اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

در ۶ ماه نخست سال ۱۸٠ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته‌ است

استاندار اصفهان گفت: در شش ماه نخست امسال نیز ۱۸۰ واحد تولیدی نیمه فعال یا راکد، جان دوباره گرفتند و در این راستا نگاه ما به واحد‌های تولیدی به دید سرمایه‌های ملی است که باید مورد حمایت دولت قرار بگیرند تا همه مردم از ظرفیت آن‌ها بهره‌مند شوند.

در ۶ ماه نخست سال ۱۸٠ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری خود در شهرستان نطنز با اعلام اینکه مصوبات این سفر در سه بخش تعریف شده است، اظهار داشت: ۴۵ مصوبه در بخش شورای اداری، ۱۹ مصوبه در بخش عمران و زیر ساخت و ۱۹ مصوبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تنها بخشی از ثمرات این سفر یک روزه است.

وی افزود: این مصوبات مرتبط با بخش‌های مختلفی اعم از راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، ساخت و نوسازی مدارس، صنعت، کشاورزی، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان است.

مرتضوی عنوان کرد: طی جلسات متعددی که در چند ماه گذشته برگزار شد، پروژه‌های مختلف شهرستان به صورت موردی مطرح و پیشنهادهایی کارشناسی و تخصصی ارائه شده تا امروز با تصویب مصوبات گره از مشکلات مردم باز شود.

محدودیت‌های استخدامی باعث نحیف شدن بدنه دولت می‌شود

استاندار اصفهان در خصوص ضعف نیروی انسانی در ادارات شهرستان نطنز با بیان اینکه سال‌ها است که مجلس شورای اسلامی محدودیت‌هایی را در بخش استخدام‌های جدید در بدنه دولت به‌عنوان یک سیاست قانون برنامه دنبال کرده است، خاطرنشان کرد: این محدودیت ها باعث شده که بدنه دولت نحیف شود و در استان ما در بسیاری ادارات تعداد زیادی از پست‌ها بدون متصدی باشند.

وی با اشاره به اینکه این امر باعث شده فشار دو چندانی بر نیروی انسانی وارد شود، ادامه داد: برای کاهش این مشکل و بهره‌مندی از توان و ظرفیت نیروی انسانی متخصص و جوان درصدد هستیم تا در قانون برنامه هفتم توسعه برای تقویت بدنه دولت اذن بگیریم البته در این راستا نیازمند کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستیم.

مرتضوی در خصوص خرید تضمینی محصول انار بادرود از کشاورزان توسط وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: برای خرید تضمینی اذن وزارت جهاد کشاورزی و تأمین اعتبار نیاز است و در این راستا در برخی بخش‌ها مانند مرغ با مشکل مواجه بودیم که با همت رسانه ملی، استانی و یاری مردم مشکلات تا حد بسیاری رفع شده است.

استاندار اصفهان افزود: در مورد خرید تضمینی محصول انار نیز اگر اذن داده و اعتبار تأمین شود از اولویت های اساسی ما این است که اجازه ندهیم به حوزه کشاورزی حاشیه و تنش وارد شود.

وی با تأکید بر اینکه تأمین امنیت غذایی کشور یکی از قوانین جمهوری اسلامی و مسؤولیت آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در صورتی که امنیت غذایی را به خطر بیندازد از خطوط قرمز دولت است و در این راستا هرگونه تغییر کاربری باید با دقت، ظرافت و به‌صورت کارشناسی و با تأیید وزارت کشاورزی انجام بگیرد.

مرتضوی با یادآوری اینکه بند نخست جلسات شورای زیربنایی استان تصویب خانه‌های کارگری است، تصریح کرد: اگر مجموعه جهاد کشاورزی به این جمع‌بندی برسد که تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی حاشیه ایجاد نمی‌کند استان پشتیبان این امر خواهد بود.

لزوم نمایان شدن برکات حوزه معادن در زندگی مردم مناطق 

استاندار اصفهان در خصوص بهره‌مندی منطقه از وجود معادن، گفت: در جلسات اخیر شورای معادن تلاش کردیم مشکلات این حوزه با همفکری ذی‌نفعان و مسؤولان منطقه به سمتی هدایت شوند که آثار و برکات حوزه معدن در زندگی مردم منطقه و تأمین زیرساخت‌های موجود نمایان شود و در این راستا کمیته‌ای ذیل شورای معادن استان مصوب شده تا قواعدی را برای استان تعیین کنیم که ضمن آن هر کجا که معدن فعال است برای کمک به زیرساخت‌های منطقه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با این نگاه که نباید سرمایه اجتماعی را فدای سرمایه اقتصادی کنیم، تلاش می‌کنیم با فراهم کردن یک رضایت عمومی فعالیت‌های معدنی استان را پیش ببریم.

مرتضوی در خصوص کیفیت آب آشامیدنی شهرستان تصریح کرد: کمیته‌ای را برای بررسی کیفیت آب این منطقه مشخص کرده‌ایم تا به محوریت معاونت عمرانی، فرماندار شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص این موضوع کار کارشناسی انجام و نتیجه را اعلام کنند.

در ۶ ماه نخست سال ۱۸٠ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته‌ است

استاندار اصفهان در خصوص ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه فولادسازی در شهرستان نطنز بیان کرد: سرمایه‌گذاری در استان باید براساس سند آمایش سرزمین باشد و بر این امر مصّر هستیم و در
 این مسیر به چرخه آوردن واحد‌های نیمه فعال و راکد از اهداف استان است. 

وی با اعلام اینکه درشش ماه دوم سال گذشته ۲۱۹ واحد صنعتی راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند، عنوان کرد: در شش ماه نخست امسال نیز ۱۸۰ واحد تولیدی نیمه فعال یا راکد، جان دوباره گرفتند و در این راستا نگاه ما به واحد‌های تولیدی به دید سرمایه‌های ملی است که باید مورد حمایت دولت قرار بگیرند تا همه مردم از ظرفیت آن‌ها بهره‌مند شوند.

پایان پیام/۶۳۱۲۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول