اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«آستانه» خواستار واکنش «مسکو» به گزارش‌های منفی در مورد قزاقستان شد

معاون وزیر امور خارجه قزاقستان ضمن محکومیت سخنان یک کارشناس روس از مسکو خواست در برابر گزارش‌های منفی در مورد این کشور، واکنش نشان دهد.

«آستانه» خواستار واکنش «مسکو» به گزارش‌های منفی در مورد قزاقستان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رومان واسیلنکو»، معاون وزیر امور خارجه قزاقستان اظهارات یک کارشناس روس در مورد احتمال آغاز فرآیندهای نازی در خاک این کشور را محکوم کرد.

وی ضمن اشاره به عدم وجود هیچ نوع فرآیند نازی در خاک قزاقستان گفت: در مورد چنین اظهاراتی هم رئیس جمهور، ریاست وزارت امور خارجه و سایر مقامات قزاق، از جمله روسای مجالس پارلمان، پیش از این بارها اظهار نظر کرده بودند.

واسیلنکو افزود: ما بر این هستیم که اولاً اظهارات چنین کارشناسانی موضع رسمی فدراسیون روسیه را منعکس نمی‌کند. ثانیا به روابط سنتی نزدیک قزاقستان و روسیه آسیب می‌رسانند و ثالثا ابراز چنین مواضعی در یکی از کانال‌های فدرال مستحق واکنش مناسب «مسکو» است. 

اخیراً در شبکه روسیه 1 در برنامه «عصر با ولادیمیر سولوویف»، یکی از کارشناسان روس با نام «ویکتور درابینسکی» قزاقستان را مشکل بعدی روسیه پس از اوکراین نامید.

وی گفت: در آنجا (قزاقستان) نیز می‌توانند همان فرآیندهای نازی که در حال حاضر در اوکراین است، آغاز شوند. تعداد زیادی روس‌ و اراضی و آزمایشگاه «سمیپالاتینسک» در قزاقستان، و سوخت هسته‌ای کافی برای «روس‌آتم» ما نیز در آنجاست.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول