اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس نیازمند ۵۰ میلیون دلار اعتبار است

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه برای تعمیر و نگهداری و بروز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی به ۵۰ میلیون دلار اعتبار نیاز دارد و بر همین اساس ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار را طی نامه‌ای به مسئولان ذیرربط درخواست کردیم.

تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس نیازمند ۵۰ میلیون دلار اعتبار است

فرهاد‌‌‌ دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه این دانشگاه نیز مثل تمامی دانشگاه‌های دیگر در بحث تامین‌ تجهیزات‌ آزمایشگاهی و بروزکردن‌، تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها با کسری بودجه مواجه است، گفت: کمبودها به این معنا نیست که تجهیزات دانشگاه تربیت مدرس قدیمی است، ما تجهیزات بروز بسیار خوبی در دانشگاه های کشورمان داریم، تحقیقات بسیار به روزی با استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی که در دانشگاه‌های برتر کشور از جمله تربیت مدرس، امیرکبیر، علم صنعت و شریف انجام‌می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها با مشکل کمبود بودجه برای تامین نیازه‌هایشان مواجه هستند، تعمیر و نگهداری و تجهیزات به بودجه بیشتری نیاز دارد، گفت: برای بروزکردن تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی نیاز به بودجه بسیار زیادی داریم،که با بودجه‌هایی که به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود، نمی‌توان نیاز دانشگاه ها را فراهم کرد.

دانشجو با تاکید بر لزوم به روز کردن تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها گفت: بسیاری از تجهیزات و دستگاه‌های اندازه گیری، تجهیزات در آزمایشگاه های شیمی است،که هر چهار سال یک بار نسل‌هایشان تغیرمی‌کند و نسل  جدیدی ارایه می‌شود که نیاز دانشگاه‌هاست، تجهیزات جدید دقت بالاتری دارند و دستگاه‌های قبلی دیگر پاسخگوی نیاز دانشگاه‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: اعتباری که برای دانشگاه‌ها درنظر گرفته می‌شود بسیار کمتر از نیاز دانشگاه‌هاست، به عنوان مثال دانشگاه تربیت مدرس، برای تعمیر و نگهداری و بروز رسانی تجهیزات به ۵۰ میلیون دلار اعتبار نیاز دارد، ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار را طی نامه‌ای به مسئولان ذیرربط درخواست کردیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه ۱۷ دانشکده دارد، دانشکده علوم پزشکی، زیر مجموعه وزارت بهداشت است، ما دانشکده‌کشاورزی، دانشکده فنی‌وحرفه ای‌، دانشکده مهندسی و شیمی و دانشکده زیست فناوری، دانشکده های هنر و معماری، دانشکده برق و دانشکده‌‌های متعددی داریم،‌ نزدیک به ۱۵ تا ۱۶ مرکز تحقیقات و پژوهشکده داریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول