اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا: برجام اولویت ما نیست

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمایت از اغتشاشات ایران، بار دیگر تأکید کرد که در حال حاضر برجام اولویت واشنگتن نیست.

آمریکا: برجام اولویت ما نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز گذشته (جمعه، ۱۶ دسامبر) با حمایت از اغتشاشات در ایران و متهم کردن مقام‌های جمهوری اسلامی به نقض حقوق بشر، تأکید کرد که برجام در حال حاضر برای واشنگتن اولویت نیست.

بنابر گزارش وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، پاتل با تأکید بر عزم ایالات متحده بر جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی گفت: «رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه از آغاز به کار این دولت اعلام کرده‌اند که هر آن چه در اختیار داریم برای اطمینان حاصل کردن از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام می‌دهیم».

اظهارات پاتل در حالی مطرح شده که ایران بارها تأکید کرده که به دنبال تسلیحات اتمی نیست. معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین همانند دیگر مقام‌های آمریکایی تأکید کرد که برجام از اولویت‌های ایالات متحده نیست.

وی در این خصوص گفت: «اما به طور خاص، ما به وضوح گفته‌ایم که در حال حاضر بر روی برجام تمرکز نداریم و همواره نسبت به هر چیزی که در این رابطه از سوی تهران انجام می‌گیرد چه در ارتباط با مسائل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد و چه موضوعات دیگر بسیار بدبین هستیم».

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه با تکرار ادعاهای غرب درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، گفت: «دستیابی روسیه به پهپادهای ایران، خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است...یادآوری می‌کنم که این قطعنامه در ژوئیه ۲۰۱۵ به تصویب درآمد...تمامی اعضای شورا از جمله روسیه به آن رأی دادند. و ایران این پهپادها را در اختیار روسیه قرار داد که مسکو اکنون از آن‌ها برای از بین بردن مردم اوکراین استفاده می‌کند».

اخیراً وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در بحران اوکراین، حمایت از تمامیت ارضی اوکراین و ضرورت پایان بخشی به مخاصمه از طریق راه‌حل‌های سیاسی است. همانطور که مکررا از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران تأکید شده ما هیچ پهپادی برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده‌ایم. همه همکاری‌های دفاعی و تسلیحاتی ایران با سایر کشورها نیز همسو با حقوق و تعهدات بین‌المللی ایران بوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول