اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دستگیری قانونگذار سابق اوکراین به اتهام اختلاس در فرانسه

یک نماینده سابق پارلمان اوکراین که از سوی مقامات این کشور به اختلاس بیش از 100 میلیون دلار متهم شده، در یک پیست اسکی درفرانسه دستگیر شد.

دستگیری قانونگذار سابق اوکراین به اتهام اختلاس در فرانسه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات اوکراین اعلام کردند، یک نماینده سابق پارلمان این کشور که متهم به اختلاس بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در زمان ریاستش بر یک بانک است، طبق یک حکم بازداشت بین‌المللی در فرانسه دستگیر شده است.

به نوشته روزنامه «نیویورک پست»،«دفتر تحقیقات دولتی» اوکراین اعلام کرد، این نماینده سابق پارلمان اوکراین که «کوستیانتین ژیواگو» نام دارد، روز سه شنبه در پیست اسکی گرانقیمت «کورشول» فرانسه توسط پلیس این کشور دستگیر شد.

ژیواگو سال ۲۰۱۹ بعد از دو دهه خدمت در پارلمان اوکراین  کرسی خود را ترک کرد. او متهم است به همراه چند مدیر ارشد دیگر بانک «فاینانس اند کردیت»، یکی از بانک‌های منحل شده اوکراین، در ناپدید شدن ۱۱۳ میلیون دلار دست دارد.

دفتر دادستان شهر «شامبری» فرانسه دستگیری ژیواگو را تایید و اعلام کرد، او قرار است در چارچوب رسیدگی به فرآیند استردادش روز چهارشنبه یا پنجشنبه در دادگاه حاضر شود و این دفتر دادستانی منتظر دریافت اسناد درخواست استرداد از جانب اوکراین است.

پیست اسکی کورشول فرانسه یکی از تفرجگاه‌های گرانقیمت این کشور و محل رفت‌وآمد برخی مشاهیر و افراد ثروتمند است.

ژیواگو در سال ۲۰۰۸ از سوی مجله «فوربس» به عنوان «جوانترین میلیاردر خودساخته اروپا» معرفی شد و یکی از ثروتمندترین چهره‌های اوکراین محسوب می‌شود.

دادستانهای اوکراین نخستین بار در سال ۲۰۱۹ علیه ژیواگو طرح اتهام و حکم بازداشت برای این میلیاردر و شرکایش صادر و دارایی‌های او را توقیف کردند. در سال ۲۰۲۱ نیز یک حکم بازداشت بین‌المللی برای او صادر شد.

دستگیری این نماینده سابق پارلمان اوکراین در همان روز سفر «سباستین لوکورنو»، وزیر دفاع فرانسه رخ می‌دهد. دفتر او اعلام کرده که این سفر ارتباطی با دستگیری ژیواگو ندارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول