اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قانونگذار اروپایی ادعاهای غرب درباره آزادی رسانه‌ را زیر سوال برد

نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا ادعاها درباره آزادی رسانه و خبرنگاران در کشورهای غربی را با ذکر مثال به چالش کشید.

قانونگذار اروپایی ادعاهای غرب درباره آزادی رسانه‌ را زیر سوال برد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا در سخنرانی خود در این نهاد، ادعاها درباره آزادی رسانه و خبرنگاران در کشورهای غربی را به چالش کشید و استانداردهای دوگانه آن‌ها را زیر سوال برد.

او در توییتی که از اظهاراتش منتشر کرد، نوشت: اتحادیه اروپا می‌گوید رسانه‌های آزاد مستقل برای هر دموکراسی حیاتی است اما رسانه‌های جریان اصلی در اتحادیه اروپا مستقل نیستند، (بلکه) منافع مقرره، آن‌ها را کنترل می‌کند. اتحادیه اروپا می‌گوید یک روزنامه‌نگار نباید به خاطر انجام کارش مجازات شود، اما جولیان آسانژ به دلیل افشای جنایات جنگی آمریکا و ناتو در زندان است.

وی افزود: ما اینجا چه کاری برای حفاظت از جولیان آسانژ که بیش از چهار سال است در زندان است و قبل از آن شش سال در سفارت اکوادور محبوس بود، انجام داده‌ایم؟ برای این که شاهد باشیم به آزادی رسیده و از زندان به دلیل گفتن حقیقت آزاد شده، چه کاری کرده‌ایم؟

والاس در بخش دیگری از سخنانش گفت که پول هنگفت اغلب رسانه‌های ما یا افرادی که در نحوه شکل دادن به اخبار دستورکار دارند را کنترل می‌کند. 

آسانژ از سال ۲۰۱۹ در بازداشت به سر می‌برد و انگلیسی‌ها قرار است او را به آمریکا منتقل کنند. وی به دلیل انتشار اسناد محرمانه درباره عراق، افغانستان و گوانتانامو در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت و در صورت استرداد، در آنجا به تحمل ۱۷۵ سال زندان محکوم خواهد شد. 

پیش‌تر، سخنگوی وزارت خارجه چین در انتقاد از همکاری آمریکا و انگلیس برای استرداد مؤسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس به آمریکا، پرونده او را آیینه‌ ریاکاری غرب درباره آزادی خواند. 

وانگ ون‌بین در این خصوص گفت: «پرونده جولیان آسانژ یک آیینه است که ریاکاری انگلیس و آمریکا در خصوص آزادی رسانه را نشان می‌دهد: مردم آزاد هستند درباره سایر کشورها به افشاگری بپردازند اما اگر درباره انگلیس، آمریکا و متحدانشان چیزی افشا کنند مشمول مجازات‌های سنگین می‌شوند».

وی تصریح کرد: «مردم اگر درباره سایر کشورها افشاگری کنند قهرمانند اما اگر درباره آمریکا و انگلیس این کار را انجام دهند مجرمند».

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول