اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آمادگی عمان برای همکاری با ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته

وزیر خارجه عمان در دیدار امیرعبداللهیان آمادگی کشورش را برای همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف از جمله مقابله با قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم سازمان یافته اعلام کرد.

آمادگی عمان برای همکاری با ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (چهارشنبه) هفتم دی ماه با سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار و درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات امیرعبداللهیان روابط دو کشور در ابعاد مختلف را در بخش‌های اجرایی رو به جلو توصیف کرد و گفت: گزارش وزارتخانه‌های مربوطه از پیشرفت اجرای توافقات رضایت بخش است.

وی افزود: در زمینه حمل و نقل و ترانزیت توافقات خوبی بین مقامات دو کشور به عمل آمده است. فعالیت شرکت‌های تجاری در زمینه کشاورزی و مواد غذایی از زمینه‌های قابل توجه در مناسبات فیمابین است. 

وزیر امور خارجه کشورمان به رشد سطح مبادلات تجاری دو کشور اشاره و تاکید کرد: در تمامی زمینه‌های دستورکار مناسبات، این روند رو به رشد قابل لمس است.

در بخش دیگری از این گفت‌وگوها حسین امیرعبداللهیان دو موضوع گسترش تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان را به عنوان تهدید مشترک دو کشور و سایر کشورهای منطقه برشمرد. 

البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار، وجود اراده سیاسی برای گسترش مناسبات از جمله در بخش همکاری‌های اقتصادی به ویژه حمل و نقل و ترانزیت را مبنای مهم تعمیق مناسبات دو کشور خواند و عزم راسخ و آمادگی کشورش را برای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله مقابله با قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم سازمان یافته اعلام کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول