اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

جزئیات تشییع 400 شهید گمنام در 6 دی اعلام شد/ بدرقه 200 شهید از مقابل دانشگاه تهران

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) گفت: روز 6 دی 400 شهید در سراسر کشور تشییع می‌شوند که پیکر 200 شهید از ساعت 8 صبح از مقابل دانشگاه تهران بدرقه خواهد شد.

جزئیات تشییع 400 شهید گمنام در 6 دی اعلام شد/ بدرقه 200 شهید از مقابل دانشگاه تهران

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نشست خبری مراسم تشییع پیکر مطهر ۴۰۰ شهید گمنام با حضور سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) و اصحاب رسانه در سالن قصرشیرین موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی امروز صبح چهارشنبه ۳۰ آذرماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار حسن‌زاده با بیان اینکه تشییع ۴۰۰ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و مقارن با ایام شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت در ۶ دی ماه جاری برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه از ساعت ۸ صبح به طور همزمان در سراسر کشور انجام می شود. این شهدای گمنام مربوط به عملیات های بدر، رمضان بیت المقدس، کربلای ۵ و ۶ و والفجر یک هستند.

وی افزود: پیکر مطهر ۲۰۰ شهید گمنام در مراکز استان‌ها تشییع خواهند شد. در تهران نیز میزبان ۲۰۰ شهید گمنام خواهیم بود که این مراسم هم از ساعت ۸ صبح جلوی در اصلی دانشگاه تهران انجام خواهد شد و سپس بر دستان مردم خداجوی و شهیدپرور تهران به سمت معراج شهدا تشییع خواهد شد.

تهرانی‌ها فرداشب با شهدای گمنام وداع می‌کنند

سردار حسن زاده اظهار داشت: مراسم وداع با پیکر ۲۰۰ شهید گمنام در تهران شب دوشنبه ۵ دی ماه در مسجد جامع خرمشهر موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگاز می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مراسم تشییع شهدای گمنام در سال گذشته تا ساعت ۱۴:۳۰ به طول انجامید، برای برنامه امسال در نظر گرفتیم در طول مسیر تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام، ۲۵۰ ایستگاه صلواتی بر پا شود.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی برای پایداری و مقاومت در تاریخ جهان است، ابراز داشت: فرهنگ ‌ایثار، مقاومت و ایستادگی ‌در هشت سال دفاع به برکت خون شهدای آن باید حفظ شود و توسعه یابد. امروز شاهد هستیم که بسیاری از ملت‌ها و جوان‌های آن‌ها این فرهنگ ‌و الگو را موثرترین راه مقابله با کفر و استکبار انتخاب کردند.

واژه «شهید گمنام» یکی از قله‌های پرافتخار دفاع مقدس است

وی با اشاره به اینکه واژه «شهید گمنام» یکی از قله‌های پرافتخار دفاع مقدس است، گفت: بسیاری از شهدا به تأسی از حضرت زهرا (س) به عنوان مادرشان علاقه‌مند بودند، گمنام باشند. این شهدای گمنام در واقع یکی از قله‌های رفیع فرهنگ ایثار،‌ شهادت و ایستادگی هستند.

سردار حسن‌‌زاده ‌در پاسخ به خبرنگار فارس درباره برنامه‌های ویژه تشییع شهدای گمنام مخصوص کودکان و نوجوانان بیان داشت: بخش‌هایی از مراسم تشییع شهدای گمنام در تهران از سوی آموزش و پرورش و با حضور دانش‌آموزان انجام خواهد شد. این در حالی است که در مراسم تشییع شهدا همواره شاهد حضور نوجوانان و جوانان بودیم. این شور و اشتیاق برخلاف ادعای رسانه‌های معاند است که تلاش دارند نسل نو و جوان ما را به گونه‌ای دیگر تعریف کنند.

وی افزود: نمونه عینی حضور جوانان در فرهنگ ایثار و شهادت با حضور در قامت مدافعان حرم خودش را نشان داد که جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله ما همانند محسن حججی‌ها در نبرد با داعش حاضر شدند. جوانان و نوجوانان ما نشان دادند که شیفته مکتب شهدا و آرمان‌های آن‌ها هستند. البته معتقد هستیم که حضور این شهدا، در انتقال فرهنگ مقاومت نقش بهتری دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول