اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  حکمرانی نوین

دو ایالت دیگر آمریکا به جمع تحریم کنندگان تیک تاک پیوستند

دو ایالت آلاباما و یوتا روز دوشنبه به سایر ایالت‌های آمریکا که استفاده از تیک تاک را به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی ممنوع کردند، پیوستند.

دو ایالت دیگر آمریکا به جمع تحریم کنندگان تیک تاک پیوستند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آلاباما و یوتا روز دوشنبه به سایر ایالت های آمریکا که استفاده از تیک تاک را به دلیل نگرانی های امنیت ملی ممنوع کردند، پیوستند.

این اقدامات در پی هشدارهای کریس رای، مدیر اف بی آی در ماه گذشته که گفته بود دولت چین می‌تواند از این برنامه برای جمع آوری داده های میلیون ها کاربر آمریکایی یا الگوریتم های توصیه محتوا که ممکن است برای عملیات های تاثیرگذاری استفاده شود، انجام گرفت.

کی آیوی، فرماندار آلاباما گفت: تیک تاک به طرز نگران کننده ای حجم زیادی از داده ها را جمع آوری می کند که بسیاری از آنها هیچ ارتباط قانونی با هدف فرضی برنامه از اشتراک گذاری ویدئو ندارند. به همین دلیل استفاده از این برنامه با کمک زیر ساخت فناوری اطلاعات ایالتی نوعی ضعف غیر قابل قبول در قبال عملیات های نفوذ چین ایجاد می کند.

دستورالعمل او همچنین به شاخه اجرایی سازمان های دولتی دستور می‌دهد تا تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از دسترسی تیک تاک به داده‌های حساس دولتی انجام دهند.

برندن کار، کمیسر ارتباطات فدرال، روز دوشنبه با انتشار توییتی گفت که حداقل 9 ایالت براساس تهدیدات امنیتی جدی که تیک‌تاک ارائه می‌کند، اقدامی را علیه آن انجام داده‌اند.

سایر ایالت های آمریکا که تیک تاک را در دستگاه های ایالتی ممنوع کرده اند شامل تگزاس، مریلند و داکوتای جنوبی است. ایندیانا نیز از این برنامه شکایت کرده و ادعا می کند که کاربران را در مورد دسترسی چین به داده های آنها فریب داده و کودکان را در معرض محتوای بزرگسالان قرار می دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2020 تلاش کرد تا کاربران جدید آمریکایی را از دانلود وی چت و تیک تاک نهی کند. او عملاً استفاده از این برنامه ها را در ایالات متحده مسدود می کرد، اما در یک سری درگیری های دادگاه شکست خورد.

در ژوئن 2021، جو بایدن دستورات اجرایی ترامپ را که به دنبال ممنوعیت دانلودها بود، پس گرفت و به وزارت بازرگانی دستور داد تا نگرانی های امنیتی ناشی از این برنامه ها را بررسی کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول