اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان: جهان اسلام در معرض بی‌عدالتی و بی‌رحمی است

رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس قضائی جهان اسلام در استانبول، با انتقاد از رویکرد دوگانه غرب در قبال پناهجویان و تروریست‌ها، گفت نگرش یونان نسبت به مهاجران اکنون به سطح وحشی‌گری رسیده است.

اردوغان: جهان اسلام در معرض بی‌عدالتی و بی‌رحمی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) مراسم افتتاحیه «کنفرانس قضایی قانون اساسی جهان اسلام» در استانبول به سخنرانی پرداخت.

اردوغان در ابتدای این همایش گفت: «عدالت نه تنها شالوده مالکیت است، بلکه سنگی است که معماری دولتی را در کنار هم نگه می‌دارد. ما با تضمین استقلال و بی‌طرفی قوه قضائیه بر اساس قانون اساسی، نقص مهمی از نظام حقوقی خود را برطرف کرده‌ایم. ما می‌خواهیم در سال آینده اصلاحات جدیدی را در کشور خود به ارمغان بیاوریم که قوه مقننه و قضاییه را تقویت و قوه مجریه را موثرتر می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی درباره مشکل‌زایی دولت‌های غربی برای کشورهای مسلمان توضیح داد: «جهان اسلام در معرض بسیاری از انتقادات ناعادلانه، بی‌اساس و بی‌رحمانه است، به‌ویژه در مورد قانون و عدالت. کسانی که جرأت رویارویی با گذشته استعماری خود را ندارند، هر بار که دهان باز می‌کنند با ما از حقوق بشر و حاکمیت قانون صحبت می‌کنند».

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: «اما وقتی پای امنیت خودشان به میان می‌آید، کسانی که نمی‌گذارند سنگ روی سنگ بند شود، نظام حقوقی و قضایی ما را مقصر می‌دانند. کسانی که هیچ آسیبی در حمایت از سازمان‌های تروریستی جنایتکار در بسیاری از کشورهای جهان نمی‌بینند، در مورد قداست زندگی انسان‌ها برای ما سخنرانی می‌کنند».

طبق این گزارش، اردوغان با بیان اینکه نگرش یونان نسبت به مهاجران اکنون به سطح وحشی‌گری رسیده، افزود: «نهادهایی که مانعی سخت مقابل مهاجران سوری، عراقی و آفریقایی هستند، در مورد تروریست‌های پ.ک.ک و جنبش گولن تا حد امکان مدارا می‌کنند. یک کمد پر از اسناد وجود دارد، اما هیچکس درب عمارت گولن [در آمریکا را] که یکی از واحدهای امنیتی این کشور است، نمی‌کوبد».

وی پیش از این نیز با انتقاد از حمایت نظامی آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد سوری، گفته بود واشنگتن برای حمایت از این گروه‌های تروریستی، پنج هزار محموله سلاح به سوریه فرستاده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول