اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع روسیه: افسران ناتو در منطقه جنگی اوکراین هستند

وزیر دفاع روسیه ضمن بیان این که افسران ناتو در منطقه جنگی اوکراین هستند، گفت بیش از ۲۵ کشور ۹۷ میلیارد دلار برای تامین تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

وزیر دفاع روسیه: افسران ناتو در منطقه جنگی اوکراین هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت ارتش این کشور در جریان عملیات نظامی در اوکراین، در مقابل نیروهای ترکیبی غرب قرار دارد.

وی در ادامه سخنانش، ضمن بیان این که افسران ناتو در منطقه جنگی اوکراین هستند، گفت بیش از ۲۵ کشور ۹۷ میلیارد دلار برای تامین تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌اند. 

به گفته وی، «غرب تمام تلاش خود را می‌کند تا عناصر باج‌خواهی هسته‌ای کی‌یف از جمله تحرکات در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را نادیده بگیرد». 

او در ادامه گفت که اظهارات اخیر آنگلا مرکل صدراعظم پیشین آلمان نشان می‌دهد که فدراسیون روسیه منشأ درگیری در اوکراین نبوده است. وزیر دفاع روسیه در سخنانش، نیروهای کی‌یف را به حملات تروریستی، قتل‌های قراردادی و گلوله‌باران غیرنظامیان با تسلیحات سنگین متهم کرد. 

وی افزود: بسیج نسبی نیروها برای تثبیت وضعیت و حفاظت از سرزمین‌های جدید انجام شد و امکان افزایش توان رزمی و تشدید عملیات‌ها را فراهم کرد. 

شویگو توضیح داد: «آب به کریمه بازگردانده شد و خطوط تامین آب برای دونتسک و لوهانسک در حال تعمیر است. روند بازسازی زیرساخت‌های شهری و امکانات اولیه رفاهی در مناطق آزاد شده در جریان است. بیش از ۲۷ هزار هکتار از مناطق آزاد شده از مین پاکسازی شده است». به گفته وی، اولین گروه از خلبانان زن برای سال ۲۰۲۲ فارغ‌التحصیل شده و آماده اقدام هستند.  

وزیر دفاع روسیه هم مانند رئیس‌جمهور این کشور بر حفظ و ارتقای آمادگی رزمی سه‌گانه هسته‌ای تاکید کرد و افزود افزایش تعداد نیروهای مسلح روسیه به یک و نیم میلیون پرسنل نظامی شامل ۶۹۵ هزار سرباز قراردادی ضرورت دارد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول