اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

امام رضایی ها شادی را به روستای زلزله زده «ده دیک» بردند+عکس و فیلم

اعضای سازمان داوطلبان جمعیت امام رضایی ها با حضور در روستای زلزله زده «ده دیک» شهرستان اندیکا خوزستان، اقدام به خدمت رسانی در حوزه های مختلف کردند.

امام رضایی ها شادی را به روستای زلزله زده «ده دیک» بردند+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، جمعیت امام رضایی ها همزمان با زلزله مهرماه سال گذشته شهرستان اندیکا، با حضور به موقع اقدام به امداد  و کمک رسانی به مردم آسیب دیده آن منطقه کردند.

پس از وقوع زلزله در شهرستان اندیکا در شمال شرقی خوزستان، گروه‌های ارزیاب از سازمان امدادرسانی و سازمان داوطلبان جمعیت امام رضایی‌ها برای بررسی وضعیت و ارزیابی نیازهای مردم آسیب دیده وارد منطقه زلزله‌زده شدند  و به همت خیرین و داوطلبان این جمعیت در چند مرحله با اعزام گروه های تخصصی، امدادرسانی در زمینه‌های پزشکی، واکسیناسیون، خدمات دارویی و همچنین حضور گروه کودک همراه با هدایا و وسایل بازی جهت افزایش روحیه کودکان مناطق زلزله‌زده انجام شد.

زمستان سال 1400 وقتی اهالی روستای صعب العبور «ده‌دیک» در شمال شرق خوزستان روزهای سردی را در چادر و خانه‌های تخریب شده سپری می‌کردند، داوطلبان جمعیت امام رضایی‌ها با کمک های مردمی به یاری مردم زلزله‌زده رفتند و ۵۰ عدد هیتر برقی، ۵۰ بسته معیشتی و ۱۰۰ عدد پتو  بین  خانوارهای روستای ده دیک توزیع کردند.

در بهار سال 1401 جمعیت امام رضایی ها به همت خیرین ، لوازم ساخت سرویس بهداشتی برای 55 خانوار روستای زلزله زده ده دیک شهرستان اندیکا استان خوزستان خریداری و ارسال کرد و از این طریق، کمک شایانی به بالا بردن سطح بهداشت عمومی روستا و راحتی مردم کرد.

داوطلبان جمعیت امام رضایی ها  این بار بعد از گذشت یک سال از زلزله اندیکا  دوباره به سراغ روستای ده دیک رفته و با کمک های معیشتی شامل برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی، شکر، شیر خشک و... به یاری آنها شتافته اند. علاوه براین، تهیه خوراکی های مقوی برای کودکان و ساکنان روستا، تهیه پوشاک و تهیه حجم قابل توجهی دارو و تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران منطقه و تحویل آن به نزدیک ترین مرکز بهداشتی به روستای ده دیک اندیکا از دیگر اقدامات سازمان داوطلبان جمعیت امام رضایی ها بوده است. به همت این جمعیت همچنین، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ازجمله کارگاه بیان مسائل شرعی، مشاوره خانواده، مشاوره بهداشتی و  مددکاری اجتماعی برای گروه های سنی مختلف برگزار شد.

 

 

*آنچه از حضور داوطلبان در اندیکا گذشت

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول