اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

جان فدا| نگاهی به جنگ ۳۳ روزه در قالب داستان‌های مصور/ «قاف» روایتگر حضور حاج قاسم در جنوب لبنان

نویسنده کتاب قاف گفت: حاج قاسم مصاحبه‌ای درباره جنگ ۳۳ روزه داشتند که پیاده‌سازی شد و کتاب قاف منتشر شد، اما من تلاش کردم تا متن را بیشتر داستانی روایت کنم و آن را از خشکی در بیاورم و با زبان ساده‌تری آن را بیان کنم.

جان فدا| نگاهی به جنگ ۳۳ روزه در قالب داستان‌های مصور/ «قاف» روایتگر حضور حاج قاسم در جنوب لبنان

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، سارا عرفانی، نویسنده با حضور در در استودیوی برنامه سلام تهران شبکه پنج سیما درباره کتاب قاف گفت: حاج قاسم مصاحبه‌ای درباره جنگ ۳۳ روزه داشتند که پیاده‌سازی شد و کتاب قاف منتشر شد، اما من تلاش کردم تا متن را بیشتر داستانی روایت کنم و آن را از خشکی در بیاورم و با زبان ساده‌تری آن را بیان کنم. این کتاب در قالب داستان‌های مصور تهیه شده است که ابتدا تصاویر مصور آن تهیه شدند. افراد می‌توانند رمزینه پاسخ سریع یا همان کیو آر کد پشت کتاب را اسکن کنند تا بتوانند تصاویر متحرک کامل این داستان را مشاهده کنند. 

وی افزود: مخاطبان این کتاب از رده سنی نوجوانان تا بزرگ‌سالان است. کتاب‌های تصویردار می‌توانند برای نوجوانان بسیار جذاب باشند و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا این تصاویر متحرک نیز ارائه داده شود.

او درباره مشاهده حاج قاسم سلیمانی گفت: من حدود شش سال پیش بدون کاروان به سامرا برای زیارت رفته بودم و در آنجا اتومبیل‌های زرهی را می‌دیدم چرا که شرایط در آن زمان امن نبود. وقتی به حرم رسیدم و در حال زیارت بودم دیدم که حاج قاسم نیز در آنجا حضور دارد و به مدت چند ثانیه با ایشان ملاقات کردم.

*تاثیرگذارترین بخش کتاب قاف

عرفانی درباره تاثیرگذارترین بخش کتاب قاف گفت: این کتاب ماجرای جنگ ۳۳ روزه است که در یکی از شب‌های آن جنگ حاج قاسم در کنار سید حسن نصرالله قرار دارد و سعی دارند جنگ را فرماندهی کنند. در آن لحظه احتمال انفجار ساختمانی که در آن حضور داشتند وجود داشت در نتیجه از ساختمان بیرون می‌آیند اما هم‌زمان در آنجا جنگنده‌هایی بودند که از روی حرارت بدن افراد را شناسایی می‌کردند. این شرایط بسیار سخت و عجیب است چرا که حاج قاسم و سید حسن نصرالله در آن شرایط منتظر اتومبیلی هستند تا آن‌ها را جابه‌جا کند. در آن لحظه شهید عماد مغنیه می‌رسد و می‌تواند آن‌ها را به منطقه‌ای امن ببرد. 

وی درباره کتاب‌های خود اظهار داشت: من حدود ۱۲ کتاب دارم که ماجراهای مختلفی طی آن‌ها مطرح می‌شود. این کتاب‌ها درباره زندگی شهدا، فرماندهان دفاع مقدس و معرفت زیارت است. من سعی دارم کتاب‌هایم را به صورت داستانی بنویسم اما ماهیت حقیقی کتاب‌ها رعایت می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول