اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گلایه استاندار مازندران از وزارت جهادکشاورزی در تعیین قیمت محصولات تولیدی

استاندار مازندران گفت: وزارت جهادکشاورزی هم در محصول برنج و هم مرکبات بلا سرمان آوردند و خودشان برای ما تصمیم می‌گیرند و از طرف ما قیمت‌گذاری می‌کنند و جهادکشاورزی مازندران باید با وزارت متبوع مکاتبه داشته باشد و تکلیف ما را مشخص کند.

گلایه استاندار مازندران از وزارت جهادکشاورزی در تعیین قیمت محصولات تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در جلسه تنظیم بازار استان با بیان اینکه سازمان صمت باید هوشمندانه در بازار ورود پیدا کند و تولیدکنندگانی که در استان با عشق و علاقه کار می‌کنند را حمایت کند، اظهار کرد: بخش خصوصی حمایت می‌خواهد و با حمایت ما با عشق و علاقه اقدام به تولید می‌کند چرا که ظرفیت تولیدی خوبی در استان داریم که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد در ستاد تنظیم بازار هر بار مباحث تکراری مطرح شود و راهکار ارائه نشود، بی‌فایده است.

وزارت جهادکشاورزی برای کشاورزان مازندران تصمیم می‌گیرد

استاندار مازندران با بیان اینکه زمان برداشت محصول همه دغدغه‌مند می‌شوند و نباید کسی را مقصر دانست بلکه همه ما پشت این میز نشستیم مسؤول هستیم،گفت: آن چیزی که در کف جامعه است با آن چیزی که در جلسات می‌شنویم متفاوت است و در اقناع‌سازی باید با مردم صحبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، جهادکشاورزی و صمت در جلسات طرح و برنامه بیاورند، اظهار کرد: مسئله ساماندهی تولیدات محصولات کشاورزی مدنظر قرار گیرد و به طرح و برنامه مدون تبدیل شود و اجرایی شود.

استاندار مازندران گفت: وقتی نهاده‌های کشاورزی آزاد شد، قیمت هم نباید دستوری باشد و قیمت را هم باید کشاورز و باغدار تعیین کند.

وی ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی هم در محصول برنج و هم مرکبات بلا سرمان آوردند و خودشان برای ما تصمیم می‌گیرند و از طرف ما قیمت‌گذاری می‌کنند و جهادکشاورزی مازندران باید با وزارت متبوع مکاتبه داشته باشد و تکلیف ما را مشخص کند.

استاندار مازندران اظهار کرد: برای کالاهای اساسی شب عید و ماه مبارک رمضان از اکنون پیگیری شود و کمیته‌ای در این خصوص شکل گیرد و به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

حسینی‌پور گفت: دو هفته است خرید برنج پرمحصول شروع شد و ۳۰۰ تن خرید محصول عدد قابل قبولی نیست و مراکز خرید باید گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: باید حضور دستگاه‌های مربوطه در جلسات و تولید و بازار معنادار باشد و نباید این همه گلایه‌مندی در بازار وجود داشته باشد و ما نباید پاسخگوی حجم بالای اعتراضات باشیم چرا که دستگاه مسؤول پاسخگوی وظیفه‌مندی خود نیست‌.

باغداران از میادین میوه و تره بار استقبال نکردند

 حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با بیان اینکه در دولت سیزدهم و با تلاش‌های انجام شده، ارزان‌سازی غذا صورت گرفت که شاهد کاهش قیمت برنج، مرغ، آرد و سایر محصولات کشاورزی استان هستیم که نشان از افزایش بهره‌وری دارد، گفت: هشت مرکز برای خرید برنج پرمحصول در استان دایر شد که تاکنون ۳۰۰ تن برنج ندا و شیرودی از کشاورزان خریداری شد .

وی گفت: ۴۰ غرفه از سازمان میادین برای توزیع مستقیم مرکبات اخذ شد که تنها ۹ نفر مراجعه کردند و استقبال خوبی نشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ۱۴ درصدی برای سورتینگ‌داران در نظر گرفته شد تا مرکبات و کیوی استان را خریداری کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول