اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

رونق بازار گیاهان دارویی با همت 192 شرکت دانش‌بنیان

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه‌های مختلف کمک کرده تا کشور تجربه خوبی از تامین نیازهای بومی و عدم وابستگی به بازار جهانی داشته باشد و در این مسیر از توانمندی‌های داخلی بهره ببرد.

رونق بازار گیاهان دارویی با همت 192 شرکت دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، از جمله آثار مثبت استفاده از فناوری و نوآوری در صنایع مختلف می‌توان به ارتقای عملکرد، افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی و استفاده بهینه از ابزار و ماشین‌آلات کاربردی اشاره کرد. اتفاقی که نیروی دانشی و تخصصی را به صنعت متصل می‌کند و بهره‌وری آنها را ارتقا می‌دهد.

زیست بوم فناوری و نوآوری هم با همین هدف در کشور شکل گرفت و نحوه تامین نیازهای کشور را از اساس دگرگون کرد و به رونق بازار داخلی منجر شد. محصولاتی که پیش از این با هزینه‌های گزاف و با وجود موانع زیادی همچون تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی و غیره از بازار جهانی تامین می‌شدند؛ امروز با صرف هزینه و زمان کمتر با کیفیتی برابر با محصولات جهانی به دست صنعتگران و بازار تقاضا می‌رسد.

یکی از حوزه‌هایی که با کمک محصولات دانش‌بنیان توانسته در مسیر توسعه یافتگی قرار گیرد و دستاوردهای خود را ارتقا دهد؛ عرصه گیاهان دارویی است. حوزه‌ای که امروز از ظرفیت دانشی و تخصصی ۸۰۰ شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی بهره‌مند است که ۲۵ درصد آنها یعنی عددی حدود 190 مجموعه دانش‌بنیان شده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول