اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۵۰ مانع برای جذب سرمایه خارجی در کشور/ بودجه 4 میلیارد دلاری 18 کلانشهر کشور

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تبریز با اشاره به جمعیت ۲۸ میلیونی ۱۸ کلانشهر کشور گفت: مجموع بودجه ۱۸ کلانشهر کشور ۱۵۴ همت است که معادل ۴ میلیارد دلار می‌شود و این در حالی است که بودجه شرکت تویوتا ۲۷۵ میلیارد دلار است.

۵۰ مانع برای جذب سرمایه خارجی در کشور/ بودجه 4 میلیارد دلاری 18 کلانشهر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا خلیلی شامگاه امروز امروز در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در شهر را باید به سمت توسعه شهری پیش برده و از تجربیات علمی دانشگاه‌ها نیز در این حوزه استفاده کرد.  

وی افزود: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ به همت شهرداری تبریز و با همکاری  دانشگاه‌های استان و تبریز، و اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی، اداره کل امور اقتصادی و دارایی در سال آینده برگزار می‌شود.  

خلیلی با اشاره به برگزار همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دو بخش ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ارائه مقالات علمی اعلام کرد: تدوین قوانین و مشوق‌های موجود در عرصه همسوسازی شرایط موجود داخلی با شرایط بین المللی، جلب مشارکت های سرمایه گذاران داخلی و خارجی، عرضه فرصت های سرمایه گذاری در قالب بسته‌های مختلف و ارائه مقالات علمی در موصوعات مختلف، اهداف برگزاری این همایش هستند.  

وی  اقتصاد و درآمد شهری، حمل و نقل عمومی و ترافیک، خدمات شهری، محیط زیست و مدیریت پسماند، گردشگری و گذران اوقات فراغت، خدمات فرهنگی اجتماعی و ورزشی، شهرسازی، معماری و عمران و پروژه‌های زیرساختی و حمل و نقل، استارتاپ‌ها شهر دانش بنیان و هوشمند و بازرگانی صنعت و معدن و کشاورزی را حوزه های سرمایه‌گذاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ معرفی کرد.  

مدیرعامل سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تبریز با اشاره به بخش علمی و ارائه مقالات سرمایه‌گذاری در این همایش نیز گفت: پنل های علمی و تخصصی اقتصاد شهری، فرهنگ و گردشگری، عمران و حمل و نقل، شهرسازی و خدمات شهری، دانش بنیان و هوشمند، بازرگانی و صنعت و معدن پنل‌های علمی و تخصصی همایش بین المللی فرصت های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ خواهد بود.  

خلیلی با اشاره به جمعیت ۲۸ میلیونی ۱۸ کلانشهر کشور خاطرنشان کرد: مجموع بودجه ۱۸ کلانشهر کشور  ۱۵۴ همت است که معادل ۴ میلیارد دلار می‌شود و این در حالی است که بودجه شرکت تویوتا ۲۷۵ میلیارد دلار است.  

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی با انتقاد از خروج آزاد سرمایه از کشور نیز گفت: بیش از ۵۰ مانع برای جذب سرمایه خارجی در کشور وجود دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول