اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی: جهش در اجرای طرحهای عمرانی منجر به افزایش اشتغال در استان شد

استاندار خراسان رضوی گفت: جهش در اجرای طرحهای عمرانی و زیر ساختی هدف‌گذاری شده منجر به افزایش اشتغال در این استان شده است که در نهایت سود و رفاه مردم را در بردارد.

استاندار خراسان رضوی: جهش در اجرای طرحهای عمرانی منجر به افزایش اشتغال در استان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی  در جلسه اشتغال حوزه عمران و زیرساخت با تاکید بر ثبت اطلاعات مجموعه های پیمانکاری در سامانه رصد اشتغال، اظهار کرد: رقم اشتغال ایجاد شده در استان خراسان رضوی بسیار بالا است ولی تاکنون به ثبت نرسیده است و از سوی دیگر رصد شغل های ایجاد شده در کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده شده است و این وزارتخانه، اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال را ملاک تصمیم‌گیری خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: این سامانه بیشتر تسهیلات محور است و حال آنکه واقعیت کشور و استان اینگونه نیست و ارزیابی شغلی ایجاد شده باید مبتنی بر واقعیات جامعه باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به پیشران بودن صنعت ساختمان بیان کرد: این صنعت حدود ۱۰۰ صنف مختلف را در سطح جامعه فعال می‌کند و با ایجاد طرح نهضت ملی مسکن، شاهد اشتغال بسیاری در استان هستیم.

نظری افزود: با تحلیل کلان آمار اشتغال می توان ظرفیت های واقعی ایجاد شغل در استان را شناسایی کرد، این در حالی است که فعالیت های زیرساختی از جمله در حوزه های ساختمان، راه و تاسیسات نیز افزایش بسیاری در خراسان رضوی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تعهد، این استان باید ۱۱۵ هزار و ۹۲۶ فرصت شغلی تا پایان سال جاری در سامانه رصد اشتغال ثبت کند، بیان کرد: اعداد مشخص شده در برنامه، منجر به رصد واقعی و بررسی میزان پیشرفت کار می‌شود و امیدواریم با همدلی همه مسوولان استانی، بتوانیم به تعهد وعده داده شده، جامع عمل بپوشانیم.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول