اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

45 دانشگاه ایرانی در میان سبزترین دانشگاه‌های جهان

بر پایۀ ویرایش 2022 میلادی رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» درباره توسعۀ پایدار، 45 مؤسسۀ ایرانی در سیاهۀ سبزترین‌های جهان جای گرفته‌اند که از میان آن‌ها، «دانشگاه زنجان» در رتبه نخست ملی و 107 جهانی است.

45 دانشگاه ایرانی در میان سبزترین دانشگاه‌های جهان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در ویرایش 2022 نظام رتبه‌بندی «گرین‌متریک» 1050 مؤسسه از سراسر جهان ارزیابی شده‌اند. «گرین‌متریک» با هدف ارائۀ چشم‌اندازی فراگیر از وضعیت و سیاست‌های زیست‌محیطی و توسعۀ پایدار مؤسسه‌های آموزش عالی جهان راه‌اندازی شده است. «گرین‌متریک» در گونۀ خود یگانه و ابزاری برای آگاه‌سازی مدیران و سیاست‌گذاران دانشگاهی به چالش‌های زیست‌محیطی و مصرف انرژی است. محیط و زیرساخت، انرژی و تغییر اقلیم، مدیریت پسماند، آب، حمل‌ونقل، و آموزش و پژوهش سنجه‌هایی هستند که در این نظام رتبه‌بندی برای سنجش مؤسسه‌ها به‌کار می‌روند.

داده‌های «گرین‌متریک» برای ارزیابی مؤسسه‌ها، از پرسشنامه‌ای است که برای آن‌ها می‌فرستد.

بر پایۀ ویرایش 2022 میلادی رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» دربارۀ توسعۀ پایدار، 45 مؤسسۀ ایرانی در سیاهۀ سبزترین‌های جهان جای گرفته‌اند که از میان آن‌ها، «دانشگاه زنجان» در رتبة نخست ملی و 107 جهانی است.

بر پایۀ گزارش 2022 میلادی «گرین‌متریک» «Wageningen University & Research» با بیشترین امتیاز سبزترین مؤسسۀ جهان است و «Nottingham Trent University»، «University of Nottingham»، «University of Groningen»، «University of California–Davis»، «Umwelt-Campus Birkenfeld»،  «University College Cork»، «University of Connecticut»، «Universitat Bremen»، و «Universidade de Sao Paulo USP» در جایگاه دوم تا دهم هستند.

سامانه «نما» که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) راه‌اندازی کرده است، به پایش و گزارش جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان می‌پردازد. این سامانه با پایش و گزارش نزدیک به ۹۰ شاخص جهانی، در نشانی NEMA.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول