اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

تثبیت نرخ نیما در کوتاه‌مدت موجب کاهش نرخ ارز می‌شود/ فرزین به دنبال استقلال بانک مرکزی باشد

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: تثبیت نرخ نیمایی با رقم 28 هزار و 500 تومان از سوی رئیس کل جدید بانک مرکزی می تواند در کوتاه مدت باعث کاهش نرخ ارز شود.

تثبیت نرخ نیما در کوتاه‌مدت موجب کاهش نرخ ارز می‌شود/ فرزین به دنبال استقلال بانک مرکزی باشد

کامران ندری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره شرایط جدید ارزی کشور اظهار داشت: تثبیت نرخ نیمایی با رقم 28 هزار و 500 تومان از سوی رئیس جدید بانک مرکزی در شرایط فعلی و در آغاز راه برای آقای فرزین می تواند در کوتاه مدت سبب تثبیت نرخ ارز و کاهش آن شود. اما در صورتی که روند سیاست گذاری ارز تغییر نکند، این اثر هم از بین می رود.

عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: امیدوارم رئیس کل جدید بانک مرکزی این رقم را بدون بررسی در خصوص تبعات آتی آن اعلام نکرده باشد، هرچند هیچ سیاستی در حوزه بانکی و پولی بدون اقناع اذهان ارکان اصلی در این حوزه به بار نمی ‌نشیند.

این اقتصاددان تاکید کرد: باید دید رئیس جدید بانک مرکزی با چه میزان برخورداری از استقلال رأی خواهد توانست سیاست‌ها و برنامه‌ ریزی‌های خود را در کشور پیاده کند. امیدوارم فرزین با ثبات رأی در اجرای سیاست‌های خود بتواند با برنامه‌ریزی‌های صحیح و اقناعی خود، مجلس و دولت و را برای اجرای سیاست‌های خود قانع کند.

ندری افزود: بانک مرکزی در دو حوزه سیاست‌گذاری پولی و سلامت بانک‌ها با چالش‌های متعددی مواجه است و باید در ارتباط دولت با بانک‌ها، رشد نقدینگی، نرخ‌های بهره‌ای دستوری تغییراتی را اِعمال کند تا حدودی اوضاع را تحت کنترل خود درآورد، چراکه در حال حاضر بانک‌ها با گرفتاری‌های نقدینگی فراوانی مواجه هستند و این شامل بخش مهمی از اقتصاد است.

وی با اشاره به تورم در کشور تصریح کرد: هرچند مشکل فعلی و در راس همه امور مساله تورم است که باید برای مهار آن راهکاری مناسب ارائه داد.

پایان پیام/ ت 17

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول