اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

راه اندازی ایستگاه راه آهن محمدیه در دستور کار قرار گرفت

شهردار محمدیه گفت: به جهت جلوگیری از تردد شهروندان به مرکز استان و شهرهای همجوار و با هدف جابه جایی و مسافرت به اقصی نقاط مختلف شهر از طریق ناوگان راه آهن قصد داریم با پیگیری مسئولان مرتبط، احداث ایستگاه راه آهن را در دستور کار قرار دهیم.

راه اندازی ایستگاه راه آهن محمدیه در دستور کار قرار گرفت

محمد پیری در گفت وگو با خبرنگار فارس از قزوین اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته کارهای زیرساختی مانند ایمن سازی کانال یا احداث پارکینگ برای شهرک مهرگان انجام شده است.

وی افزود: واحدهای مسکن مهر شهرک مهرگان عوارض سالیانه پرداخت نکرده اند که این موضوع در ارائه خدمات می تواند تأثیر منفی داشته باشد.

شهردار محمدیه اضافه کرد: شهرک مهرگان یکهزار و ۱۳۰ بلوک در حال بهره برداری دارد و تخمین ما این است که در حال حاضر در مهرگان و محمدیه حدود ۱۸۰ هزار نفر ساکن هستند اما خدمات و ارزش افزوده ای که بابت این دو شهر دریافت می شود بر اساس سرشماری سال ۹۵ است.

پیری ادامه داد: با توجه به تغییر قالب تعرفه ها در حال برنامه ریزی برای دریافت بودجه هستیم بنابراین پس از برنامه ریزی مناسب نسبت به تصویب آن در صحن شورای شهر و سپس اجرایی کردن آن اقدام می کنیم.

وی با اشاره به پروژه های شاخص شهرداری محمدیه گفت: احداث کمربندی های شمالی و شرقی و زیرگذر از مهمترین پروژه های شهرداری به شمار می رود.

شهردار محمدیه بیان کرد: خیلی دنبال افزایش بودجه نیستیم زیرا باید بوجه ای بنویسیم که واقعی باشد و محقق شود زیرا سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شد اما فقط ۱۳۰ میلیارد تومان آن محقق شد.

پیری اظهار کرد: قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها کدهای مورد نیاز برای افزایش درآمد شهرداری ها را معین کرده است بنابراین نیازی به تعریف کد جدید از سوی ما نیست بلکه باید براساس کدهای تعریف شده حرکت کنیم.

وی با اشاره به مهمترین دغدغه های شهرداری محمدیه خاطرنشان کرد: توسعه و به روزرسانی حمل و نقل عمومی شهر محمدیه از مهمترین دغدغه های ما به شمار می رود بنابراین در این راستا ۱۶ دستگاه اتوبوس درون شهری درخواست کردیم.

شهردار محمدیه افزود: جمع آوری آب های سطحی از دیگر برنامه های در دستور کار است که بخش قابل توجهی از آن انجام شده است.

پیری اضافه کرد: تکمیل و بهره برداری از پارک شهر بسیار برای ما حایز اهمیت است زیرا از این طریق ۱۱ هکتار به فضای سبز شهر افزوده می شود.

وی ادامه داد: پارک شهر محمدیه کاربری های دیگری از جمله فرهنگی دارد که در این زمینه به اداره کل کتابخانه های استان پیشنهاد دادیم که در قالب همکاری با شهرداری محمدیه نسبت به احداث یک کتابخانه در محمدیه اقدام کند.

شهردار محمدیه گفت: سعی در توسعه کتابخانه شهر محمدیه داریم بنابراین علاوه بر نیم درصدی که شهرداری باید در این زمینه هزینه کند، بودجه جداگانه ای برای این امر لحاظ می کنیم.

پیری عنوان کرد: برای ساخت هنرستان دخترانه در محمدیه نیز حدود ۳.۵میلیارد تومان اعتبار به صورت مشارکتی با آموزش و پرورش در نظر گرفتیم.

وی تصریح کرد: احداث ۵ زمین چمن در سطح شهر را در دستورکار داریم که پس از مشخص شدن پیمانکار نسبت به اجرایی آن اقدام می کنیم.

شهردار محمدیه بیان کرد: در سال جاری حدود ۱۲۰ هزار مترمربع آسفالت معابر سطح شهر را داشتیم اما چون بحث آسفالت و روکش آسفالت یک طرح مستمر است نمی توان در مورد تکمیل یا نیمه کاره بودن پروژه های این حوزه بحت کرد.

پیری یادآور شد: توسعه و بهسازی ورودی ها و خروجی های سطح شهر در دستور کار قرار دارد و از پروژه های حایز اهمیت شهرداری محمدیه به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان البرز، مدیرعامل راه آهن شمال ۲، بخشدار محمدیه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه پیرامون بررسی راه اندازی ایستگاه راه آهن گفت: به جهت جلوگیری از تردد شهروندان به مرکز استان و شهرهای همجوار و با هدف جابه جایی و مسافرت به اقصی نقاط مختلف شهر از طریق ناوگان راه آهن قصد داریم با پیگیری مسئولان مرتبط، احداث ایستگاه راه آهن را در دستور کار قرار دهیم.

شهردار محمدیه در پایان عنوان کرد: امیدواریم با احداث ایستگاه راه آهن و بهره گیری از برنامه ریزی مناسب، در همجواری محدوده های سکونتگاهی، فعالیت ایستگاه راه آهن را به یک فرصت تبدیل کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول