اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

قصه تلخ فوتبال رودان| از نوجوانانی که در خاک به دنبال طلا اند تا فوتبالیست‌هایی که آواره شهرهای همسایه شدند

این روزها فوتبالیست های رودانی همچنان از داشتن یک زمین چمن محروم اند و برای انجام یک مسابقه دوستانه هم آواره شهرهای همجوار می شوند.

قصه تلخ فوتبال رودان| از نوجوانانی که در خاک به دنبال طلا اند تا فوتبالیست‌هایی که آواره شهرهای  همسایه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، داستان پر غصه فوتبال رودان این روزها وارد ششمین سال خود شده است و این بهار که بیاید هفتمین بهار است که فوتبالیست‌های رودانی رنگ چمن زیبا ورزشگاه شهید چمران این شهر را ندیده‌اند.

از این پروژه که سالهاست نیمه تمام است که بگذریم، مهر ماه امسال زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای بیکاه نیز برای ترمیم و بازسازی برداشته شد، پروژه ای نه چندان سخت و سنگین که از سوی متولیان امر در استان وارد ماه سوم شده است.

این در شرایطی است که فوتبال رودان علی رغم تمام کمبودها و نداشته ها هم اکنون دو باشگاه آن در رقابت های کشوری حضور دارند و دو باشگاه دیگر نیز در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

از حق نگذریم، این باشگاه‌ها روزهای بسیار سختی را می گذارند، نبود اسپانسر و حامی مالی کمر آنها را بدجور به زیر قرض برای شکوفایی استعداد های شهرشان خم کرده است. اگر این درد را نیز با مسکن تحمل کنند، نبود یک زمین چمن دیگر طاقت آنها را طاق کرده ، حتی برای یک مسابقه دوستانه نیز باید آواره شهرهای همسایه شوند.

دردی که برایشان هرگز قابل تحمل نیست این که می بینند شهر همسایه یعنی منوجان در جنوب استان کرمان  که در ۳۵ کیلومتری آنهاست سه زمین فوتبال چمن طبیعی و مصنوعی دارد و حتی میناب همسایه دیگر هم امروز چهار زمین چمن طبیعی و مصنوعی فوتبال دارد.

قطعا ادامه این رویه ضربه سنگینی را بر پیکر فوتبال بهشت جنوب خواهد زد، ضربه‌ای که مظفر خادمی مدیرکل ورزش و جوانان در سفری که فروردین ماه ۱۴۰۱ به رودان داشت وعده داد که دیگر رودان در مسیر تحول ورزشی قرار می‌گیرد اما اهالی فوتبال هر چه چشم به انتظار نشستند، هنوز چیزی ندیده اند.

خادمی در دیدار اخیر خود با فرماندار رودان به پروژه زمین چمن طبیعی فوتبال مجموعه شهید چمران رودان اشاره کرد و گفت: برای این پروژه  یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوبه شده است که هم اکنون ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ادامه کار تخصیص یافته است و یک میلیارد تومان هم برای تکمیل این مجموعه ورزشی از طریق وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری است.

وی افزود: هماهنگی با پیمانکار پروژه برای تکمیل پروژه در نیمه دوم فروردین ماه انجام شده است.

خادمی تصریح کرد: تعویض چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای بیکاه هم در دستور کار است و اعتبار لازم برای این امر تخصیص یافته است.

همه این اوضاع و احوال در حالیست که متحد رودان در لیگ سه فوتبال کشور حضور دارد، نوجوانان شاهین مهر رودان هم در لیگ مناطق نوجوانان کشور توپ خواهند زد و این روزها با تمرین مداوم در زمین های خاکی بدنبال گرفتن طلا از خاک هستند و تیم های رده های سنی نونهالان و جوانان این باشگاه نیز در لیگ استان هستند. ستاره انقلاب در لیگ برتر فوتبال هرمزگان در بندرعباس از رقبا میزبانی می کند و تیم نوجوانان این باشگاه نیز در لیگ استان حضور دارد و تیم آراد مهر رودان نیز در لیگ دسته اول استان در میناب پذیرای حریفان است.

 

اهالی فوتبال رودان در گفتگو با خبرنگار فارس در رودان از مصائب این روزهای خود در نبود زمین چمن فوتبال این‌چنین گفتند:
 

نبود زمین چمن سبب مصدومیت بازیکنان شده است

مدیرعامل باشگاه متحد معزآباد رودان با اشاره به مشکلات عدیده این باشگاه در راه آماده سازی جهت حضور در لیگ دسته سوم فوتبال کشور اظهارداشت: ما در این مسابقات بدلیل نبود ورزشگاه و حتی یک زمین چمن فوتبال مجبور به میزبانی در مرکز استان هستیم که این امر هزینه های بسیاری را بر دوش باشگاه آورده که هیچ فرقی با میهمان شدن ندارد.

مرتضی عباس نسب خاطر نشان کرد: ما مجبور به بر برگزاری تمرینات خود در شهرهای همجوار هستیم که گذشته از بار سنگین هزینه‌ها بازیکنان مان با خطرات جانی بدلیل طی مسافت روزانه مواجه اند که باید مسوولان امر با تامل و تدبر با عمل به وعده خود از این حوادث ناگوار پیشگیری کنند.

وی تاکید کرد: تقریبا هر تمرین خارج از شهرستان تا ۱۰ میلیون تومان برایمان هزینه برمیدارد و هزینه برگزاری مسابقه  رسمی در بندرعباس بماند که دلمان را به درد می آورد.

وی افزود: ما واقعا نیازمند به حمایت جدی مسوولان داریم چرا که تمامی بازیکنان مان از قشر پایین جامعه  هستند و باشگاه هم توان پرداخت دستمزد بالایی به آنها ندارد نبود اسپانسر و حمایت کننده هم که در رودان بیداد می کند.

از سوی دیگر مسوولان شهرستان هم کمک هایی داشته اند اما هزینه ها میلیاردی است و نیازمند به حمایت ویژه داریم.

 

بازی فراوان در زمین خاکی استعداد نوجوانان مان را نابود کرده است  

امیر سالاری سرمربی تیم فوتبال نوجوانان شاهین مهر رودان اظهار داشت: علی رغم تمامی کمبود ها و کاستی ها تیم نوجوانان شاهین مهر سال گذشته قهرمان هرمزگان شد که نشان از استعداد و توانمندی بسیار نوجوانان این شهرستان دارد.

وی افزود: هم اکنون خود را برای حضور در لیگ فوتبال نوجوانان مناطق کشور آماده می کنیم که در این راه بدلیل نبود زمین چمن برای انجام تمرینات و مسابقات تدارکاتی با مشکلات عدیده ای مواجهیم.

سالاری تاکید کرد: بازی و تمرین‌های بسیار  در زمین های خاکی صدمات متعددی را به بازیکنان نوجوان مان وارد کرده است و تمرین در خاک طی این چند ماه باعث پسرفت بازیکنان شده است.

قطعا فراگیری فوتبال برای یک نوجوانان باید در یک زمین چمن مناسب باشد که در غیر اینصورت استعداد ها نابود خواهد شد و یک نوجوان بعد از آنکه به زمین چمن برسد نمی توانند توانایی خود را به نمایش بگذارد.

وی با بیان برخی مشکلات مالی به جهت نبود حمایت کننده مالی گفت: این موضوع سالهاست که فوتبال رودان را رنج می دهد و باشگاههایی چون ما که کاملا مردمی مدیریت می شوند علی رغم داشتن ورزشکاران بسیار با استعداد با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنیم.

 

با نبود زمین چمن مجبور به انصراف از مسابقات هستیم

هاشم روهنده مدیر تیم فوتبال ستاره انقلاب رودان نیز با تاکید بر مشکلات زیر ساختی فراوان فوتبال رودان گفت: نبود زمین چمن و دیگر مشکلات فشار فراوانی را بر دوش مان آورده است و اگر زمین چمن رودان به همین زودی آماده نشود مجبور به انصراف از مسابقات هستیم.

وی تاکید کرد: تا کنون هم به زور و زحمت فراوان تیم را در لیگ برتر فوتبال هرمزگان نگه داشته ایم و حداقل برای برگزار مسابقات میزبان در شهرهای همجوار بیش از ۲۰ میلیون تومان متحمل هزینه شده ایم.

روهنده تصریح کرد: نبود زمین مارا مجبور به تمرین نکردن و بدون آمادگی حاضر شدن در مسابقات کرده است که متحمل ضرر های متعدد شده ایم.

وی تصریح کرد: پیش از این مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان وعده داده بود که زمین چمن مصنوعی بیکاه ۲۶ مهر ماه تحول داده خواهد شد متاسفانه الان که به آذر ماه هم رسیده ایم ولی اتفاقی رخ نداده است، برای پیگیری این موضوع هم چندین بار به تلفن همراه ایشان تماس گرفتم و پیامک زدم اما هیچ جوابی دریافت نکردم.

مدیر تیم  ستاره انقلاب رودان با بیان اینکه وعده جدید برایمان ۱۰ آذر ماه بود و خبری نشد، گفت: در شان ورزشکاران و فوتبالیست های رودانی نیست که هر روز با وعده جدید مواجه شوند باید متولیان امر هر چه زود تر به بهترین شکل ممکن به داد و فریاد فوتبالیست های رودانی برسند.

 

پایان پیام/۸۸۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول