اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار حماس درباره پیامدهای تجاوز صهیونیست‌ها به مسجدالأقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره پیآمدهای خطرناک تجاوزات صهیونیست‌ها علیه قدس و مسجدالأقصی هشدار داد.

هشدار حماس درباره پیامدهای تجاوز صهیونیست‌ها به مسجدالأقصی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه به ریاست «خلیل الحیه» معاون رئیس این جنبش با «تور وینسلاند» فرستاده ویژه سازمان ملل در روند سازش در غرب آسیا، دیدار کرد.

در این دیدار پیآمدهای خطرناک تجاوزات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، قدس و مسجدالأقصی مورد بررسی قرار گرفت و حماس بر حق ملت فلسطین و گروه‌های فلسطینی برای مقاومت در برابر رژیم اشغالگر تأکید کرد.

بنابر گزارش وبگاه فلسطینی «معا»، هیأت حماس افزود که غزه و ساکنان آن جزئی از ملت بزرگ فلسطین است و تمامی حوادث در قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ را با خشم شدید دنبال می‌کند و هرگز از نقش تاریخی خود برای کمک به ملت فلسطین در هر مکانی با وجود محاصره و تجاوزات مستمر علیه نوار غزه، دست نخواهد کشید.

حماس همچنین از جامعه جهانی خواست تا به سیاست یک بام و دو هوای خود پایان داده و تدابیر عملی برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و مقدسات آن اتخاذ کند.

فرستاده سازمان ملل نیز به نگرانی جامعه جهانی پس از نتایج انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی و پیآمدهای آن بر منازعه فلسطینی-اسرائیلی و فرصت‌های حل سیاسی این منازعه اشاره کرد.

گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست طی دو روز گذشته با حمایت نیروهای اشغالگر به مسجدالأقصی یورش برده و به گشتی‌زنی در صحن‌های آن پرداختند. نیروهای پلیس رژیم اشغالگر طی دو روز همچنین شماری از نمازگزاران فلسطینی را از مسجدالأقصی اخراج کردند.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول