اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خبر خوب| بهره‌برداری از۳۳۱ کارگاه اقتصاد مقاومتی ‌در خراسان جنوبی

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در هفته بسیج ۳۳۱ کارگاه اقتصاد مقاومتی با اشتغال ۵۶۹ نفر و اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

خبر خوب| بهره‌برداری از۳۳۱ کارگاه اقتصاد مقاومتی ‌در خراسان جنوبی

سردار محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج و با اشاره به بخشی از عملکرد سپاه و بسیج خراسان جنوبی از هفته بسیج 1400 تا هفته بسیج 1401 اظهار داشت: در این مدت در حوزه محرومیت‌زدایی قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در مجموع 11 میلیارد و 414 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تکمیل یک سازه بند خاکی، تجهیز، مرمت و نوسازی 8 باب مسجد، ساخت 2 واحد خانه محروم، مرمت، تعمیر 6 واحد خانه محروم، ساخت 37 چشمه سرویس بهداشتی و حمام و اجرای 8 پروژه خط انتقال آب را از جمله اقدامات انجام شده در یک سال اخیر عنوان کرد.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: آبرسانی به روستاها با تانکر سیار به تعداد 90 سرویس در ماه، لایروبی یک چشمه قنات، تسطیح بیش از 300 کیلومتر از جاده‌های روستایی و عشایری، خاکریزی و تسطیح 1200 مترمکعب از معابر روستایی، تسطیح 10 هزار مترمربع زمین مسکونی و گازکشی 100 واحد از منازل محرومین انجام شده است.

مهدوی با بیان اینکه در یک سال گذشته تجهیز 172 واحد خانه عالم انجام شده است، تصریح کرد: احداث 3 باب مدرسه، تعمیر و مرمت 4 باب مدرسه، ساخت یک هزار و 720 متر انحراف سیلاب، ساخت 300 متر کانال آبرسانی کشاورزی صورت گرفته است.

وی از راه‌اندازی 5 کارگاه اشتغال‌زایی در یک سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت 4 هزار و 500 بسته معیشتی، 7 هزار جفت کفش، 5 هزار و 360 پرس افطاری، توزیع 2 هزار و 500 بسته البسه، بسته‌های فرهنگی و لوازم‌التحریر و برپایی یک بیمارستان صحرایی انجام شده است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی به حوزه بسیج سازندگی و کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی قابل افتتاح سازمان بسیج سازندگی در هفته بسیج اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع در هفته بسیج 331 کارگاه اقتصاد مقاومتی با اشتغال 569 نفر و اعتبار 14 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

مهدوی با بیان اینکه از این تعداد کارگاه 130 کارگاه با اشتغال 215 نفر و اعتبار 3 میلیارد و 200 میلیون تومان در حوزه صنایع دستی هستندف اظهار داشت: 21 کارگاه با 32 نفر اشتغال و 770 میلیون تومان اعتبار در حوزه کشاورزی، 109 کارگاه با 200 نفر اشتغال و 500 میلیون تومان اعتبار در حوزه خدماتی و 23 کارگاه با 42 نفر اشتغال و 8 میلیارد و 100 میلیون تومان در حوزه صنایع تبدیلی افتتاح می‌شوند.

وی از افتتاح 4 کارگاه با اشتغال 21 نفر و اعتبار 200 میلیون تومان در بخش فروشگاه اقتصاد مقاومتی، 32 کارگاه با 44 نفر اشتغال و یک میلیارد و 130 میلیون تومان در بخش دام پروری و 12 کارگاه با اشتغال 15 نفر و اعتبار 600 میلیون تومان در بخش زرشک خبر داد.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی به فعالیت‌های حوزه بسیج جامعه زنان نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه مهدهای بسیج 60 مرکز مهد و پیش دبستان ثابت با حضور یک هزار و 629 نفر نونهال دختر و پسر، 36 مرکز فعال مهد محله با حضور 374 نونهال 3 تا 6 سال، 16 مهد آدینه با میانگین حضور 154 نونهال و برگزاری مهدهای مناسبتی به تعداد 398 مورد با حضور 6 هزار و 797 نونهال در طول سال  افتتاح شده است.

مهدوی با اشاره به پروژهای در حال اجرای موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج یادآور شد:  سایت آماده سازی مسکن ملی (کمک به دولت) در شهرستان‌های سرایان، فردوس، نهبندان و بشرویه به ارزش 55 میلیارد و 200 میلیون تومان از جمله پروژه‌های در حال اجرای موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج است.

وی به اهم خدمات ارائه شده توسط شرکت یاس نوین پارسه اشاره کرد و تصریح کرد: در راستای همکاری این سازمان با شرکت رشد پایدار ایرانیان حدود 40 هکتار چغندر علوفه‌ای با رقم اصلاح شده کارا، در سطح شهرستان‌های استان کشت شد که در پاییز برداشت شده و رضایت نسبی کشاورزان را در پی داشته است.

پایان پیام/۴۹۰۵

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول