سمنان، پروژه‌های پیشنهادی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مشخص شود و به‌منظور استفاده از دوربین در امر حفاظت از عرصه‌های ملی مقدمات شناسایی مکان‌های مناسب جهت نصب در دستور کار یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری نهضت تولید یک میلیارد نهال در طول چهار سال و کاشت این نهال‌ها در عرصه‌های مختلف شهری و طبیعی در دست اقدام است که برای این منظور ظرفیت عرصه‌ها و نهالستان‌های کشور باید بررسی شود. 

مرادی‌حقیقی بیان کرد: در سالیان اخیر، اجرای اقدامات متعدد ازجمله پروژه تولید و نگهداری نهال به تعداد 900 هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان، تولید گیاهان دارویی، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط و ... سبب شناخته شدن نهالستان‌های استان سمنان به‌عنوان یک نهالستان فعال در استان و حتی در کشور معرفی شده است.

وی با اشاره به بحران جدی آب و سیاست این اداره کل در تولید گونه‌های بومی کم‌آب‌بر و به تولید این گونه‌ها به‌عنوان راهکاری کاربردی به‌منظور توسعه فضای سبز استان اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: حوزه کاری در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بسیار گسترده و در ارتباط با عموم مردم است به همین خاطر شاید کار کمی سخت شود؛ با این حال نباید ترسید و با تکیه بر دانش کارکنان این اداره کل باید به روزهای پیش‌رو امیدوار بود؛ چراکه با تکیه بر تجارب زیاد نیروها می‌توانیم کارهای ماندگاری را در بخش‌های مختلف انجام دهیم و در کنار آن تعامل بین‌بخشی نیز حائز اهمیت است.

وی اشاره به اینکه امکان بروز مشکل در کار وجود دارد و این موضوع مربوط به حوزه کاری خاصی نمی‌شود، افزود: باید تلاش کنیم از تجارب یکدیگر و همچنین دانش بخش‌های دیگر در پیشبرد اهداف استفاده کنیم و در فضایی آرام کار را پیش ببریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر اینکه امور جاری اداری باید در مناطق تابعه شهرستان‌ها، پیگیری شده و حل‌وفصل شود، گفت: البته در برخی موضوعات نیاز به نظرات اداره کل است که این موارد باید به اداره کل ارجاع داده شود با این حال مدیران شهرستان تلاش کنند در شهرستان‌ها موارد را پیگیری و برطرف کنند.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول