اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نطق میان‌دستور نمایندگان مجلس/ 9 دی یادآور همراهی ملت ایران با نظام اسلامی است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود به سالروز حماسه نهم دی، قیمت دلار، معیشت مردم، تلاطم بازار ارز و... اشاره کردند.

نطق میان‌دستور نمایندگان مجلس/ 9 دی  یادآور همراهی ملت ایران با نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه 5 دی مجلس در نطق میان‌دستور خود به سالروز 9 دی، قیمت دلار، معیشت مردم، بازار ارز و ... اشاره کردند.

* 9 دی نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران است

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: در آستانه سالگرد 9 دی هستیم حماسه 9 دی و حماسه انقلابی آحاد ملت ولایت مدار ایران اسلامی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی برگ زرین دیگری در تاریخ ملت بزرگ ایران به شمار می‌آید. این حماسه نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی بود که برای حفظ اصول با آرمان‌های انقلاب اسلامی پایداری کردند و این روز بزرگ به عنوان روز بصیرت در تاریخ ماندگار ساختند.

این نماینده مجلس گفت: روز 9 دی مردم ولایت مدار نشان دادند دشمنان خود را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب نیرنگ آن‌ها را نمی‌خوردند و با بصیرت تام هرگز راه خود را گم نمی‌کنند و پیوسته مسیر خویش را هماهنگ با راه روشن ولایت می‌دادند. 9 دی همان اندازه یادآور همراهی و پشتوانه ملت شریف ایران از نظام اسلامی است به همان اندازه بر مسئولیت و تعهدات تمام مسئولین در سطوح مختلف افزوده است. باید این سوال را پرسید آیا مسئولین مانند مردم به میدان دفاع از آرمان@های انقلاب اسلامی آمده اند؟ آیا در حل مشکلات کشور وقت شناس بوده و هستند؟ آیا اهل بصیرت و با دشمن شناسی میانه‌ای داشتند و دارند؟ آیا هر روزشان مانند حاج قاسم مرد میدان عمل بوده یا مانند مسئولین دولت گذشته میدان را فدای دیپلماسی می‌کنند؟

جوکار با بیان اینکه ما امروز در جنگ اقتصادی هستیم افزود: در این جنگ برای مقابله با دشمنان ساز و کار خود را می طلبد باید قرارگاهی عمل کنیم باید ساختار اقتصادی کشور تغییر کند، مراکز تصمیم گیر اقتصادی باید متناسب با شرایط عمل کند. در جنگ اقتصادی هستیم اما در راهبرد و تاکتیک مانند شرایط عادی عمل می کنیم متاسفانه ساختار بودجه تغییر پیدا نمی‌کند، بانک‌ها بر محور قبل حرکت می‌کنند، تیم اقتصادی سیاست‌های کنشی خاصی ندارد با این وضعیت نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

وی گفت: بازار غیر رسمی ارز و کنترل سوداگران، دلالان و سفته بازان از بانک‌ها خلق پول می‌کنند و بانک مرکزی در مقابل آنها منفعلان عمل و تنها به صدوربخشنامه اتکا می‌کند. شاهد عدم مدیریت در بازار ارز هستیم و عده‌ای از خدا بی خبر در سایه عدم تعلق مسئولین قیمت ارز را بالا می‌برند. معیشت مردم بزرگترین کشور است و  تحقق آن در گرو تغییر ساختار اقتصادی کشور است.

وی اظهار داشت: جراحی اقتصادی در سایه تحول ساختاری بودجه و اقتصادی کشور باید رقم بخورد چرا باید اقتصاد را به دلار گره بزنیم و پول ملی را ضعیف کنیم؟ کدام در دستکاه متولی در کشور قرار است پاسخگوی مردم در افزایش غیرمنطقی طلا، سکه، مسکن و خودرو باشد. متاسفانه عدم کنترل نقدینگی و هدایت به سمت تولید و افزایش پایه پولی همچنان تورم و گرانی را رقم می زند سیاست انقباضی  پولی و عدم واگذاری تسهیلات توسط بانک‌ها پاسخ نداد و تنها بنگاه های اقتصادی را دچار مشکل کرد. به نظر بنده رئیس جمهور خودشان باید به میدان بیاید و مدیریت کند تا معضل جمع شود.

این نماینده بیان کرد: در زمینه دستگاه متولی فضای مجازی به خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پاسخگو باشد. در حوزه فضای مجازی چه کردند که امروز دشمنان انقلاب و مردم به راحتی در آن جولان می‌دهند و با سوءاستفاده از احساسات جوانان این مرز و بوم اینگونه امنیت کشور را تهدید می‌کنند و فضای مناسب برای خرابکاری و اقدامات ضد امنیتی توسط عوامل تروریسم و جدای طلب را فراهم می‌کند.

جوکار مطرح کرد: چرا تکالیف قانونی این دستگاه‌ها جهت استقلال کشور، کاهش وابستگی جلوگیری از دست‌اندازی بیگانگان در فضای مجازی و تامین نیازهای عمومی مردم و ایجاد زیست بوم متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی اجرایی نشده این فضاها اینگونه رها شده‌اند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمینه فرهنگ و آموزش چه کرده‌اند که در دانشگاه‌ها زشت‌ترین الفاظ توسط عده‌ای شعار داده می‌شود. در اغتشاشات خیابانی شاهد تعرض به مقدسات بودیم چادر از سر زن مسلمان کشیده شد.

* دل هیچ لندن‌نشینی برای ما نمی‌سوزد

مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس نیز در نطق میان دستور خود خطاب به جوانان اظهار کرد: غرب با همکاری آمریکا به همراه چند کشور منطقه بر علیه ملت ایران به صحنه آمده است از آنجایی که آنها توانایی رودررویی در منطقه را نداشته اند؛ جنگ ترکیبی سازمان یافته‌ای  را بر علیه مردم آغاز کرده‌اند. از همین تریبون دولتمردان غربی و همکاران منطقه‌ای را از ادامه این مسیر بر حذر می‌دارم و هشدار می‌دهم مراقب باشید، این جنگ به مرحله رو در رویی در منطقه نیانجامد؛ چرا که می دانید از مهلکه احتمالی رهایی نخواهید یافت. پیشنهاد می‌کنیم از مسیر خطر ناکی که آغاز کرده‌اید عقب نشینی کرده و ما را مجبور به واکنش‌های مستقیم نکنید ما برای تمام سناریوهای احتمالی شما آماده هستیم.  تا در صورت لزوم در یک مواجهه مستقیم و تاریخی قدرت خود را به رخ شما بکشیم .

وی در ادامه خطاب به دشمنان گفت:ما بر منابع اصلی تامین کننده انرژی در منطقه احاطه داریم در صورتی که ناشیانه به این روند ادامه دهید قطعا با چالش‌های جدی روبرو خواهید بود. بنابراین مراقب رفتارهای خود باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم  در ادامه با اشاره به تاریخ صد ساله کشور اظهار داشت:اگر تاریخ ۱۰۰ ساله کشور را ورق بزنید،حتی یک صفحه پیدا نخواهید کرد که بیگانگان به ویژه غربی ها قدمی مثبت برای این خاک برداشته باشند،آنها با توطئه و نیرنگ کشور پهناور ایران را تجزیه کرده اند،بخش های مهمی از خاک ما را جدا کردند، اگر تاریخ را بخوانید می بینید که دقیقا مانند توطئه های این چند ماه اخیر،در گذشته نیز به اشکال دیگر همین توطئه ها علیه کشور ما راه انداخته شد و متاسفانه بدلیل ضعف حکومت های وقت بخش های مهمی از خاک ما را جدا کردند، اکنون نیز اندیشکده های آنها همان برنامه های سابق، یعنی تضعیف حکومت مرکزی که منجر به تجزیه و جنگ داخلی در ایران  میشود را برنامه ریزی و دنبال می‌کنند.

وی  خطاب به جوانان تاکید کرد: هیچ کس منکر مشکلات نیست،اما راهکار حل ابر چالش هایی همچون،بیکاری گرانی،معضلات فرهنگی  و اجتماعی که جامعه امروز ما با آن مواجه است،ایستادگی و تلاش همه ما ایرانی‌ها در سایه وحدت و همدلی است،بدانید دل هیچ لندن نشینی برای ما نمی سوزد،آگاه باشید،ایرانیانی که در شبکه های خارجی  علیه کشور خود و به نفع منافع غربی ها تحلیل می کنند، سخن می گویند. خبرنگاری و خبررسانی می کنند،در حالیکه می‌دانند این اقدامات به ضرر اقتدار و تمامیت ارضی کشورشان است،اینها عمدتا فرزندان همان کسانی هستند که لشکر تشکیل دادند و در حمایت از صدام علیه  خاک خودشان جنگیدند.

نخعی تصریح کرد: بی غیرتی اینها نسبت به خاک ،میهن و ناموس کشورشان در تاریخ اثبات شده است،جوانان ما باید هوشیار باشند،به فضل الهی دشمن  تاکنون در این آوردگاه شکست خورده و موفق نشده است اما ضرورت دارد دستگاه های امنیتی قضایی در چارچوب مقررات حداکثر رافت اسلامی را که مهمترین شاخصه نظام جمهوری اسلامی است در حق جوانانی که به هر دلیل درگیر شده و به زندان رفته‌اند داشته باشند،این جوانان فرزندان ما هستند، باید حتی الامکان با ملایمت و مهربانی با آنان رفتار شود.

این نماینده مجلس یادآور شد:برخی از آقایان حرف از بگیر و ببند، برخوردهای فوری و آنچنانی می زنند و می‌گویند با مشت آهنین برخورد کنید،علیه مردم و جوانان ما اینگونه موضع گیری می کنند، آقایان چرا این حرف‌ها را می‌زنید؟ ظاهرا متوجه نیستید وضعیت امروز جامعه محصول عملکرد غیر مسئولانه و بی کفایتی امثال شماهاست، باید به این نوع از افراد شک کرد ظاهرا علاقه ای به خاموش شدن آتش و فروکش کردن التهابات ندارند،اگر هنر امید آفرینی و خلق چشم انداز روشن پیش روی مردم و جوانان کشور را ندارید بهتر است سکوت کنید و اجازه دهید قوه قضاییه که خوشبختانه یک شخصیت معتدل و خیرخواه در راس آن قرار دارد،با رعایت دقیق قانون  نسبت به بررسی ها اقدامات لازم را انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی در پایان در مورد مطالبه گری نسل دهه هشتادی خاطر نشان کرد: باید بدانیم نسل دهه هشتادی یک نسل مطالبه گر و پرسشگر با تفکر انتقادی است،این ویژگی هادر کنار جسارت مثال زدنی و ده ها ویژگی مثبت دیگر ظرفیت های بی نظیری را برای رشد و پیشرفت کشور با محوریت این نسل در آینده فراهم کرده است،مشروط بر اینکه ما به جای دستور  و تحکم، هنر گفتگو با این نسل و قانع کردن آنان را داشته باشیم،اگر اینگونه عمل کردیم با این نسل متقاعد نشده و با آن جسارت مثال زدنی به سمت آینده ای مبهم که به نفع هیچ کس نیست، باید حرکت کنیم،نظام اسلامی ما باید با میدان دادن به جوانان ورزیده به روز شود،افرادی که به صندلی‌ها چسبیده و سن و سالی از آنها گذشته باید به خانه ها بروند،اجازه دهید جوانان تحصیلکرده ،متخصص و مومن سکان کارها را بدست بگیرند ،باید از دل تردیدی که پیدا شد فرصت بسازیم،حق نداریم با تنگ نظری و تند روی  ملت را به خودی و غیر خودی ،انقلابی و غیر انقلابی و امثال اینها دسته بندی کنیم،وحدت ،انس و الفت درونی خود را قدر بدانیم.

* فرانسه حق دخالت و اظهارنظر در مورد سایر کشورها را ندارد

علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس  نیز در نطق میان دستور خود گفت: "فاطمه" یعنی ایثار و از خود گذشتن ،فاطمه یعنی ولایت پذیری و شجاعت، فاطمه یعنی نوع دوستی و مسئولیت پذیری اجتماعی یعنی حجاب و تحکیم مبانی خانواده، امیدوارم دستگاه ها و نهادهای فرهنگی بتوانند در این ایام حضرت فاطمه (س) را به معنای واقعی خود به نسل جوان امروز معرفی کنند.

وی خطاب به دولت فرانسه مطرح کرد: "وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ ٱللَّهُۖ وَٱللَّهُ خَیۡرُ ٱلۡمَٰکِرِینَ" آقای مکرون؛ شما که تحمل اعتراض‌ها در خیابان های پاریس را ندارید و پاسخ معترضین را با گلوله می دهید؛ حق دخالت و اظهارنظر در مورد سایر کشورها را ندارید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان ،بیان کرد:همکاران گرامی؛ اگرچه یکی  از رسالت های اصلی ما نمایندگان،بیان مشکلات مردم و انتقال صدای مردم از تریبون مجلس است؛ ولی طبعاً بخش مهمتر رسالت ما ،پیگیری و درمان درد مردم است؛ این که بگوییم گرانی‌های جانکاه استخوان مردم را می سوزاند همه رسالت ما نیست .مهمتر از آن ارائه برنامه و ارزیابی عملکرد دولتمردان در این راستا است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با انتقاد از سکوت دولتمردان در مقابل مشکلات مردم،ادامه داد:آنچه ما شاهدیم بی برنامگی،سکوت و یا پراکندگی مقامات دولت به ویژه تیم اقتصادی دولت است،سوالات از این قرار است؛ دولت ریشه گرانی های اخیر و تورم و افزایش قیمت خودرو را در چه می داند؟ علت رشد شتابان نرخ ارز چیست؟ و دولت برای آن چه برنامه ای دارد؟ با توجه به افت محسوس مدیران ملی و استانی، رئیس جمهور برای اصلاح تیم اجرایی چه برنامه ای دارد؟طبعا اگر پاسخ این سوالات را پیگیری نکنیم نباید امیدی به بهبودی امور داشته باشیم.

نماینده مردم درمجلس یازدهم تاکید کرد:امروز ما مشکلات کشور را سوءمدیریت ،بی‌تدبیری ،مدیریت نامناسب منابع مالی و عدم تخصیص بهینه منابع مالی،فساد اداری، بروکراسی اداری و عدم استفاده از دلسوزان نظام و جوانان مومن،متعهد،متخصص و نخبه می دانیم.

* عوامل فتنه باید پاسخگوی بیماران پروانه‌ای و سرطانی باشند

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: امروز مثل خیلی دیگر از نقاط کشور در شهرستان بروجرد میزبان شهید گمنام هستیم و امیدواریم خدا به همه ما توفیق دهد در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) ادامه دهنده راه شهدای عزیز باشیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا همچنان شیطان بزرگ بوده و همچنان هیچ غلطی هم نمی‌تواند بکند، اما آنچه مهم بوده، این است که بالاترین مبارزه با آمریکا در خدمت رسانی به مردم است.

وی تأکید کرد: دولت در بحث معیشت مردم، افزایش لجام گسخته قیمت خودرو، گرانی مسکن و افزایش نرخ اجاره بهاء حتما باید اقدام فوری کند. بحث مسکن مسئله لاینحلی نیست. وزیر راه و شهرسازی، استانداران باید مکلف باشند که شما را در استان‌ها حمایت کنند.

گودرزی خطاب به رئیس جمهور گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره دارد که ایران کشور اول در استفاده نکردن از ظرفیت‌ها است، استانداران را مکلف کنید که ظرفیت‌‎ها را شناسایی کنند اگر توانایی آن را ندارند، برکنار شوند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس  اضافه کرد: برخی از استانداران ضعیف، بی کفایت و ناتوان هستند و قدرت اداره امور را ندارند. جناب آقای رئیس جمهور بازوان شما مدیران استانی هستند، مدیر اگر ضعیف بود، زیرمجموعه خود را نیز ضعیف انتخاب می‌کند، با مدیران ضعیف ایران قوی حاصل نمی‌شود.

وی خطاب به رئیس مجلس نیز گفت: برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت زیاد زحمت کشیده شده، این طرح را در دستور کار قرار دهید. آقای لطیفی معاون سازمان اداری و استخدامی رئیس جمهور، انگار بنا ندارد تحقق شعار رئیس جمهور را ببیند.

گودرزی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور شما فرمودید در یک اتاق 5 نفرند؛ رسمی، پیمانی، قراردادی، خرید خدمت، حجمی، پروژه‌ای و ... و فرمودید 5 نوع حقوق پرداخت می‌شود، بهتر است بگوییم بیش از 20 نوع قرارداد، بستر این تبعیض، ظلم و فساد ناهماهنگ، تنوع قراردادها است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: شما خطاب به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی دستور دادید که با کمیسیون اجتماعی همراهی کن، ایشان حتی حاضر نشد در جلسه مشترک کمیسیون با رئیس مجلس حضور پیدا کند. اراده‌ای برای حل این مسئله ندارد، این مسئله یکبار برای همیشه باید حل شود.

وی تأکید کرد: شرکت‌های واسطه نیروی انسانی مظهر ظلم، تبعیض، فساد و بی عدالتی هستند و هر طور که میخوا‌هند، حقوق پرداخت می‌کنند، کسی آمار دقیقی از این نیروها ندارد و ما شاهد یک بروکراسی پنهان هستم، کسی نسبت به این‌ها پاسخگو نیست و نظام اداری و استخدامی کشور را دچار چالش کردند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کماکان فتنه خط قرمز انقلاب است و همان کسانی که در فتنه 88 نظام را تا لبه پرتگاه بردند، دشمن را امیدوار و به مقدسات جسارت کردند، امنیت داخلی و عمومی مردم را به خطر انداختند، مسببان اصلی فتنه‌‎ امروز و فردا نیز هستنند. همان ها بودن که دشمن را با تحریم‌های فلج کننده اقتصادی امیدوار کردند.

وی اضافه کرد: پاسخگوی بیماران پروانه‌ای، سرطانی باید همین عوامل فتنه باشند، مردم پای کار انقلاب هستند.

* جامعه جهانی مقر سازمان‌های بین‌المللی را از آمریکا به کشورهای بی‌طرف انتقال دهد

صمداله محمدی نماینده مردم بافت در مجلس نیز در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بزرگمرد تاریخ مقاومت، سردار بی تکرار دل‌ها، شهید سلیمانی، گفت: امیدوارم همگان توفیق خدمت رسانی و ادامه مسیر مکتب این شهید والامقام را داشته باشیم؛ این هفته مقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی است که این روز را روز مقاومت نامیده اند و مراسم و برنامه های باشکوهی در کرمان برگزار می شود از این رو از مردم و شما همکاران گرامی، دوستداران این شهید دعوت می کنیم برای حضور در این مراسم ها، قدم بر چشم بگذارند.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ریشه اغتشاشات اعتراضات اخیر که مورد سوءاستفاده و بهره برداری ضد انقلاب قرار گرفت و نیازمند واکاوی است، فقط و فقط مسائل معیشتی و اقتصادی است، عنوان کرد: دولتمردان باید به این مهم توجه کرده و مشکلات را ریشه یابی و حل کنند و این درست نیست که عملکرد دولت ها به پای نظام نوشته شود.

وی اضافه کرد: آمریکا و دولت های آمریکایی-اروپایی بدانند که ملت ها بیدار شده و نمی توانند با سوءاستفاده از مشکلات داخلی کشورها، مقاصد خود برای جلوگیری از نظم نوین جهانی را دنبال کنند و البته گاهی به زعم خود برای اعمال فشار اقداماتی می کنند که مطلوب ما می شود.

محمدی بر همین اساس تصریح کرد: به عنوان مثال تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا طرح منع صدور و لغو ویزا برای مقامات ایرانی و خانواده های آنها را دنبال کرده اند که از آن استقبال می کنیم اما اگر این اقدام بهانه ای برای جلوگیری از حضور مقامات در مجامع بین المللی مثل سازمان ملل باشد، جامعه جهانی باید بلافاصله مقر این سازمان ها و نهادهای بین المللی را به کشورهای بی طرف انتقال دهد.

با بیان اینکه اگر طرح منع صدور و لغو ویزای ایرانیان در آمریکا بهانه‌ای برای جلوگیری از حضور مقامات در مجامع بین‌المللی مثل سازمان ملل است، گفت: جامعه جهانی باید بلافاصله مقر این سازمان ها و نهادهای بین المللی را به کشورهای بی طرف انتقال دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه قدردان مردم عزیزی هستیم که در همه صحنه ها پای نظام ایستاده اند و همواره پشتیبان جمهوری اسلامی بوده اند، گفت: وظیفه مسئولان و دولتمردان این است که تلاش بیشتری برای حل مشکلات آنها داشته باشند و بدیهی است که توجه به موضوعاتی همچون اشتغال زایی، مهار تورم، ایجاد ثبات اقتصادی، تأمین مسکن و تقویت پول ملی از اولویت های کشور است چرا که در تقویت معیشت و رفاه خانواده نقش دارند.

وی نیروی انسانی تحصیل کرده را ظرفیت بزرگی برای کشور دانست و افزود: باید با فراهم سازی بستر مناسب و به کارگیری ظرفیت جوانان رو به جلو حرکت کنیم که در این راستا مجلس قوانین خوبی تصویب کرده که اجرای برخی از آنها اورژانسی بوده و باید ضمن اولویت قرار دادن آنها، با اجرای درست همراه شود. به طور مثال تعداد زیادی از دهه شصتی ها با بیکاری یا عدم امنیت شغلی روبرو هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول