اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استاندار قزوین: به زودی اولین پرواز باری در فرودگاه قزوین به زمین می نشیند

استاندار قزوین گفت: در استان قزوین بزرگترین شهرک گلخانه‌ای خاورمیانه در تاکستان در حال احداث است که باید در این فضا امکان صادرات باشد، به همین دلیل استان قزوین نیاز به فرودگاه دارد و به زودی اولین پرواز باری در فرودگاه قزوین به زمین می نشیند.

استاندار قزوین: به زودی اولین پرواز باری در فرودگاه قزوین به زمین می نشیند

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی اعلایی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با تعدادی از دبیران و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در مورد شفافیت، برخی از اقدامات به صورت متداول اطلاع رسانی می شود ولی در مورد برخی از موضوعات که به نوعی گلوگاه های ایجاد رانت هستند در استان اقدامات منحصر به فردی انجام شده است.

وی افزود: یکی از حوزه‌های پر رانت در همه نقاط کشور کمیسیون ماده ۵ است که در راستای شفاف‌سازی تصمیمات برای اولین بار در استان قزوین و حتی در کشور مصوبات کمیسیون ماده ۵ در کوتاه ترین زمان ممکن در سایت اداره‌کل راه و شهرسازی و استانداری جهت اطلاع اصحاب رسانه و مردم منتشر می‌شود و همه در جریان تصمیمات قرار می گیرند که این اقدام مصداق بارز شفاف‌سازی است.

استاندار قزوین گفت: در سایر حوزه ها هم تأکید بر شفاف سازی است و تقریبا این فضا در سطح استان وجود دارد و تا به امروز مصداق نقیضی در این زمینه مشاهده نشده است. اعلایی تصریح کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن جزو استان‌های برتر کشور هستیم و نحوه ساخت پروژه‌های مسکن در این استان به طور قطع برای دانشجویان عمران جذاب خواهد بود چراکه این واحدها به شکل صنعتی در حال اجرا است و از وضعیت فنی و اجرایی خوب برخوردار است ولی از لحاظ مالی مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: در مورد بحث قانون جوانی جمعیت موضوع خوابگاه های متأهلی یکی از پیگیری‌های خود استان است و در این زمینه بنده پیشنهادهایی را به مقامات ملی ارائه کرده‌ام ولی باید دانشجویان هم در چنین مواردی مطالبه گری داشته باشند. استاندار قزوین اضافه کرد: برای بیمارستان ۷۰۰ تختوابی یک هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده ولی خیلی بیشتر از این مبالغ اعتبار نیاز است و باید از حضور بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم چراکه استان وضعیت خوبی در زمینه بهداشت و درمان ندارد و نباید در این فضا سرمایه گذاران را با شبهه‌های عوامانه طرد کرد.

اعلایی ادامه داد: در استان قزوین بزرگترین شهرک گلخانه‌ای خاورمیانه در تاکستان در حال احداث است که باید در این فضا امکان صادرات باشد، به همین دلیل استان قزوین نیاز به فرودگاه دارد و به زودی اولین پرواز باری در فرودگاه قزوین به زمین می نشیند. وی در خصوص انتصابات در سطح استان گفت: عمده مدیران استانداری جوان و تحصیل کرده هستند و تعداد جوانان نسبت به گذشته خیلی بیشتر است، همچنین در بین بانوان هم چندین مدیرکل در سطح استان انتخاب شده‌اند که نسبت به استان های دیگر وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول