اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مدیریت توحش؛ خط مشی کنونی داعش در عراق

یک تحلیلگر سیاسی عراق تصریح کرد که خط مشی کنونی باندهای تروریستی وابسته به داعش در عراق که آمریکا به آنها دیکته کرده، مدیریت توحش و ارعاب است.

مدیریت توحش؛ خط مشی کنونی داعش در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عقیل الطائی» کارشناس و تحلیلگر عراقی در امور امنیتی می‌گوید که گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش به استفاده از سیاست موجود در صفحه نخست کتاب «مدیریت توحش» که خالق آن ایالات متحده آمریکا است، بازگشته‌اند.

وی در گفت‌وگو با «المعلومه» تصریح کرد: گروهک‌های تروریستی داعش، به استفاده از صفحه نخست کتاب «مدیریت توحش» بازگشته‌اند. امری که مبتنی بر ایجاد رعب و وحشت در ارتش و نیروهای امنیتی، تلاش برای تأثیرگذاری روانی و برانگیختن ترس در اینجا و آنجا است.

این تحلیلگر امور امنیتی عراق افزود: این کتاب، از سوی ایالات متحده و به ویژه اندیشکده واشنگتن طراحی شده است با این رویکرد که برای آمریکا تنها منافع خودش مهم است. از سوی دیگر منافع واشنگتن در عراق در دوره دولت السودانی در معرض تهدید قرار گرفته است که با تحرکات اخیرش، دولت آمریکا و سفیر واشنگتن را نگران کرده است».

به گفته این تحلیلگر عراقی، باید یک تحرک سریع از سوی نیروهای امنیتی عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح به دور از تعارفات سیاسی، رهبری یک حزب یا یک بلوک سیاسی یا یک طایفه خاص انجام شود تا به نقش این باندهای تروریستی از طریق یک عملیات نظامی قوی پایان دهد. 

یکشنبه پیش، رسانه‌های عراقی از انفجار بمب در مسیر دو خودرو نیروهای پلیس در جنوب استان «کرکوک» و کشته‌شدن حداقل ۱۲ نفر خبر دادند. همزمان با این انفجار، تروریست‌ها اقدام به تیراندازی به سوی خودروهای پلیس کردند که در این درگیری، یک تروریست داعشی نیز به هلاکت رسید.

پایان پیام/

* فتانه غلامی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول