اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نقص فنی عامل لغو گسترده پروازها در آمریکا

وزارت حمل‌ونقل آمریکا اعلام کرد که علاوه بر توفان زمستانی شدید، بروز نقص فنی در سامانه‌های کنترل هوایی باعث لغو انبوه پروازها شده است.

نقص فنی عامل لغو گسترده پروازها در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که میلیون‌ها مسافر در فرودگاه‌های آمریکا به‌دلیل لغو پروازهایشان در زمستان سخت این کشور سرگردان شده‌اند، وزارت حمل‌ونقل اما نقص فنی را عامل این مشکل معرفی کرده است.

وزیر حمل‌و‌نقل آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «ما از نقطه‌ای که گفته می‌شد این یک مشکل آب‌وهوایی است، گذشته‌ایم. البته اشتباه نکنید، همه اینها با آن توفان شدید شروع شد. ما شاهد بودیم که هوای زمستانی کشور را تحت تاثیر قرار داد و به شدت همه خطوط هوایی را مختل کرد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه خطوط هوایی «ساوث‌وست» بسیار بیشتر از مابقی خطوط هوایی آمریکا دارای پروازهای لغو شده بود، توضیح داد: «یک نقص فنی در سامانه‌های این خطوط هوایی باعث لغو پروازها شده و آنها باید مطمئن شوند که مسافران سرگردان به جایی که باید بروند، برسند».

طبق داده‌های وب‌سایت ردیابی پرواز «فلایت اِوِر»، بیش از ۱۵ هزار پرواز خطوط هوایی ساوث‌وست از تاریخ ۲۲ دسامبر لغو شده است.

در حالی که هزاران آمریکایی در فرودگاه‌ها سرگردان هستند، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا می‌گوید دولت او خطوط هوایی را پاسخگو خواهد کرد.

توفان زمستانی عظیمی که در حال درنوردیدن آمریکا است، ۶۰ درصد جمعیت این کشور را تحت تأثیر قرار داده، باعث قطعی برق گسترده در بخش‌هایی از ایالات متحده شده و بیش از ۶۰ نفر را به کام مرگ کشانده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول