اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی»/ دو واحد درسی مکتب سلیمانی برای دانشجویان دانشگاه‌ها تصویب شد

همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی» با حضور دستیار و مشاور فرمانده کل قوا، وزیر کشور و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.

همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی»/ دو واحد درسی مکتب سلیمانی برای دانشجویان دانشگاه‌ها تصویب شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، همایش «مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی» صبح امروز(دوشنبه ۱۲ دی‌ماه) با حضور سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا، احمد وحیدی وزیر کشور، سردار اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد و در پایان این مراسم، سرلشکر صفوی و سردار احمدی مقدم از دو واحد درس «مکتب شهید سلیمانی» رونمایی کردند.

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا در این همایش گفت: آمریکایی ها طی چند دهه گذشته هم اشتباهات بسیاری را مرتکب شدند و هم شکست های بسیاری را پذیرفتند.  یکی از اشتباهات راهبردی آن ها نیز به شهادت رساندن دو سردار بزرگ سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بود.

وی افزود: آمریکایی ها تصور کردند با شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس جبهه مقاومت اسلامی نابود خواهد شد. همانطور که آمریکایی‌ها در حمله نظامی به افغانستان و حمله نظامی به عراق دچار اشتباهات استراتژیک شدند و‌ در طول ۲۰ سال بیش از ۸ هزار میلیارد دلار هزینه کردند، بیش از ۳۵ هزار کشته و زخمی دادند و آبروی آن‌ها رفت و سرانجام بدون هیچ دستاوردی مجبور به فرار از افغانستان مظلوم شدند.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به اشتباهات آمریکایی‌ها تاکید کرد: آمریکایی ها نمی‌فهمند شهادت به چه معناست و قدرت ملت ها و قدرت مقاومت را نمی فهمند. 

سرلشکر صفوی بیان کرد: آنچه در آینده شاهد آن خواهیم بود کاملا از آنچه در تاریخ گذشته جهان و منطقه رخ داده متفاوت خواهد بود. یک نظم جدید در جهان و منطقه در حال شکل‌گیری است و آن نظم نوین جهانی که آمریکایی ها بر محور تک قطبی شدن قدرت یا قدرت هژمون که بعد از فروپاشی شوروی به دنبال آن بودند، کاملاً شکست خورده است.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا با اشاره رویارویی با جبهه استکبار و جبهه مقاومت در برابر یکدیگر در سطح جهان تصریح کرد: ما شاهد یک رویارویی در مقیاس جهانی، قاره‌ای و منطقه‌ای هستیم. جبهه استکبار به رهبری آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان ها در اروپا و نوکران منطقه‌ای آن‌ها در غرب و شرق آسیا در مقابل جبهه مقاومت رهبری انقلاب اسلامی و کشورها و ملت های عضو جبهه مقاومت.

وی افزود: راهبرد جبهه استکبار تحمیل قدرت از طریق قدرت نظامی جنگ ترکیبی و جنگ رسانه‌ای است و جبهه مقاومت و رهبری انقلاب اسلامی و راهبرد رهبر معظم آن قدرت نرم تمدن سازی و قدرت نرم است.

وحیدی: شهید سلیمانی پس از امام و رهبر معظم انقلاب، چهره سوم انقلاب اسلامی است

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این مراسم، گفت: شهید سلیمانی امروز پس از امام و رهبر معظم انقلاب چهره سوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: یکی از افراد و جاهایی که می‌توان از طریق آن انقلاب را شناخت شهید سلیمانی است و توانسته است یک مسیر حرکتی را در ادامه انقلاب و در دوران انقلاب طرح کند که امروز دارای چنین چهره برجسته و بزرگ است.

وزیر کشور با بیان اینکه وجود شهید سلیمانی یک وجود توسعه یافته است، تاکید کرد: البته ممکن است هر کسی به او از یک حوزه نگاه کند. اگر به عرفان شهید بزرگوار نگاه کنیم و جملاتی که به ویژه پس از شهادت از او منتشر شد و گفته ها و نوشته های ایشان ملاحظه کنیم، شاهد دریایی از عشق محبت و توجه به خداوند و عشق سرشار و یک جهاد عارفانه‌ای هستیم که در عمل این شهید بزرگوار مشاهده می کنیم.

وی افزود: فردی که به نقطه‌ای برسد که بگوید من عاشق دیدار خداوند هستم یک سخن بسیار ارزشمند و مهم را عنوان کرده است. این جمله را یک شهید و کسی است که به وصال رسیده، عنوان می‌کند نه فردی که براساس مکتوبات در کتاب ها.

وحیدی با اشاره به روابط عاطفی شهید سلیمانی با خانواده‌های شهدا گفت: رابطه عمیق عاطفه شهید سلیمانی با خانواده‌های شهدا یک موضوع بسیار ارزشمند و عاطفی بسیار مهم است و آن را می توان از نامه هایی که او به خانواده‌های شهدا نوشته، شاهد بود.

وی ادامه داد: حمله صادقانه شهید سلیمانی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی است و فردی که می‌خواهد به طور عملی از او پیروی کند مشخص و روشن است که چگونه می‌توان از درس بگیرد و راه را طی کند.

وزیر کشور بیان کرد: هنگامی که به تدبیر و فکر شهید سلیمانی نگاه می‌کنیم این ویژگی همراه با شجاعت و قدرت است. او دارای یک شجاعت به‌سزا به همراه تمام تدابیر و ملاحظات است. شجاعت او از جنس یک ماجراجویی نبود بلکه از جنس یک تدبیر و عقلانیت بود.

وی افزود: مدرسه شهید سلیمانی برای همه افرادی که می‌خواهند در مسیر انقلاب باشند یک الگوی روشن و مبین است. راهی که او نشان داد، بسیار مهم بود و خود یک رهرو و راهبر این راه بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین از تصویب دو واحد درسی مکتب سلیمانی برای دانشجویان دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی، «مکتب سلیمانی» را به‌عنوان دو واحد درسی با تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌ها نهادینه کرده و از سوی دیگر، وزارت علوم نیز کمیته تخصصی توسعه فرهنگ مقاومت و پایداری را تصویب کرده است.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر شهید سلیمانی در معرکه‌ای مانند جنگ 33 روزه وارد لبنان نمی‌شد رژیم صهیونیستی چنین شکستی را تجربه نمی‌کرد، تصریح کرد: در قضایای سوریه افرادی کمی اعتقاد داشتند که می‌توان سوریه را سرپا نگه داشت. اما اینجا هم ایران و سردار رشیدش سردار سلیمانی به جنگ تمام استکبار رفت و شکست سختی به آنها وارد کرد.

وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به همه‌پرسی استقلال کردستان عراق و نقش سلیمانی در اجرا نشدن آن عنوان کرد: اگر شهید سلیمانی مانع این کار نمی‌شد برخی کشورها آماده بودند تا این همه‌پرسی را به رسمیت بشناسند و در صورت وقوع این اتفاق یک جنگ دائمی در منطقه رخ می‌داد.

وی ادامه داد: هنگامی که داعش به عراق حمله کرد آمریکا در اربیل پایگاه داشت. اما،هیچ اقدامی نکردند. اما آن ها که امروز ما را متهم به نقض حقوق زنان می‌کنند بدانند که این شهید سلیمانی بود که مدافع زنان و دختران کرد و مسیحی و ایزدی شد.

وحیدی گفت: اگر امروز یمنی‌ها به یک جریان تعیین‌کننده در منطقه تبدیل شده‌اند و جنگ نتوانست آنها را شکست دهد به برکت شهید سلیمانی است. شهید سلیمانی مرد آفرینش صحنه‌های جدید و تولید قدرت بود.

فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه  حاصل تلاش‌های شهید سلیمانی تشکیل جبهه مقاومتی است که امروز به عنوان یک مسئله شناخته شده و قدرتمند درآمده و دنیا مجبور است آن را بپذیرد، تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت به عنوان رقیب اصلی در مقابل استکبار جهانی قد علم کرده است. البته این مکتب در آسیای غرب محدود نمی‌ماند. امروز دشمن به این رسیده است که ایران قدرت برهم زدن معادلات آن‌ها را دارد.

وی ادامه داد : امروز در راه تمدن نوین اسلامی انسان‌هایی مانند شهید سلیمانی هستند که می‌توانند نقش آفرین باشند. مکتب شهید سلیمانی ما را به سمت تمدن نوین اسلامی به پیش می‌برد. دشمن هم از پیشرفت‌های ما نگران است و ما در آستانه رسیدن به تمدن نوین اسلامی به انسان‌های ترازی نیاز داریم که این راه را بپیمایند.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول