اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

سامانه نظام ایده‌ها و نیازها در راستای بهبود ارتباط علم و صنعت ایجاد شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سامانه نظام ایده‌ها و نیازها در وزارت علوم ایجاد شده است تا صنایع و دستگاه‌ها نیازها و چالش‌های خود را در این سامانه ثبت کنند و دانشجویان نیز پایان‌نامه‌های خود را به سمت حل این مسائل پیش ببرند.

سامانه نظام ایده‌ها و نیازها در راستای بهبود ارتباط علم و صنعت ایجاد شده است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی در نشست با تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه‌های ما امروز در رتبه ‌بندی‌های جهانی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و قطعاً این حرکت‌ها به شکل مؤثر پیش خواهد رفت. 

وی افزود: سعی و تلاش ما بر این است تا فضای مناسب علمی و عقلانی را در دانشگاه‌ها حاکم کرده و دانشجویان را به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و دانش‌ بنیان سوق بدهیم. 

وزیر علوم، درخصوص ارتباط علم با صنعت، بیان کرد: سامانه نظام ایده‌ها و نیازها در وزارت علوم ایجاد شده است تا صنایع و دستگاه‌ها نیازها و چالش‌های خود را در این سامانه ثبت کنند و دانشجویان نیز پایان نامه‌های خود را به سمت حل این مسائل پیش ببرند. 

زلفی گل گفت: تاکنون ۷ هزار نیاز در این سامانه ثبت شده است که پیش‌بینی می‌کنیم این میزان افزایش پیدا کند و از این طریق ارتباط بین علم و صنعت در جامعه بهبود یابد. 

وی درخصوص پروژه‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: خوابگاه دانشجویی، استخر، فاز ۳ دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده علوم انسانی چهار پروژه دانشگاه محقق اردبیلی است که تمام تلاش خود را جهت اتمام این پروژه‌ها به کار خواهیم بست. 
زلفی‌گل از بازنگری در رشته‌ها و توانمندسازی دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد. 
اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: در ۵ ماه گذشته چندین تریبون آزاد در این دانشگاه برگزار شده است و قصد داریم تعداد آن را طی ماه‌های آینده افزایش دهیم. 

وی گفت: براساس تصمیم وزارت علوم ۳درصد کل بودجه دانشگاه صرف امور فرهنگی می‌شود و این اتفاقی بسیار خوب برای حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها است. 
 رئیس دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد: مانع هیچ برنامه فرهنگی درچارچوب قانون در سطح دانشگاه نیستیم و همه جانبه از برنامه‌های فرهنگی حمایت می‌کنیم. 
چمنی تصریح کرد: امسال از دانشگاه سه کاروان دانشجویی به کربلای معلی اعزام شدند و برای هر نفر ۳ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شد که این میزان در سایر دانشگاه‌ها به ازای هر نفر یک و نیم میلیون تومان بود. 
وی تاکید کرد: به هیچکس اجازه بر هم زدن آرامش حاکم در دانشگاه را نمی‌دهیم. 

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: هر روز در سلف دانشگاه دو نوع غذا ارائه می شود و از وقتی که مدیریت دانشگاه را برعهده گرفتم گوشت یخ زده در طبخ غذاها استفاده نمی‌شود، بلکه از گوشت گرم روز استفاده می‌شود و یک روز در میان به همراه تیم مدیریتی در سلف دانشگاه حضور یافته و از نزدیک شاهد کیفیت غذا هستیم. 

چمنی با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه، بیان کرد: مشکلات و کمبودها در این بازدیدها احصا شده و ما نسبت به رفع آنها اقدام می کنیم. 
گفتنی است در ادامه دانشجویان حاضر در این نشست به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول