اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جان‌فدا| «حاج قاسم» مقابل جریان نفاق محکم ایستاد

عضو مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مقابل جریان نفاق محکم ایستاد و در راه ولایت همواره پیش‌قراول بود.

جان‌فدا| «حاج قاسم» مقابل جریان نفاق محکم ایستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد سلیمانی، عضو مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره) امشب در مراسم بزرگداشت علامه مصباح‌یزدی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد غربای شاهرود، با اشاره به وفات پیامبر اسلام (ص) و تلاش‌های حضرت فاطمه (س) بیان کرد: آن زمان، سه جریان وجود داشت. جریان زرسالار برانداز که سردمدار آن طایفه ابوسفیان بود و این جریان بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) و سقیفه نزد مولا علی (ع) آمدند و از مولا خواستند تا بیاید و حکومت را دست بگیرد؛ این‌ها ورشکستگان سیاسی بودند و اسلام منافقی و سیاست نفوذ و استحاله داشتند.

وی با بیان اینکه سیره اولیاست که با استکبار ائتلاف نمی‌کند، به جریان دوم اشاره کرد و گفت: جریان دوم، خواص تجدیدنظرطلب بودند که خلیفه‌های اول و دوم از آن جمله بودند و آنها مولا علی (ع) را مقابل مردم قرار دادند و گفتند ولایت الهی نداریم و بنی‌امیه را رقیب می‌دانستند؛ نه دشمن و می‌گفتند واجبات و محرمات بعد از رسول اکرم (ص) نیز می‌تواند تغییر کند.

عضو مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در این زمان در اوج غربت بودند و سکوت کردند و اگر حضرت فاطمه (س) به میدان نمی‌آمدند، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: سکوت مولا علی (ع) را خود در نهج‌البلاغه توضیح می‌دهند که چون تازه مسلمانان بودند و از لحاظ نظامی هم قوی نبودیم، حضرت فاطمه (س) به میدان آمد؛ چون برای ایشان به‌واسطه فرزند پیامبری حرمت قائل بودند و شخصیت بهشتی داشتند.

سلیمانی تصریح کرد: از وظایف حضرت فاطمه (س) این بود که برای پدرش، مادری کند و همسر امام علی (ع) باشد و مادر حسنین شود و بعد از سقیفه هم باید وارد میدان می‌شد.

این محقق تاریخ اسلام با بیان اینکه اسلام توسط حضرت فاطمه (س) با دست خالی بقا یافت، گفت: جریان سومی که در تحولات آن زمان نقش داشت، جریان ساکتین بود که اکثراً مهاجرین و انصار بودند و از کنار غدیر گذشتند و وسط میدان نیامدند. آنها مانند ملت ایران نبودند که به صحنه آمدند و از این‌رو، مولا علی (ع) در غربت ماند و تنها شد.

سلیمانی، علت این موضوع را به گفته حضرت علی (ع)، نفاق و خستگی از مجاهدت مهاجرین و انصار عنوان کرد و افزود: آیت‌الله مصباح‌یزدی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از این موارد الگو گرفتند و مقابل این جریانات ایستادند.

وی با اشاره به جریانات سیاسی در انقلاب اسلامی و دفاع آیت‌الله مصباح‌یزدی از اسلام و ولایت اظهار کرد: حجاب خاک‌ریز ورود دشمن به جامعه ماست و آنها با عمامه‌پرانی و تخریب عزاداری سیدالشهدا (ع) تلاش می‌کنند تا اسلام را استحاله و جامعه اسلامی را تسخیر کنند.

عضو مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به تلاش آیت‌الله مصباح‌یزدی در برخورد با استحاله اسلام در جامعه تأکید کرد: آیت‌الله مصباح‌یزدی روشنگری و بصیرت‌افزایی در جامعه می‌کرد و به جبهه رهروان ولایت روح داد و برای همین عمار انقلاب شد.

سلیمانی اضافه کرد: آیت‌الله مصباح‌یزدی روبه‌روی جریان ساکتین و تجدیدنظرطلبان ایستاد و به بقای انقلاب کمک کرد. او رهبری انقلاب اسلامی را بی‌نظیر می‌دانستد و رهبر انقلاب هم فرمودند این عالم ربانی زندگی توحیدی و بیان نافذ و پای خستگی‌ناپذیر داشت.

این مراسم به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان، پایگاه امام خامنه‌ای حوزه بسیج مساجد و محلات ولایت و امام جماعت و هیأت امنای مسجد غربا با مدیحه‌سرایی محمدرضا اسلامی برگزار شد.

پایان پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول