اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وزیر آموزش و پرورش: احیای دانشگاه فرهنگیان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: احیای دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به صورت جدی در دستور کار نظام آموزشی کشور قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش: احیای دانشگاه فرهنگیان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران، اظهار کرد: از ظرفیت نیروهای انسانی مازندران در توسعه فعالیت‌های آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ در آموزش و پرورش در محوریت قرار نگرفته است، در حوزه فرهنگ با وجود کاستی‌ها نتایج مثبتی دیده شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگ نیاز به توجه بیشتر داریم، فرهنگ قوی می‌تواند از درونش اقتصاد و صنعت قوی را رشد دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان ماموریت‌گرا نبوده در حال حاضر تلاش داریم روند را اصلاح کنیم، احیای دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به صورت جدی در دستور کار نظام آموزشی کشور قرار دارد.

نوری یادآور شد: لازم است حوزه‌های تربیتی اصلاح شود، کار در نظام آموزش و پرورش بسیار زیاد است، توزان بین رشته‌ها به حدی به هم خورده که انگار در کشور یک رشته داریم و همه هدف‌گذاری برای رشته تجربی است.

وی ادامه داد: ۴۰ هنرستان جوان در کشور ایجاد شده که ۱۷ هنرستان کشاورزی در استان‌های که قابلیت‌های کشاورزی داریم ایجاد شده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: زمینه جذب مربیان جدید در دستور کار است و این اقدامات برنامه‌ریزی در زمینه احیا سند تحول است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رتبه‌بندی معلمان، گفت: یکی از اهداف این موضوع افزایش کیفت آموزشی و شایستگی معلمان بوده و کار مشترک بین مجلس و دولت بوده است.

نوری خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش ظرف فرهنگ‌سازی است هر اقدامی پایه‌ای و اساسی در کشور باید نگاه ویژه به آموزش و پرورش داشته باشد،امروز این نهاد آموزشی آماده توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول