اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

امام جمعه بابل: دستگاه قضایی برخورد جدی‌‎تری با اغتشاش‌گران داشته باشد/ کوتاهی در مساله حجاب برهنگی را به دنبال دارد

امام جمعه بابل گفت: مسؤولان باید با افرادی که با برنامه درصدد مقابله فرهنگی هستند‌ برخورد جدی کنند، هر چه صبر کردیم از دستگاه قضایی حرکتی جدی ندیدیم.

امام جمعه بابل: دستگاه قضایی برخورد جدی‌‎تری با اغتشاش‌گران داشته باشد/ کوتاهی در مساله حجاب برهنگی را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های نماز جمعه بابل اظهار کرد: روز نهم دی‌ در میان مناسبت‌های انقلابی روزی بسیار با برکت و روز تجلی و آگاهی نسبت به دشمن و روش‌های دشمن است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با انقلاب رنگی در کشورهایی مانند گرجستان با بهره‌گیری از رسانه‌ها توانست حکومت مورد دلخواه را سر‌کار بیاورد، گفت: مردم با بصیرت و آگاهی با اطاعت از فرامین رهبری در ۹ دی ۸۸ وارد عمل شدند و همان بصیرت موجب شد که در طول چند ماه گذشته که دشمن که درصدد آشوب در کشور بود ولی ملت ایران تمام سختی‌ها را به جان خرید و توانست مقتدرانه در تمام صحنه‌ها به تدریج آنها را به عقب بنشاند و به‌حمدلله اقتدار خود را نمایش کشید.

امام جمعه بابل افزود: این حوادث سه ماه اخیر‌ در کنار مشکلات اقتصادی، صحنه‌های جدیدی داشت و‌ افرادی در پس این جریان به خود جرأت دادند که تظاهر به بی‌حجابی کرده و فضایی به‌وجود بیاورند که کسی با آنها برخورد نکند.

وی با بیان اینکه به مرور زمان چادرها به روسری و‌ روسری‌ها هم به روسری لقی و شال تبدیل شد و امروز همان شال را از سر برداشتند و امروز با وقاحت بی‌حجابی می‌کنند، ادامه داد: شکی نیست که این پدیده‌های بی‌حجابی از جلوه‌های جنگ ترکیبی است.

روحانی تصریح کرد: دشمن از این اتفاقات سه نتیجه می‌خواهد بگیرد تا فضای جامعه را دو قطبی و بی‌حجابی را که یک مساله فرهنگی و ملی است به نمادی از اعتراض سیاسی تبدیل و در کشور در میان مردم درگیری ایجاد کنند و همچنین به دنبال سیاست آندلسی کردن کشور هستند.

وی با اعلم اینکه از مساله حجاب به هیچ وجه نمی‌شود‌ گذشت، گفت: با کمال تاسف برخی اظهار نظرهایی می‌شنوم که زمانی مسؤولیت فرهنگی هم داشتند و از نادانی و جهل از مسأله بی‌حجابی بی‌تفاوت می‌گذرند.

امام جمعه بابل اظهار کرد: کوتاهی در مساله حجاب برهنگی را به دنبال دارد، ما در استانی در کنار دریا هستیم و اگر تدبیری نشود و این شرایط عادی سازی و پذیرفته شود، بعدها با مسائل حادتری رو به رو هستیم.

وی اضافه کرد: دشمن ذره ذره ما را به عقب می‌فرستد و بعدها همجنس‌گرایی و مسائل مختلف را مطرح می‌کنند. باید مراقبت کنیم که از طریق مسأله حجاب دودستگی و تقابل در جامعه ایجاد نشود.

روحانی تصریح کرد: حجاب نماد فرهنگی است دشمن با تبلیغات خود و با استفاده از جهالت فرهنگی برخی افراد بی‌حجابی را گسترش دهد، البته برخی افراد بی‌حجاب فریب خورده نیستند و شنیده شده است افرادی از فرقه ضاله بهاییت هستند و به دنبال این بوده که در خیابان و انظار عمومی عامدانه بدون حجاب تردد تا فضای دینی را بشکنند.

وی گفت: مسؤولان باید با افرادی که با برنامه درصدد مقابله فرهنگی هستند‌ برخورد جدی کنند، هرچه صبر کردیم از دستگاه قضایی حرکتی جدی ندیدیم.

امام جمعه بابل افزود: دادستان کشور و برخی مسؤولان وعده داده بود که تا ۱۵ روز دیگر مسأله جمع می‌شود اما هر‌ چه منتظر بودیم اتفاقی نیافتاد، البته مردم انقلابی و مذهبی ما منتظر شما نمی‌مانند، از تکلیف و وظیفه منِ طلبه و مردم عزیز چیزی کم نمی‌شود و باید یک برنامه منسجم طرحی نو در بیاندازیم تا این شعله که از گوشه‌ای شروع شد را نگذاریم خدای ناکرده بتواند جامعه ما را مشتعل کند.

وی ادامه داد: باز هم تقاضا می‌کنم مقوله فرهنگی حجاب نباید صحنه تقابل در کشور شود و با رأفت با یکدیگر برخورد کنیم اما تاکید می‌کنم از قضیه حجاب و عفاف نخواهیم گذشت.

پایان پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول