اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تأکید مقامات ترکمنستان و ژاپن بر توسعه همکاری‌ها و روابط

در دیدار وزیر امور خارجه ترکمنستان و وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن بر تقویت همکاری‌ها بین دو کشور تأکید شد.

تأکید مقامات ترکمنستان و ژاپن بر توسعه همکاری‌ها و روابط

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در حاشیه نهمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای «آسیای مرکزی + ژاپن»، «رشید مرداف» وزیر خارجه ترکمنستان با «یاسوتوشی نیشیمورا» وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین به مشارکت اقتصادی راهبردی، پایدار و بلندمدت ترکمنستان و ژاپن اشاره کردند که نمونه بارز آن اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌های در مقیاس بزرگ برای ساخت شرکت‌ها در صنایع شیمیایی نفت و گاز است.

طرفین در مورد امکان به روزرسانی نقشه راه همکاری در زمینه زیرساخت‌ها در ترکمنستان و تکمیل آن با پروژه‌های مرتبط جدید گفت‌وگو کردند.

علاوه بر این، طرف ترکمنستانی بر علاقه مندی به مطالعه تجربیات ژاپن در زمینه انرژی سبز و هیدروژنی و ایجاد صنایع پیشرفته مدرن با تمرکز بر تولید محصولات رقابتی تاکید کرد.

طرفین همچنین موضوع جذب بنگاه‌‌های کوچک و متوسط ​​ژاپنی را برای تجارت در «عشق آباد» و بر این اساس بنگاه‌های ترکمنستانی برای تجارت با این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری در زمینه زیرساخت‌ها بین وزارت امور خارجه ترکمنستان و وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن امضا شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول