اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بازدید رئیس کل دادگستری استان از بازداشتگاه‌های پلیس‌های تخصصی کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی، گفت: امنیت مردم و جامعه، خط قرمزی است که همه باید به آن توجه داشته باشیم و مردم از فراجا، دستگاه قضایی و در مجموع حاکمیت انتظار دارند که امنیت آنها را تامین کنند.

بازدید رئیس کل دادگستری استان از بازداشتگاه‌های پلیس‌های تخصصی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشستی پس از بازدید از بازداشتگاه‌های تخصص کرمان اظهار کرد: برخی افراد جامعه با بروز جرایمی در نظم و امنیت جامعه خدشه وارد می‌کنند و دستگاه‌های مربوطه براساس مصلحت جامعه و مردم نسبت به برخوردهای قانونی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به این مطلب که حقوق شهروندی متهمان یک اصل است، تاکید کرد: باید به‌نحوی اقدام کنیم که ضمن تامین امنیت جامعه، حقوق متهمان نیز رعایت شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه همواره باید اصل رعایت قانون مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: از بازداشتگاه‌ها باید به‌عنوان مکانی برای نگهداری موقت متهمان استفاده شود و در این رابطه نباید بیش از اختیارات شرعی و قانونی، کوچکترین اقدامی را علیه افراد داشت.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه باید نهایت تلاش برای استانداردسازی وضعیت بازداشتگاه‌ها انجام شود، تصریح کرد: بازداشتگاه‌ها به اندازه ضرورت باید مورد استفاده قرار گیرد و حتی نباید اجازه داد افراد حتی یک‌ دقیقه بیشتر از ضرورت، در بازداشتگاه بمانند.

وی ادامه داد: افراد پس از خروج از بازداشتگاه‌ها باید متناسب با قرار قانونی صادر شده، در زندان‌ها نگهداری شوند.

حمیدی یادآور شد: تسریع در رسیدگی‌ به پرونده‌های افراد حاضر در بازداشتگاه‌ها نیز باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و تحقیقات باید با کیفیت لازم در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان عنوان کرد: باید نظارت کنیم که فرد بی‌گناهی در بازداشتگاه‌ها نگهداری نشود و همچنین باید اصل بر برائت را همواره مورد توجه قرار داد.

وی بازدید مستمر همکاران قضایی از بازداشتگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: توجه به کشف علمی جرم زمینه‌ای را فراهم می‌آورد که نیازی به نگهداری افراد در بازداشتگاه‌ها وجود نداشته باشد.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز ضمن تقدیر از اهتمام دستگاه قضایی بر موضوع نظارت بر رعایت حقوق شهروندی متهمان در بازداشتگاه‌ها، افزود: استانداردهای زیادی در سازمان زندان‌ها پس از انقلاب برای نگهداری متهمان در بازداشتگاه‌ها پیش‌بینی شده و همواره رو به رشد بوده است.

سردار عبدالرضا ناظری خاطرنشان کرد: از زمان دستگیری تا تحویل به زندان یک حلقه واصل در مراجع انتظامی به‌عنوان تحت نظرگاه و بازداشتگاه وجود دارد که متهمان برای ادامه تحقیقات و کشف جرم در این اماکن نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی در سنوات اخیر با وجود تمام محدودیت‌های مالی، تمام تلاش خود برای استانداردسازی بازداشتگاه‌ها و تحت قرارگاه‌ها انجام داده است، تصریح کرد: در مرکز استان برای هر پلیس تخصصی یک بازداشتگاه خاص داریم و در شهرستان‌ها بازداشتگاه‌ها به‌صورت تجمیعی است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول