اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دیکتاتورهای خوش پوشی که فرهنگ و هنر را گروگان می گیرند/ شلیک به معیشت هنرمندان و تفریحات سالم مردم

معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از میان حدود ۱۰۰ هزار نفر فعال فرهنگی عزتمند، نباید مواضع هنجارشکنانه چند ده نفر، ما را از انصاف و عدالت دور کند و از وظیفه خود نسبت به جامعه فرهنگی و هنری غافل نماید. آن چند ده نفر عده معدود هم دیکتاتورهای خوش پوشی هستند که فرهنگ و هنر را گروگان، اغراض و اهداف سیاسی خود گرفته‌اند و این کار هیچ ثمری جز شلیک به معیشت هنرمندان و تفریحات سالم مردم نخواهد داشت.

دیکتاتورهای خوش پوشی که فرهنگ و هنر را گروگان می گیرند/ شلیک به معیشت هنرمندان و تفریحات سالم مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمد هاشمی امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: اولا ما قدردان زحمات جناب آقای ناظمی که شخصیتی ادیب، مدیر، محبوب و برآمده از جریان جبهه فرهنگی انقلاب در استان بودند هستیم  و جابجایی ایشان هم البته، برای قبول مسئولیت مهم تر در عرصه فرهنگی کشور بوده است. همچنین معارفه می کنیم برادری جوان، خوش نام، پرتوان، هنرمند و برآمده از جبهه فرهنگی انقلاب استان آذربایجان شرقی، جناب آقای بلاغی مبین را به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و برای ایشان، آرزوی توفیق داریم.

معاون وزیر ارشاد در ادامه با تشکر از استاندار و نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: از نماینده محترم ولی فقیه در استان کمال تشکر را دارم. آیت الله آل هاشم شخصیتی محبوب، مدیر و دارای وسعت نظر و نگاه پدرانه هستند که امروز حکمرانی کشور به امثال ایشان بسیار نیازمند است.

هاشمی با اشاره به مسئله تمرکز زدایی از مرکز گفت: مسئله تمرکز زدایی از مرکز و واسپاری بیش از پیش امور به استان ها به عنوان صف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئله اصلی ما در ستاد وزارتخانه است. تمام تلاش ما بر این است که تصمیمات ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مدار تصمیمات استانی حرکت کند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان برخی از سخنرانان جلسه افزود: در اینجا از مکتب فرهنگی تبریز صحبت شد و  اشاره شد که باید در تصمیم گیری های فرهنگی، در جهت تحقق این مکتب گام برداریم. مکتب تبریز دارای سنت های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است که اصالت تبریزی دارد.

وی افزد: اگر بنا باشد این مکتب به سرمنزل مقصود برسد باید به مقدمات و ملزومات آن از جمله مسئله بودجه توجه کنیم. گرچه اعتبارات خوبی از محل جدول ۱۷، فصل دوم و فصل پنجم در نسبت به سایر استان ها وارد استان آذربایجان شرقی شده است اما این میزان کافی نبوده و نیاز به تلاش دوجانبه از سوی ما در ستاد وزارتخانه و همچنین مسئولان مربوطه استانی در جهت افزایش بودجه فرهنگی استان دارد.

معاون وزیر ارشاد در ادامه خطاب به مدیر کل جدید و با تاکید بر بندهای حکم انتصاب ایشان گفت: مسئله تبریز و آذربایجان شرقی از آن جهت که رفعت آسمان این استان در عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین، همواره کم نظیر بوده بسیار مهم است. باید تمام ظرفیت های استانی را در جهت ایجاد سنت های حسنه فرهنگی بسیج کنید. سنت های حسنه فرهنگی به معنای کارهای ماندگار و اساسی است که با کارهای معمول و امور نمایشی تفاوت جدی دارد.

هاشمی در ادامه با تاکید بر مسئله کادرسازی ادامه داد: یکی از سنت های حسنه جاری در حوزه فرهنگ و هنر، مسئله کادریابی و کادرسازی سرمایه‌های انسانی در حوزه‌های مختلف فرهنگ، هنر، رسانه و دین با رویکرد انقلابی و ارزشی است.

معاون وزیر فرهنگ با اشاره به تعداد کثیر فعالان فرهنگی در کشور گفت: با نگاهی به اسناد ثبت شده در صندوق اعتباری هنر، قریب به ۱۰۰ هزار نفر فعال فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی ثبت شده در صندوق اعتباری هنر در کشور داریم که توجه به تعالی، توانمندسازی، عزت و اقتصاد فرهنگ و هنر آنان از وظایف اصلی ما است.

سید محمد هاشمی در ادامه با اشاره به سخنان مسئول انجمن موسیقی استان مبنی بر مشکلات معیشتی هنرمندان افزود: از میان حدود ۱۰۰ هزار نفر فعال فرهنگی عزتمند، نباید مواضع هنجارشکنانه چند ده نفر، ما را از انصاف و عدالت دور کند و از وظیفه خود نسبت به جامعه فرهنگی و هنری غافل نماید. آن چند ده نفر عده معدود هم دیکتاتورهای خوش پوشی هستند که فرهنگ و هنر را گروگان، اغراض و اهداف سیاسی خود گرفته‌اند و این کار هیچ ثمری جز شلیک به معیشت هنرمندان و تفریحات سالم مردم نخواهد داشت.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ در پایان با تاکید بر ظرفیت های استانی گفت: از وظایف اصلی ما توجه به ترقی و تعالی ظرفیت های مستعد فرهنگی و هنری در استان ها است. از جمله آنکه باید با نگاه ارزشی و انقلابی استعداد های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی را از میان نوجوانان و جوانان کشف نمود و با تمام توان در جهت گسترش آن گام برداشت.

در این برنامه ضمن تکریم سید قاسم ناظمی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، سید محمد حسین بلاغی مبین به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول