اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر فرمانده ارتش لبنان به دوحه در سایه زمزمه‌های ریاست‌جمهوری او

منابع رسانه‌ای با اشاره به زمزمه‌های معرفی فرمانده ارتش لبنان به عنوان گزینه توافقی برای تصدی پست ریاست‌جمهوری، از سفر مهم او به دوحه خبر دادند.

سفر فرمانده ارتش لبنان به دوحه در سایه زمزمه‌های ریاست‌جمهوری او

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان، روز گذشته (شنبه، 10 دسامبر) به دعوت «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر عازم دوحه شد. 

القدس العربی با انتشار این خبر، نوشت که این سفر از نظر زمانی و اهداف حائز اهمیت بالایی است. زیرا در سایه خلأ وجود رئیس‌جمهور در لبنان و تلاش برای یافتن یک رئیس‌جمهور مورد توافق کلیه گروه‌های سیاسی و ناکامی پارلمان برای نهمین بار برای انتخاب رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد. 

این سفر پس از آن صورت گرفت که اخباری در خصوص احتمال نامزد شدن جوزف عون به عنوان یک گزینه توافقی و در خط ایالات متحده آمریکا، فرانسه و قطر منتشر شد.

دولت قطر که بر توافق دوحه در سال ۲۰۰۸ که از طریق آن، ژنرال میشل سلیمان فرمانده سابق ارتش به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد، نظارت داشت، مدتی است که از نهاد نظامی لبنان حمایت مالی و غیرمالی می‌کند تا بتواند امنیت و ثبات را در پرتو بحران اقتصادی و مالی بی سابقه ای که در بیروت به وجود آمده، حفظ کند. اعطای کمک مالی ۶۰ میلیون دلاری به پرسنل و افسران ارتش و نیز اعطای مبلغی پول برای جبران کاهش ارزش حقوق و همچنین تعهد به تامین ۷۰ تن مواد غذایی در ماه برای مدت یک سال از جمله حمایت‌های دوحه در این راستا است.

فرمانده ارتش لبنان نیز پیشتر از کمک های قطر قدردانی کرده و از «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برای«ابتکار ارزشمندی که نشان دهنده تعهد دولت قطر در قبال لبنان، مردم و ارتش آن است» تشکر کرده بود.

به نوشته «الخلیج آنلاین»، جوزف عون در سفر روز گذشته به دوحه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر دیدار کرد و از حمایت قطر از نیروهای مسلح لبنان تقدیرکرد. فرمانده ارتش لبنان از طرح های مستمر قطر برای کمک به ارتش لبنان در شرایط بحرانی این کشور نیز تشکر کرد.

در مقابل وزیر خارجه قطر نیز از عملکرد ارتش لبنان در حفظ ثبات لبنان را تقدیر کرد.

فرمانده ارتش لبنان در ادامه حضور در قطر، با «سالم بن حمد بن عقیل النابت» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قطر نیز دیدار کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول