اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف الفتح: السودانی توطئه دلاری آمریکا علیه ملت عراق را فاش کند

یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق با اشاره به توطئه دلاری آمریکا علیه ملت عراق، گفت که باید معامله با دلار کنار گذاشته شود.

ائتلاف الفتح: السودانی توطئه دلاری آمریکا علیه ملت عراق را فاش کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی الفتلاوی از رهبران ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا عامل اصلی افزایش قیمت دلار در بازارهای عراق است.

الفتلاوی از محمد السودانی نخست وزیر عراق خواست که توطئه جدید آمریکا را برای ملت عراق فاش کند؛ توطئه‌ای که این بار خود را در افزایش قیمت دلار نشان داده است.

وی به پایگاه خبری المعلومه گفت که بحران تداوم افزایش قیمت دلار در برابر دینار عراق، توطئه آمریکاست تا از این طریق بتواند این کشور را تسلیم اراده خود کند.

این سیاستمدار عراقی خاطر نشان کرد، علت اصلی افزایش قیمت دلار این است که فدرال رزرو آمریکا، نقل و انتقال داراییهای عراقی را به ۱۰% کاهش داده است؛ لذا درآمدهای فروش نفت عراق، به بانک جهانی داده می‌شود و این بانک آن را تحویل فدرال رزرو آمریکا می‌دهد.

الفتلاوی از گروههای سیاسی عراق خواست موضعگیری کنند تا این کشور «مستقل باشد و این حق را داشته باشد که بتواند در داراییهای خود تصرف کند و به همین دلیل باید معامله با دلار نیز در عراق کنار گذاشته شود».

در همین ارتباط، مصطفی سند نماینده پارلمان عراق یکشنبه گذشته خبر داد که آمریکا از طریق اهرم دلار در پی فشار بر محمد السودانی نخست وزیر این کشور است.

سند با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت، افزایش قیمت دلار در سال ۲۰۲۱، به خاطر دولت همپیمان آمریکا بود تا از انتقال دلار از عراق به کشورهای همسایه (ایران، ترکیه، لبنان و سوریه) جلوگیری شود و این کشورها مجازات شوند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت این روزهای دلار کاملا متفاوت است؛ زیرا علت اصلی، خودِ آمریکاست. هدف نیز این است که اساسا، دلار وارد عراق نشود و از این طریق به صورت بسیار ظریفی، عراق را مجازات کند و در مقابل، منتظر گفت‌وگو با این کشور در سال ۲۰۲۳ باشد.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، هدف آمریکا این است که با این فشار بر سر پرونده‌هایی مانند رابطه بغداد-تهران، انرژی، آینده نیروهای آمریکایی [حاضر در عراق] و توافقات امنیتی با این کشور بتواند با دولت السودانی مذاکره کند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول